nap

Γιατί σας πιάνει υπνηλία το απόγευμα;

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο σε μία παραγωγική μέρα, κατά τις 3 με 4 το μεσημέρι, να πέφτουν οι ρυθμοί σας και να νιώθετε υπνηλία. Όλη η ενέργειά σας έχει φύγει και είστε στην απελπιστική θέση να αναζητάτε κάτι γλυκό και μία τεράστια κούπα καφέ για να συνέλθετε. Εάν αναρωτιέστε γιατί σας πιάνει υπνηλία το απόγευμα δείτε τα λάθη που κάνατε στο μεσημεριανό σας γεύμα.

Ποια είναι η διαδικασία της πέψης

Για να εξηγήσουμε γιατί συμβαίνει δείτε ποια είναι η διαδικασία της πέψης μιας τροφής. Ό,τι τρώμε μετατρέπεται σε γλυκόζη, αμινοξέα και λίπος από το πεπτικό σύστημα. Έτσι απελευθερώνονται ορμόνες που αυξάνουν τον κορεσμό. Παράλληλα αυξάνεται το σάκχαρο του αίματος, ενώ παράγεται ινσουλίνη για να μεταφερθεί η γλυκόζη από το αίμα στους ιστούς, όπου χρησιμοποιείται για ενέργεια. Τέλος, εκκρίνονται ορμόνες στον εγκέφαλο, όπως η σεροτονίνη, που προκαλούν χαλάρωση και νωθρότητα.

1 Η σαλάτα σας είχε μόνον πρασινάδα και καθόλου πρωτεΐνη

Εάν για μεσημεριανό τρώτε μία σαλάτα θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι βάζετε και κάποια πρωτεΐνη σε αυτή. Πολύ συχνά, οι έτοιμες σαλάτες περιέχουν επιπλέον λαχανικά και τραγανά κρουτόν χωρίς όμως λίγη πρωτεΐνη (όπως σολομό, τόνο ή γαλοπούλα). Η πρωτεΐνη είναι ένα πολύ σημαντικός παράγοντας που θα σας δώσει ενέργεια και θα σας βοηθήσει να ξεπεράσετε την απογευματινή πτώση ενέργειας.

2 Παραγγείλατε απ’ έξω αντί να φάτε σπιτικό φαγητό

Τρώγοντας έξω συχνά αυτό οδηγεί στο να τρώτε περισσότερο από όσο χρειάζεστε επειδή το μέγεθος των μερίδων είναι μεγάλο. Αντί να είστε σε δίλημμα κάθε φορά αν θα πρέπει να παραγγείλετε σουβλάκι ή πίτσα, φέρνετε το δικό σας γεύμα από το σπίτι προκειμένου να έχετε τον έλεγχο και στο βάρος σας.

3 Φάγατε λευκά ζυμαρικά ή σάντουιτς με λευκό ψωμί ή γλυκά

Πολλές φορές το είδος των υδατανθράκων που τρώτε μπορούν να ρίξουν απότομα τα επίπεδα γλυκόζης και να ρίξουν έτσι και την ενέργειά σας προκαλώντας σας υπνηλία. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες όπως τα λευκά ζυμαρικά, το λευκό ψωμί ή το λευκό ρύζι δεν έχουν τόσες πολλές ίνες ή πρωτεΐνη, και αυτό ρίχνει την ενέργεια σας και σας κάνει να πεινάτε γρήγορα. Αν το γεύμα σας περιέχει μόνον επεξεργασμένους υδατάνθρακες, αυτό προκαλεί απότομη αύξηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα σας, η οποία ακολουθείται από μια απότομη πτώση που κατά πάσα πιθανότητα θα σας κάνει να νιώθετε κουρασμένοι και οξύθυμοι.

4 Καταναλώνετε πολλά λιπαρά

Εάν τρώτε πάρα πολλές τροφές πλούσιες σε λίπη στο μεσημεριανό σας γεύμα θα νιώθετε φουσκωμένοι ενώ η ενέργειά του σώματός σας θα επικεντρώνεται στην πέψη. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποκλείσετε εντελώς τις τροφές με λιπαρά αλλά υπάρχουν και άλλες, πιο υγιεινές επιλογές που να περιέχουν υγιεινά λιπαρά όπως τα ω-3 και τα ω-6 λιπαρά, όπως π.χ. ένα σάντουιτς με αυγό, τυρί, ντομάτα που θα σας δώσει προσφέρει ενέργεια και ευεξία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ