womaneat

Γιατί τα αντιοξειδωτικά είναι αντιγηραντικά; 10 λόγοι

Αδιαμφισβήτητα τα αντιοξειδωτικά συμβάλουν σε πολλά επίπεδα στην πρόληψη σοβαρών νοσημάτων και προστατεύουν το ανθρώπινο οργανισμό από σοβαρές βλάβες και δυσλειτουργίες. Κυρίως όμως βοηθούν στην αντιγήρανση. Γιατί τα αντιοξειδωτικά είναι αντιγηραντικά;

1 Διατηρούν το δέρμα ελαστικό και το προφυλάσσουν από την πρόωρη γήρανση, περιορίζοντας τη διάσπαση του κολλαγόνου.

2 Προστατεύουν τις κυτταρικές μεμβράνες – η συγκεκριμένη δράση αφορά κυρίως τη βιταμίνη Ε και το βήτα-καροτένιο – εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου.

3 Δρουν καρδιοπροστατευτικά: Αυξάνουν την ανθεκτικότητα των αγγείων, περιορίζουν τους φλεγμονώδεις παράγοντες, αποτρέπουν την οξείδωση της LDL χοληστερίνης και συμβάλλουν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

4 Μερικές μελέτες δείχνουν ότι η βιταμίνη C μπορεί να δράσει ευεργετικά σε ασθενείς που ήταν χρόνιοι καπνιστές, είχαν υπερχοληστερολεμία ή καρδιαγγειακή πάθηση. Επίσης, πρόσφατες μελέτες, όπως αυτή που παρουσιάστηκε στη Βρετανία και πραγματοποιήθηκε σε δείγμα πάνω από 20 χιλιάδων ανδρών και γυναικών που παρακολουθήθηκαν από ειδικούς για 10 χρόνια, δείχνουν ότι μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο.

5 Έχουν αντικαρκινική δράση: μπλοκάρουν ή εμποδίζουν την προσκόλληση επικίνδυνων ενζύµων στους ιστούς, αδρανοποιούν τις καρκινογόνες ουσίες κι επιβραδύνουν τους μηχανισμούς καρκινογένεσης. Ωστόσο, οι μελέτες που αποδεικνύουν τις αντικαρκινικές ιδιότητες αφορούν τα αντιοεξειδωτικά που λαμβάνονται από τη διατροφή, ενώ αντιθέτως δεν υπάρχουν τεκμηριωμένα στοιχεία για το ότι η χορήγηση αντιοξειδωτικών συμπληρωμάτων μειώνει τα ποσοστά εμφάνισης του καρκίνου.

6 Βελτιώνουν τις πνευματικές ικανότητες και την ψυχική διάθεση, προστατεύοντας τους νευροδιαβιβαστές από την οξείδωση και συμβάλλοντας στην καλύτερη εγκεφαλική μικροκυκλοφορία.

7 Προστατεύουν οστά και αρθρώσεις, περιορίζοντας οιδήματα, φλεγμονές και εκφυλιστικές αλλοιώσεις.

8 Ενισχύουν την όραση.

9 Δρουν αντιαλλεργικά σε μεγάλο φάσμα αλλεργιών. Μάλιστα υυπάρχουν νέες μελέτες που έδειξαν ότι οι αντιοξειδτικές βιταμίνες Α, Ε και C αλλά, καθώς και τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα ω-3, συμβάλλουν στην πρόληψη ή και στη μείωση των συμπτωμάτων άσθματος, ατοπικής δερματίτιδας και εκζέματος.

10 Διαφυλάσσουν τα αποθέματα άλλων απαραίτητων θρεπτικών ουσιών στον οργανισμό, αποτρέπουν την καταστροφή τους και, σε κάποιες περιπτώσεις, ενισχύουν τη δράση τους.

Που θα τα βρείτε τα αντιοξειδωτικά;

Τα προϊόντα περιποίησης που βασίζονται στα αντιοξειδωτικά γίνονται σταδιακά ολοένα και μεγαλύτερη τάση, όμως είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι τα συστατικά αυτά εμπεριέχονται και στη διατροφή σας.
Οι τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά είναι γνωστές για τις αντιγηραντικές ιδιότητές τους, ιδίως σε ό,τι αφορά στην καταπολέμηση των επιπτώσεων της ακτινοβολίας UV. Τα καρότα, για παράδειγμα, είναι εξαιρετική πηγή ενός αντιοξειδωτικού που ονομάζεται β-καροτένιο. Μετά την απορρόφησή της από τον οργανισμό, αυτή η χρωστική ουσία μετατρέπεται σε Βιταμίνη Α, απαραίτητη για την παραγωγή κολλαγόνου.

Το λυκοπένιο, ένα άλλο αντιοξειδωτικό που απαντάται στις ντομάτες, έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στη μείωση της φλεγμονής που προκαλείται από τα ηλιακά εγκαύματα.

Τέλος, έρευνες δείχνουν ότι ένα άλλο είδος αντιοξειδωτικών, οι πολυφαινόλες (που απαντώνται, μαζί με άλλα συστατικά, στη μαύρη σοκολάτα και τα σταφύλια) μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση του καρδιαγγειακού συστήματος ενισχύοντας την κυκλοφορία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ