water

H αντιγήρανση θέλει ενυδάτωση! Πόσο ενυδατωμένοι είστε;

Σε μια χώρα με κλίμα όπως της Ελλάδας συχνά νιώθουμε έντονη αφυδάτωση, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Είναι απαραίτητο, εκτός από το να κρατιόμαστε ενυδατωμένοι, να γνωρίζουμε και πότε ο οργανισμός μας έχει την ανάγκη για περισσότερο νερό, ηλεκτρολύτες και ενυδάτωση της επιδερμίδας.

Γιατί το νερό δε φτάνει;

Η καλή λειτουργία του οργανισμού μας βασίζεται στην ισορροπία. Η σωστή ενυδάτωση στηρίζει την υγεία του σώματος αλλά και του μυαλού μας και μας δυναμώνει απέναντι στις πιο μεγάλες προκλήσεις. Για την ενυδάτωσή μας το νερό είναι σημαντικό, αλλά όχι αρκετό, γιατί δεν περιέχει όλες τις ποσότητες ηλεκτρολυτών, ιχνοστοιχείων και μετάλλων που χρειαζόμαστε για να αναπληρώσουμε αυτές που αποβάλλουμε καθημερινά. Οι ηλεκτρολύτες είναι στοιχεία που βρίσκονται στο σώμα μας και σε υγρά του και φέρουν ηλεκτρικό φορτίο. Είναι σημαντική η διατήρηση της ισορροπίας τους στον οργανισμό, καθώς είναι αυτά τα στοιχεία που μπορούν να ρυθμίσουν την κατανομή του νερού στο σώμα. Βοηθούν επίσης στη σωστή διέλευση της ενέργειας και στη βελτίωση του μυϊκού και του νευρικού μας συστήματος. Η αναπλήρωση ηλεκτρολυτών είναι η αποτελεσματικότερη λύση για τις καθημερινές δοκιμασίες που αντιμετωπίζει ο οργανισμός μας

Ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα είναι φυσικά η δίψα, όμως ο οργανισμός μπορεί να αργήσει να στείλει το μήνυμα της δίψας στον εγκέφαλο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί ήδη να είμαστε αφυδατωμένοι.

Ένας έξυπνος και γρήγορος τρόπος να εξακριβώσουμε πόσο πραγματικά ενυδατωμένοι είμαστε, είναι μέσω της κατάστασης του δέρματός μας. Η ικανότητα του δέρματος να επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση, δηλαδή η ελαστικότητα του είναι ενδεικτική του βαθμού ενυδάτωσης του οργανισμού.

Τρόποι ενυδάτωσης:

Η ενυδάτωση είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας. Πολλές φορές ξεχνάμε τη σημασία της και επιβαρύνουμε το σώμα μας. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να φροντίζουμε την καθημερινή μας ενυδάτωση. Αρχικά, είναι πολύ σημαντικό να προσλαμβάνουμε τη σωστή ποσότητα νερού, η οποία είναι περίπου 8 ποτήρια ή 2 λίτρα, με μικρές διαφορές για τον καθένα ανάλογα με παράγοντες όπως το φύλο ή η σωματική άσκηση.

Μπορούμε επίσης να ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας και μέσω της διατροφής μας. Τρόφιμα όπως τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και άλλα ιχνοστοιχεία, όπως το κάλιο και το νάτριο, τα οποία είναι ηλεκτρολύτες και είναι απαραίτητα για την ενυδάτωσή μας.

Επιπλέον, η κατανάλωση νερού σε συνδυασμό με ηλεκτρολύτες βοηθά στην πιο άμεση και αποτελεσματική ενυδάτωση του οργανισμού σε καθημερινή συχνότητα.

Πώς θα ενυδατώσετε την επιδερμίδα σας

Με βάση λοιπόν τον τύπο της επιδερμίδας μας και το βαθμό ξηρότητας αναζητήστε τα κατάλληλα συστατικά που θα διατηρήσουν τα αποθέματα νερού στα φυσιολογικά τους επίπεδα.

Υγραντικά συστατικά: ελκύουν το νερό. Τα κερατινοκύταρα- όσο κι αν στην πλειονότητά τους είναι νεκρά δερματικά κύτταρα- περιέχουν μια μικρή ποσότητα φυσικών ενυδατικών παραγόντων, που ονομάζονται υγραντικοί. Οι παράγοντες αυτοί αποτελούν το 30% της κεράτινης στιβάδας και αποτελούν το βασικό υγρόφιλο και υγροσκοπικό συστατικό της. Ελκύουν το νερό και το συγκρατούν γύρω από τα κύτταρα της κεράτινης στιβάδας. Από τους πιο αποτελεσματικούς υγραντικούς παράγοντες είναι το υαλουρονικό οξύ, η ουρία, η γλυκερίνη και το γαλακτικό οξύ και συστήνονται ιδιαίτερα για τις επιδερμίδες με έντονη ξηρότητα.

Μαλακτικά συστατικά: γεμίζουν τα «κενά». Βοηθούν την επιδερμίδα να παραμένει λεία, απαλή και ελαστική γεμίζοντας τα κενά τα οποία δημιουργούνται από την απόπτωση των κερατινοκυττάρων ενώ, ταυτόχρονα, λειτουργούν και ως λιπαντικά σχηματίζοντας μια λεπτή μεμβράνη στην επιφανειακή στιβάδα. Από τη λίστα των μαλακτικών ουσιών ξεχωρίζει η λανολίνη, το έλαιο jojoba, το λινολεϊκό και το λινολενικό οξύ, η στεατική γλυκερόλη και το σκουαλένιο. Οι μαλακτικές, ευνδατικές ουσίες έχουν πιο αποτελεσματική δράση στις έντονα αφυδατωμένες ώριμες επιδερμίδες ιδιαίτερα στην περίοδο της εμμηνόπαυσης.

Συστατικά με φιλμογενή βάση. Όταν περιέχονται σε ενυδατικά προϊόντα δημιουργούν ένα υδρόφοβο λιπιδικό φιλμ στην επιφανειακή στιβάδα ενώ ταυτόχρονα, ενισχύουν τη συνοχή των κερατινοκυττάρων, με αποτέλεσμα να καταγράφουν σημαντικές επιδόσεις στη μείωση της διεπιδερμικής απώλειας νερού. Η σύστασή τους είναι κυρίως λάδι σε νερό έτσι ώστε μετά την εξάτμιση της υγρής φάσης να παραμένει η ελαιώδης, που «περιβάλλει» την επιδερμίδα. Από τα πιο γνωστά συστατικά με φιλμογενή βάση είναι η διμεθικόνη, ένα πολυμερές με βάση τη σιλικόνη, η βαζελίνη, η λανολίνη, η σιλικόνη και τα φυσικά έλαια.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ