Vitamin-E

Για τέλεια αντιγήρανση ψάξτε για τη βιταμίνη Ε

Αν θέλετε να έχετε αποτελέσματα στην  αντιγήρανση αναζητάτε για τη βιταμίνη Ε στα καλλυντικά σας.

Η βιταμίνη Ε, είναι περισσότερο γνωστή για την αντιγηραντική της δράση και για την προστασία που προσφέρει στο δέρμα από τη βλαβερή ηλιακή ακτινοβολία. Πολυάριθμα καλλυντικά περιέχουν βιταμίνη E σε συγκεντρώσεις 0,2-20%. Η βιταμίνη Ε μπορεί να συνδυασθεί με άλλα αντιοξειδωτικά μόρια, όπως η γλουταθειόνη, η βιταμίνη C και το συνένζυμο Q10.

Βοηθά σημαντικά το δέρμα καθώς:

> Ασκεί ήπια αντιφλεγμονώδη δράση

> Αναστέλλει την υπεροξείδωση των λιπιδίων

> Έχει μαλακτική δράση στη φωτογηρασμένη επιδερμίδα

> Δρα προληπτικά κατά των βλαβών που μπορεί να προκαλέσει η ηλιακή ακτινοβολία στο δέρμα μας

> Βοηθά στη διατήρηση της υγρασίας του δέρματος σε γυναίκες στην προ – εμμηνοπαυσιακή και μετα – εμμηνοπαυσιακή περίοδο.

Η βιταμίνη Ε είναι μια μοναδική βιταμίνη, με πολλαπλούς ρόλους.

Είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που απαλύνει το δέρμα και εμποδίζει την απώλεια νερού μέσω της επιδερμίδας, καταπολεμώντας την ξηρότητα. Σταθεροποιείται στο νερό κι έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα μέσα στα προϊόντα.

Μάλιστα είναι τόσο σταθερή, που συχνά χρησιμοποιείται σε καλλυντικά για να διασφαλίσει την ακεραιότητα άλλων συστατικών. Μια ενεργή αντιοξειδωτική μορφή της βιταμίνης Ε, η α-τοκοφερόλη, βρίσκεται σε αφθονία στα κατώτερα στρώματα της κεράτινης στιβάδας, ενώ υπάρχει σε μικρότερες ποσότητες στα βαθύτερα στρώματα του δέρματος. Παρά το γεγονός ότι το σώμα μας προσπαθεί να διατηρήσει την κεράτινη στιβάδα καλά οχυρωμένη με βιταμίνη Ε, μεταφέροντας αδιάκοπα τοκοφερόλη στην επιφάνεια του δέρματος μέσα από το σμήγμα, αυτή ποτέ δεν είναι αρκετή. Μελέτες δείχνουν ότι αρκεί ένα δυνατό «χτύπημα» ηλιακού φωτός, για να καταστρέψει αμέσως τη μισή ποσότητα τοκοφερόλης που υπάρχει εκεί. Αυτός είναι άλλος ένας λόγος γιατί είναι τόσο σημαντικό να διατηρούνται τα ανώτερα στρώματα του δέρματος γεμάτα με α-τοκοφερόλη. Αμέτρητες μελέτες έχουν δημοσιευτεί αναλύοντας το αποτέλεσμα της τοπικής εφαρμογής της βιταμίνης Ε στη μείωση της καταστροφής που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες.

Επίσης, ένα άλλο συχνό λάθος που κάνουν πολλοί, είναι ότι προσπαθούν να μειώσουν συνολικά τα λίπη από τη διατροφή τους, με αποτέλεσμα να παραλείπουν πολύτιμες τροφές, όπως π.χ. το ελαιόλαδο, που περιέχει ικανοποιητικές ποσότητες βιταμίνης Ε.

Πηγές της: Η βιταμίνη Ε υπάρχει κυρίως στα φυτικά έλαια, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους και τα όσπρια. Άλλες τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε, κυρίως α-τοκοφερόλη, είναι ο ηλιόσπορος και τα αμύγδαλα, ενώ τροφές πλούσιες σε γ-τοκοφερόλη είναι τα καρύδια και ο λιναρόσπορος. Μπορείτε, όμως, να τη βρείτε και ως συμπλήρωμα διατροφής.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ