tea

4 ροφήματα που μας κρατούν νέους

Μπορεί σε γενικές γραμμές να γνωρίζετε ποιες τροφές μπορούν να σας διασφαλίσουν ότι θα ζήσετε αρκετά χρόνια, αφού έχουν γραφτεί πολλά σχετικά με το ρόλο της διατροφής με τη μακροζωία. Ποια όμως είναι τα ποτά και τα ροφήματα που μπορούν να μας προσθέσουν χρόνια;

1. Νερό

Η γενική σύσταση των ειδικών είναι να πίνουμε έξι έως οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα, αλλά στην πραγματικότητα οι ανάγκες μας σε νερό ποικίλλουν ανάλογα με το βάρος, το φύλο, την ηλικία και το επίπεδο της σωματικής μας δραστηριότητας (όσο μεγαλύτερη είναι η σωματική σας δραστηριότητα, τόσο περισσότερο νερό χρειάζεστε). Μην υποτιμάτε την αξία του νερού: Είναι απαραίτητο για την επιβίωση καθώς το σώμα μας το χρειάζεται σε πολλές λειτουργίες του όπως π.χ. στην πέψη, στην κυκλοφορία του αίματος κτλ. Το νερό αποτελεί το Νο 1 ποτό που συμβάλλει στη μακροζωία.

2. Χυμούς λαχανικών

Πίνετε χυμούς λαχανικών. Τα λαχανικά είναι γεμάτα με βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και περιορίζοντας τις βλάβες των ιστών. Οι απαραίτητες βιταμίνες και ανόργανα συστατικά που σας παρέχει ένας χυμός λαχανικών μπορούν να βοηθήσουν να διατηρήσετε το σώμα σας υγιές και να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Συνδυάστε φρούτα με λαχανικά στους χυμούς σας για να αποκομίσετε μεγαλύτερο όφελος.

3. Ναι στο κόκκινο κρασί, αλλά με μέτρο

Το κόκκινο κρασί, όταν πίνετε με μέτρο, είναι καλό για την υγεία σας και μπορεί να συμβάλλει στη μακροζωία. Περιέχει μια ουσία που ονομάζεται “ρεσβερατρόλη”, η οποία βοηθάει το σώμα μας να καταπολεμήσει τις παθήσεις που σχετίζονται με την ηλικία. Στο τέλος της ημέρας σας ένα με δύο ποτήρια κόκκινο κρασί μπορούν να σας βοηθήσουν να ξεκουραστείτε και να χαλαρώσετε. Θα αποκομίσετε, εκτός από την χαλάρωση που σας προσφέρει, και τις αντιγηραντικές ιδιότητες της ρεσβερατρόλης.

Το αλκοόλ σε μικρή ποσότητα μειώνει τα επίπεδα των κατεχολαμινών (ορμόνες που προκαλούν αγγειοσύσπαση) κάνοντας την καρδιά να δουλεύει με πιο αργό ρυθμό γεγονός που με απλά λόγια την ξεκουράζει. Ειδικά το κόκκινο κρασί περιέχει πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες που συμβάλλουν στη διατήρηση της ελαστικότητας του εσωτερικού τοιχώματος των αγγείων. Τέλος περιορισμένες ποσότητες κόκκινου κρασιού σύμφωνα με έρευνες φαίνεται να συμβάλλουν σε μικρή αύξηση της “καλής” χοληστερίνης και μείωση της “κακής” χοληστερίνης.

4. Πράσινο τσάι

Το τσάι αποτελεί πράγματι μία απολαυστική εμπειρία τώρα το χειμώνα που όμως κάνει καλό και στην υγεία σας. Στην Ασία εδώ και χιλιάδες χρόνια το πράσινο τσάι θεωρείται ελιξίριο μακροζωίας. Είναι ένα πολύ ωφέλιμο ρόφημα που μπορείτε να εντάξετε στις καθημερινές σας συνήθειες. Το πράσινο τσάι περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις από ουσίες που χρειάζεται το σώμα σας. Το πράσινο τσάι είναι επίσης σχετικά φθηνό, εύγευστο και σας προσφέρει μια πιο ήπια ενεργειακή ώθηση σε σχέση με τον καφέ χάρη στην καφεΐνη που περιέχει. Το τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες (τανίνες, φλαβονόλες, θεανίνη, ξανθίνες, θεοβρομίνη, πολυφαινόλες και βιταμίνη C). Οι αντιοξειδωτικές ουσίες, έχουν την ιδιότητα να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται στον οργανισμό μας και ενοχοποιούνται για την πρόκληση πολλών παθήσεων, όπως ο καρκίνος και τα καρδιαγγειακά.
Σύμφωνα με ολλανδική έρευνα εκείνοι που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες φλαβονοειδών έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν στεφανιαία νόσο σε σχέση με όσους καταναλώνουν μικρότερες ποσότητες. Σύμφωνα με άλλη έρευνα το ποσοστό καρκίνου του πεπτικού και του ουροποιητικού συστήματος, εμφανίζεται μειωμένο στις γυναίκες οι οποίες πίνουν πάνω από 2 φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα, σε σύγκριση με εκείνες που δεν πίνουν τσάι.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ