supermarket

Βγάλτε από τη λίστα του σούπερ μάρκετ αυτές τις “υγιεινές” τροφές

Μια βόλτα στο σούπερ μάρκετ αρκεί για να γεμίσουμε το καλάθι μας με προϊόντα και τρόφιμα που δεν υπήρχαν στην αρχική μας λίστα, απλώς βρέθηκαν στο δρόμο μας και μας… παρέσυραν στον πειρασμό. Η κλινική διαιτολόγος διατροφολόγος Δέσποινα Μαρσέλου μας εξηγεί  ποις “υγιεινές” τροφές είναι καλό να βγάλετε από τη λίστα του σούπερ μάρκετ.

Γιαούρτι και smoothies με γεύσεις
Το κλασικό γιαούρτι και ένα smoothie που φτιάχνουμε στο σπίτι μας ή αγοράζουμε από έξω με φρέσκα υλικά είναι επιλογές που μας παρέχουν οφέλη. Τα γιαούρτια με διάφορες γεύσεις, όμως, και τα ανάλογα smoothies του εμπορίου, συνήθως είναι οι κακές βερσιόν των πιο πάνω επιλογών, με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και τεχνητές χρωστικές. Μην θεωρήσετε ότι και πάλι θα λάβετε το ασβέστιο που μπορεί να παρέχουν, καθώς η περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη και τεχνητές γεύσεις, χαλάει την ισορροπία θρεπτικών και βλαβερών συστατικών.

Χυμούς εμπορίου
Ο συμπυκνωμένος χυμός με ζάχαρη, ακόμη κι όταν είναι 100% φυσικός χυμός φρούτων ή φρεσκοστυμμένος, έχει περισσότερες θερμίδες και χαμηλότερη διατροφική αξία από ολόκληρο το φρούτο. Αντί να αγοράζετε χυμό, προτιμήστε να τον στύψετε μόνοι σας και ακόμα καλύτερα, αντί για χυμό προτιμήστε να καταναλώσετε ολόκληρο το φρούτο, με τις φυτικές του ίνες, τα αντιοξειδωτικά, τις βιταμίνες και τα μέταλλα. Γενικότερα αποφύγετε όλα τα ροφήματα με ζάχαρη από το σούπερ μάρκετ, για καλύτερη υγεία και σιλουέτα.

Ντρέσινγκ για τη σαλάτα
Εκτός του ότι μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας ένα από τα πιο υγιεινά ντρέσινγκ, με μέλι, ελαιόλαδο, μουστάρδα και ξίδι ή να χρησιμοποιήσετε γιαούρτι με ελαιόλαδο και μυρωδικά για τη σαλάτα σας, η αγορά των ντρέσινγκ, εκτός του ότι κοστίζει, είναι και μια όχι και τόσο ποιοτική αγορά. Τα ντρέσινγκ του εμπορίου έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά, επιβαρύνοντας τη σαλάτα σας και με θερμίδες και με βλαβερά στοιχεία που δεν χρειάζεστε. Μια άλλη εναλλακτική είναι να μαρινάρετε τα λαχανικά σας ή να χρησιμοποιήσετε αβοκάντο ή αυγά ποσέ, αντί για οποιοδήποτε έτοιμο ντρέσινγκ.

Συσκευασμένο τσάι και ροφήματα καφέ
Φαινομενικά μοιάζει αθώο, αφού πρόκειται για τσάι ή καφέ, αλλά η αλήθεια είναι ότι αυτά τα συσκευασμένα ροφήματα μπορεί να έχουν τόση ζάχαρη όσο ένα αναψυκτικό. Φροντίστε, λοιπόν, να διαβάζετε τις ετικέτες πάντα, ώστε να εξασφαλίσετε ότι αυτό που αγοράζετε δεν περιέχει ζάχαρη ή τεχνητά γλυκαντικά. Ακόμα καλύτερα, φτιάξτε το δικό σας τσάι, στο σπίτι.

Σνακ χωρίς γλουτένη
Αυτά τα σνακ αποτελούν μεν μια εύκολη εναλλακτική για όσους πάσχουν από δυσανεξία στη γλουτένη και κοιλιοκάκη, αλλά χρειάζεται κι εδώ να κοιτάτε ετικέτες, καθώς πολλά από αυτά τα σνακ μπορεί μεν να μην περιέχουν γλουτένη, αλλά είναι αρκετά επεξεργασμένα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αλάτι και κορεσμένα λιπαρά, προκειμένου να έχουν καλύτερη γεύση.

Τροφές με χαμηλά λιπαρά
Οι βερσιόν τροφών με χαμηλά λιπαρά, π.χ. γιαούρτι ή γάλα, μπορεί να ακούγονται υγιεινές, αλλά συχνά στην παρασκευή τους προστίθεται ζάχαρη για να εξισορροπηθεί η γεύση. Προτιμήστε τα προϊόντα με τα πλήρη λιπαρά, εκτός κι αν επιλέγετε μερικώς αποβουτυρωμένο τυρί ή γάλα, όπου το περιεχόμενο σε ζάχαρη δεν αυξάνεται.

Συσκευασμένες σαλάτες
Άλλη μια εύκολη λύση για όσους δεν έχουν το χρόνο ή τη διάθεση να πλένουν και να ψιλοκόβουν καθημερινά λαχανικά για σαλάτα. Ενώ αυτές οι σαλάτες μπορούν και διατηρούν τα θρεπτικά τους συστατικά, υπάρχει θέμα με τους παθογόνους μικροοργανισμούς, όπως τη σαλμονέλα και τη λιστέρια. Οι κομμένες σαλάτες έχουν μεγαλύτερη επικινδυνότητα ανάπτυξης τέτοιων μικροοργανισμών και παρ’ όλο που έχουν προηγουμένως πλυθεί με χλωριωμένο νερό, η παρουσία παθογόνων μικροοργανισμών μπορεί να μην εξαλειφτεί. Η μόλυνση μπορεί να συμβεί από μολυσμένο νερό, εξοπλισμό, από την επαφή με ζώο, από το χώμα, κατά την κοπή κ.ο.κ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ