People sitting at dining table and eating

Να γιατί πρέπει να ξεκινήσετε να τρώτε σπιτικό φαγητό!

Αν δεν εκτιμάτε τα ταπεράκια της μαμάς, κάνετε μεγάλο λάθος. Νέα έρευνα επιβεβαιώνει ότι το σπιτικό φαγητό θα σας βοηθήσει να κρατήσετε τη σιλουέτα σας ή ακόμη και να χάσετε κιλά, ενώ παράλληλα φροντίζει το πορτοφόλι σας.

Η επικεφαλής της μελέτης, Arpita Tiwari, μαζί με την ερευνητική της ομάδα από τα Πανεπιστήμια του Όρεγκον και της Ουάσιγκτον θέλησε να μάθει κατά πόσο το σπιτικό φαγητό μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους τόσο από άποψη υγείας όσο και από άποψη οικονομίας.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το σπιτικό φαγητό, δηλαδή εκείνο που μαγειρεύουμε εμείς (ή η περήφανη Ελληνίδα μάνα), συνάδει με την καλύτερη διατροφή και τις χαμηλότερες οικονομικές δαπάνες. Τέρμα λοιπόν το φαγητό απ’ έξω.

Η μελέτη

Η ερευνητική ομάδα κάλεσε περισσότερους από 400 ενήλικες ανθρώπους από την περιοχή του Σιάτλ, να συμμετάσχουν στη μελέτη. Οι ερευνητές μελέτησαν τη διατροφική συμπεριφορά των συμμετεχόντων, λαμβάνοντας υπόψη τους μία σειρά από κοινωνικοδημογραφικές πληροφορίες, όπως το εισόδημα.
Έπειτα από τη συλλογή δεδομένων, οι ερευνητές κατάταξαν τις πληροφορίες των συμμετεχόντων με βάση τον δείκτη υγιεινής διατροφής (Healthy Eating Index).

Οι βαθμολογίες κυμάνθηκαν από το 0 έως το 100. Ένας δείκτης βαθμολογίας πάνω από 80 σηματοδοτεί μία καλή διατροφική συμπεριφορά, ενώ ένας δείκτης από 50 έως 80 σηματοδοτεί την ανάγκη για βελτίωση. Ο δείκτης βαθμολογίας κάτω από 50 σηματοδοτεί μία κακή διατροφική συμπεριφορά.

Τα αποτελέσματα

Τα νοικοκυριά τα οποία μαγείρευαν τρεις φορές την εβδομάδα στο σπίτι συγκέντρωσαν μέση βαθμολογία 67, σύμφωνα με τον δείκτη υγιεινής διατροφής. Τα νοικοκυριά, τα οποία μαγείρευαν 6 φορές την εβδομάδα στο σπίτι συγκέντρωσαν μέση βαθμολογία 74.
Γενικά, όπως σημειώνεται στο δελτίο τύπου, τα ευρήματα έδειξαν ότι η τακτική κατανάλωση σπιτικών μαγειρευτών φαγητών σχετίζεται με δίαιτες πιο χαμηλές σε θερμίδες, ζάχαρη και λίπος ή πιο απλά, με διατροφικές συνήθειες οι οποίες συμφωνούν με τις κατευθυντήριες γραμμές των ειδικών για μία υγιεινή διατροφή.

Εξάλλου, διαπιστώθηκε, όπως λέει η Tiwari, ότι παρά την πεποίθηση ότι η καλή διατροφή είναι ακριβή, “το μαγείρεμα στο σπίτι μειώνει τη δαπάνη [για καλό φαγητό] και η έρευνά μας τονίζει με έμφαση ότι, όταν τρώμε τακτικά στο σπίτι, η διατροφή μας γίνεται καλύτερη. Δεν έχει να κάνει με το πόσα χρήματα ξοδεύεις, αλλά με το πώς τα ξοδεύεις”.

Όσο για τη σημασία των ευρημάτων της μελέτης στη σύγχρονη κοινωνία, η ειδικός συνεχίζει:

“Μία μητέρα, η οποία εργάζεται σε δύο δουλειές και έχει τέσσερα παιδιά, αν και γνωρίζει την αξία των σπιτικών μαγειρευτών φαγητών, ίσως δεν έχει χρόνο να μαγειρέψει. Η κυβερνητική πολιτική πρέπει να λαμβάνει υπόψη αυτά τα πράγματα, για να μπορεί να βοηθάει τον πληθυσμό να πετυχαίνει καλή διατροφική συμπεριφορά. […] Ο τρόπος που θα γίνει αυτό, πρέπει να εξεταστεί στο μέλλον”.

Ξεκινήστε, λοιπόν, το μαγείρεμα ή αν μένετε μόνος, φροντίστε να περνάτε από το πατρικό και να εφοδιάζεστε. Και πού ξέρετε; Μπορεί να μείνει και κάτι παραπάνω στο πορτοφόλι για μία εξόρμηση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ