nutrition-day

Κατακράτηση, άγχος, κακή διάθεση, φούσκωμα; Να τι να φάτε!

Παγκόσμια ημέρα διατροφής σήμερα και σας προτείνω να βάλετε μπρος τον αποχυμωτή σας και να  απολαύσετε χυμούς που, εκτός από βιταμίνες, προσφέρουν τις ευεργετικές τους ιδιότητες σε κάποια προβλήματα υγείας.

 

Για την κακή διάθεση

Για 4 ποτήρια

Ρίξτε 100 γραμμ ξηρά δαμάσκηνα σε μία κατσαρόλα με 1 λίτρο νερό, σκεπάστε την κι αφήστε την να σιγοβράσουν για 30 λεπτά. Όταν κρυώσουν αφαιρέστε τα κουκούτσια, προσθέστε 50 γραμμ νιφάδες βρόμης, ξαναβάλτε την κατσαρόλα σε σιγανή φωτιά κι ανακατέψτε μέχρι να πήξει. Προσθέστε 2 κουταλιές της σούπας μέλι και 350 γραμμ. χυμό μήλου, χωρίς ζάχαρη.

Γιατί Το ρόφημα αυτό λειτουργεί ως διουρητικό και καθαρτικό  αποβάλλει τα λίπη, καθαρίζει το δέρμα ενώ η πηκτίνη που διαθέτει το μήλο απομακρύνει το μόλυβδο και τον υδράργυρο διευκολύνοντας τη λειτουργία του συκωτιού και των νεφρών. Έτσι, βελτιώνεται η λειτουργία του οργανισμού και η διάθεση.

 

Για την κατακράτηση

Για 2 ποτήρια

Αναμείξτε 250 γραμμ. χυμό σταφυλιού, 250 γραμμ, χυμό αχλαδιού και 250 γραμμ χυμό πεπονιού. Μοιράστε το σε δύο ποτήρια και τρίψτε λίγη πιπερόριζα.

Γιατί Το κάλιο που βρίσκεται στο σταφύλι, το αχλάδι και το πεπόνι διευκολύνει την απομάκρυνση του νατρίου και βοηθά στην καλή λειτουργία των νεφρών και την αποβολή των λιπών.

 

Για το στρες

Για 1 ποτήρι

Βάλτε στο μπλέντερ 125 γραμμ φρέσκο χυμό πορτοκαλιού, 6 ξερά δαμάσκηνα χωρίς κουκούτσια και μία κουταλιά της σούπας γιαούρτι. Ανακατέψτε τα και πασπαλίστε με λίγη κανέλα.

Γιατί Με περισσότερα από 60 γραμμ βιταμίνης C στη σύνθεσή του, αυτό το κοκτέιλ ευνοεί την απορρόφηση του σιδήρου που περιέχουν τα δαμάσκηνα, τονώνοντας και ξεκουράζοντας τον οργανισμό. Επιπλέον, το γιαούρτι αποκθιστά την ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου, μεγιστοποιώντας τα ποσοστά απορρόφησης του σιδήρου ενώ η κανέλα βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους.

 

Για το φούσκωμα

Για 1 ποτήρι

Βάλτε στο μπλέντερ 1 ώριμο αποφλοιωμένο μάνγκο, 175 γραμμ φέτες ανανά (φρέσκο ή κονσέρβα) και το χυμό από μισό γκρέιπφρουτ. Χτυπήστε τα μέχρι να γίνουν ένας παχύρρευστος χυμός και πιείτε τον με λίγο μελισσοβότανο.

Γιατί Το μάνγκο και το γκρέιπφρουτ διευκολύνουν την επεξεργασία των λιπών και αμύλων – που προκαλούν φουσκώματα – και χάρη στις ίνες τους τα βοηθούν να προχωρήσουν ομαλά προς το έντερο. Ο ανανάς περιέχει ένα ένζυμο που βοηθά να μειωθούν οι πεπτικές διαταραχές.

 

Το μυστικό

Πίνετε τους χυμούς πάντα πρωί, αφήνοντας να περάσει τουλάχιστον μία ώρα για να καταναλώσετε το πρωινό σας. Εάν είστε σε εγκυμοσύνη μιλήστε πρώτα με το γιατρό σας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

  • maria

    θα ηθελα να μαθω αν οι χυμοι πρεπει να καταναλωνονται μολις φτιαχνονται ή αν μπορουμε να τους φτιαχνουμε το βραδυ για να τους πινουμε το πρωι. Ευχαριστω!

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Μόλις φτιάχνονται. Μετά χάνουν τα θρεπτικά τους χαρακτηριστικα και οξειδώνονται πολύ γρήγορα.

  • χρυσουλα

    βικυ καλησπερα θα ηθελα να μας γραψεις αν υπαρχει καποιο ροφημα που μπορουμε να πινουμε το πρωι και να μας δινει ενεργεια.

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Ένα smoothies που φτιάχνεις με 1 μπανάνα, μισό ποτήρι γάλα άπαχο και τριμμένη κανέλα.

  • ΣΟΦΙΑ

    Βίκυ σε ευχαριστούμε πολύ…πραγματικά φαίνονται πολύ νόστιμα τα ροφήματα αυτά εκτός από ωφέλιμα για την υγεία μας. θα τα δοκιμάσω οπωσδήποτε!Να είσαι καλά…Είσαι ο τύπος της γυναίκας που θαυμάζω…όμορφη, εκλεπτυσμένη, έξυπνη και αθλητική!

  • ΕΛΕΝΑ

    ΒΙΚΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΔΟΚΙΜΑΣΑ ΤΣ ΧΥΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΑΝ
    ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ Γ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ
    ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ Ν ΚΑΝΩ?Σ”ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Τρώγε κάθε βράδυ δύο δαμάσκηνα αποξηραμένα και πίνε 2 ποτήρια νερό. Περιμένε 2 – 3 μέρες και μετά κάθε πρωί θα είσαι οκ!