sunbathing

Ποιες τροφές μπορούν να σας προστατέψουν από τον ήλιο;

Δείτε ποιες θεωρούνται αντηλιακές τροφές και με ποιον τρόπο μπορούν σας προστατέψουν.

Η κλινική διαιτολόγος Δέσποινα Μαρσέλου εξηγεί ότι υπάρχουν κάποιες ομάδες τροφών που προσφέρουν προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία επειδή έχουν την ιδιότητα να αυξάνουν τη φυσική άμυνα του δέρματος στην υπεριώδη ακτινοβολία. Αυτό είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο. Τα καροτενοειδή και τα φλαβονοειδή που περιέχουν μπορούν να σώσουν τα κύτταρά σας από τον ήλιο επειδή αυτά τα μικροθρεπτικά συστατικά έχουν αντιοξειδωτική δράση που επουλώνουν  τις εξωτερικές βλάβες που έχει υποστεί το δέρμα από την ηλιακή ακτινοβολία. Επιπλέον, μπορούν να κάνουν και κάτι παραπάνω: να απορροφήσουν την υπεριώδη ακτινοβολία προστατεύοντας τα κύτταρα του δέρματος από σοβαρότερες βλάβες, όπως τα μελάνωμα. Τέλος, καταναλώνοντας αυτές τις τροφές διατηρείται η αντοχή της επιδερμίδας στην υπεριώδη ακτινοβολία. Δείτε τι να επιλέξετε:

Κόκκινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά

Η φυσική χρωστική ουσία που περιέχουν, το λυκοπένιο, αλλά και τα καροτενοειδή προστατεύουν από δερματικές φλεγμονές που προκαλεί η ηλιακή ακτινοβολία. Επίσης, η βήτα-καροτίνη και τα φλαβανοειδή προστατεύουν το δέρμα από τις μεταβολές που του προκαλεί η έκθεσή του στον ήλιο.

Σταυρανθή λαχανικά

Πρόκειται για το μπρόκολο, το λάχανο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών. Χάρη στη σουλφοραφάνη που περιέχουν ασκούν αντιοξειδωτική δράση δεσμεύοντας τις ελεύθερες ρίζες (μόρια που παράγονται λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας και του καπνίσματος και επιτίθενται στα κύτταρα του δέρματος), εξουδετερώνοντάς τες.

Χορταρικά και μυρωδικά

Τα χορταρικά καθώς και τα μυρωδικά όπως ο μαϊντανός, ο βασιλικός, το φασκόμηλο, το δεντρολίβανο, είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά. Ομοίως και τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι και το σέσκουλο δημιουργούν μια ασπίδα προστασίας από το ηλιακό έγκαυμα λόγω της λουτεΐνης που περιέχουν και ανήκει στα καροτονοειδή επειδή ενισχύει την αντοχή του δέρματος στην ηλιακή ακτινοβολία.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν αντιφλεγμονώδεις δυνάμεις. Προστατεύουν τα κύττταρα από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούνται από την ηλιακή ακτινοβολία. Ψάρια με ω-3 λιπαρά οξέα όπως σολομός, τόνος, σαρδέλες, σκουμπρί θα σας βοηθήσουν να προστατεύσετε το δέρμα σας από την πρόωρη γήρανση που προκαλεί η έκθεσή σας στον ήλιο.

Πράσινο τσάι

Αρκετές μελέτες που έχουν δείξει ότι το πράσινο τσάι συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου του δέρματος επειδή μπορεί να επιδιορθώνει το DNA ακριβώς στα σημεία εκείνα που πολιορκούνται από καρκινικές επιθέσεις.

Το μυστικό

Τί δείκτη προστασίας μπορούν να σας προσφέρουν; Μην περιμένετε και θεαματικά αποτελέσματα, περίπου 2 με 3 SFP. Γι’ αυτό οι «αντηλιακές» τροφές δεν θα πρέπει με τίποτα να αντικαταστήσουν το αντηλιακό σας και αυτό το καλοκαίρι.

Φίλια Μητρομάρα

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ