Green smoothie woman making vegetable smoothies with blender. Healthy eating lifestyle concept portrait of beautiful young woman preparing drink with spinach, carrots, celery etc at home in kitchen.

Πρόωρη γήρανση: Πώς να καταπολεμήστε το οξειδωτικό στρες

Οι τροφές που βάζετε στο πιάτο σας μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την εμφάνισή σας. Κάντε, λοιπόν, τις καλύτερες δυνατές διατροφικές επιλογές, ώστε να καταπολεμήσετε το οξειδωτικό στρες και τις βλάβες που προκαλούνται στο σώμα και σας «φορτώνουν» χρόνια και προκαλούν πρόωρη γήρανση.

Τι είναι το οξειδωτικό στρες

Το οξειδωτικό στρες είναι μια ανισορροπία μεταξύ των ελεύθερων ριζών και των αντιοξειδωτικών συστημάτων στο σώμα. Οι ελεύθερες ρίζες είναι μόρια που περιέχουν οξυγόνο με περισσότερα από το κανονικό ηλεκτρόνια. Η περίσσεια των ηλεκτρονίων στις δραστικές ελεύθερες ρίζες τους επιτρέπει να αντιδρούν εύκολα με άλλα μόρια. Οι ελεύθερες ρίζες μπορούν να προκαλέσουν πολλές και διάφορες χημικές αντιδράσεις μέσα στον οργανισμό επειδή ακριβώς μπορούν να αντιδρούν τόσο εύκολα με άλλα μόρια. Αυτές οι αντιδράσεις συνολικά ονομάζονται οξειδωτικές και η διαδικασία αυτή οξείδωση. Οι οξειδωτικές αντιδράσεις μπορεί να είναι είτε ωφέλιμες είτε επιβλαβείς.

Τα αντιοξειδωτικά είναι μόρια που μπορούν να δώσουν ένα ηλεκτρόνιο σε μια ελεύθερη ρίζα χωρίς να γίνουν τα ίδια ασταθή. Αυτό προκαλεί τη σταθεροποίηση της ελεύθερης ρίζας και καθίσταται λιγότερο δραστική.

Οι οξειδωτικές βλάβες στις πρωτεΐνες, τα λιπίδια και το DNA μπορεί να οδηγήσουν σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό νοσημάτων με την πάροδο του χρόνου όπως:

Σακχαρώδη διαβήτη
Αθηροσκλήρωση
Φλεγμονώδεις καταστάσεις
Υψηλή αρτηριακή πίεση
Καρδιακά νοσήματα
Νευροεκφυλιστικές νόσους, όπως η νόσος Parkinson και το Alzheimer
Καρκίνος
Επιτάχυνση της γήρανσης

Καταπολεμήστε το οξειδωτικό στρες με αυτές τις τροφές

Βιταμίνη Α

Είναι απαραίτητη για τη συντήρηση και την επιδιόρθωση του ζωτικού ιστού του δέρματος και αποτελεί κλειδί για υγιή επιδερμίδα. Εάν δεν έχετε αρκετή βιταμίνη Α, η επιδερμίδα γίνεται λεπτή και ξηρή. Βάλτε στη διατροφή σας γλυκοπατάτες, καρότα και πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Τα προϊόντα περιποίησης με βιταμίνη Α, συμβάλλουν στην καταπολέμηση της ακμής και μειώνουν γραμμές και ρυτίδες.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Βρίσκονται στη βρόμη, το καστανό ρύζι, τα αυγά και τις μπανάνες. Οι τροφές αυτές περιέχουν βιοτίνη, η οποία αποτελεί τη βάση των νυχιών, του δέρματος και των κυττάρων της τρίχας.

Βιταμίνη C

Καταναλώνετε άφθονα εσπεριδοειδή, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, πιπεριές και κουνουπίδι, που είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου, συμβάλλοντας στη μείωση των ρυτίδων, στη βελτίωση της υφής του δέρματος και στη μείωση της φθοράς από τον ήλιο.

Βιταμίνη Ε

Χρησιμοποιήστε βιταμίνη Ε στο δέρμα σας για να μειώσετε την εμφάνιση των ουλών και το τραχύ, ξηρό δέρμα. Για να διατηρήσετε την επιδερμίδα σας λεία και απαλή, προσθέστε στη διατροφή σας τρόφιμα που αναζωογονούν το ξηρό δέρμα, όπως τα καρύδια, οι ελιές και το σπανάκι.

Αντιοξειδωτικά

Μία μέθοδος πρόληψης του οξειδωτικού στρες είναι η πρόσληψη αρκετών αντιοξειδωτικών μέσω της διατροφής. Η κατανάλωση 5 μερίδων ημερησίως μιας ποικιλίας φρούτων και λαχανικών είναι ο καλύτερος τρόπος για να παρασχεθούν στον οργανισμό όλα αυτά που χρειάζεται για την παραγωγή αντιοξειδωτικών:

  • Κεράσια
  • Εσπεριδοειδή
  • Δαμάσκηνα
  • Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Μπρόκολο
  • Καρότα
  • Ντομάτες
  • Ελιές
  • Ψάρια
  • Ξηροί καρποί
  • Κουρκουμάς
  • Κανέλα
  • Πράσινο τσάι
  • Κρεμμύδι
  • Σκόρδο

Το μυστικό

Αποφύγετε την υπερβολική πρόσληψηςτροφής. Μελέτες έχουν δείξει ότι η υπερβολική πρόσληψη όπως και η συνεχής κατανάλωση τροφής, διατηρούν το σώμα σε κατάσταση οξειδωτικού στρες συχνότερα από όταν γίνεται η λήψη της τροφής ανά διαστήματα και σε μικρές ή μέτριες μερίδες.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ