DSC_0318-002

Συνταγή: Νηστίσιμο κέϊκ με χαρουπάλευρο, αλεύρι Ζέας και αλεύρι από λευκά φασόλια

Νηστίσιμη, νόστιμη και υγιεινή συνταγή από την food blogger Ευαγγελία Βλασσοπούλου.

Θα χρειαστείτε:
– 250 ml γάλα καρύδας
– 200 ml γάλα ρυζιού
– 100 γρ λάδι καρύδας
– 80 gr χαρουπόμελο
– 80 γρ σιρόπι αγαύης
– 200 γρ ζάχαρη καρύδας
– 150 γρ αλεύρι Ζέας
– 150 γρ αλεύρι από λευκά φασόλια
– 100 γρ αλεύρι βρώμης
– 60 γρ χαρουπάλευρο
– μια τσιμπιά αλάτι (χρησιμοποίησα θαλασσινό)
– 1 κ.γ κανέλα (χρησιμοποίησα Κεϋλάνης)
– 1 φακελάκι 17 γρ baking powder
– 100 γρ σταγόνες κουβερτούρας

Εκτέλεση:
1. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 170 βαθμούς σε αέρα.

2. Ζεσταίνετε το λάδι καρύδας μέχρι να λιώσει.

3. Σ’ ένα μεγάλο μπολ τοποθετείτε όλα τα υγρά (λάδι, γάλα, χαρουπόμελο, αγαύη) και τη ζάχαρη καρύδας. Ανακατεύετε καλά με ένα πιρούνι και προσθέτετε όλα τα υπόλοιπα υλικά.

4. Λαδώνετε ελαφρώς μια φόρμα σιλικόνης για κέικ και ψήνετε για 50 – 55 λεπτά στους 170. Στα 50 λεπτά καρφώνετε ένα μαχαίρι στο κέικ. Αν βγει στεγνό έχει ψηθεί, διαφοερετικά αφήνετε λίγα λεπτά ακόμη.

Tips:

– Μπορείτε να αντικαταστήσετε το αλεύρι Ζέας και το αλεύρι από λευκά φασόλια αλλά δε θα έχετε το ίδιο αποτέλεσμα στην θρεπτική αξία.
– Μη μειώσετε το αλεύρι βρώμης γιατί βοηθάει το κέϊκ μας να είναι μαλακό και αφράτο.
– Αντί για αγαύη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μέλι ή σφένδαμο ή πετιμέζι.
– Αντί για ζαχαρη καρύδας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε απλή καστανή αλλά είναι κρίμα, γιατί η ζάχαρη καρύδας έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
– Αν δεν βρείτε γάλα ρυζιού, βάλτε γάλα καρύδας. Το χαρουπόμελο όμως πρέπει να το βάλετε. Διότι ενισχύει τη γεύση του χαρουπιού κάτι που είναι αδύνατο να γίνει μόνο με το χαρουπάλευρο.

Το μυστικό

Το χαρούπι μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε συνταγές αντί για κακάο και μάλιστα να μειώσετε και την ποσότητα της γλυκαντικής ουσίας που θα χρησιμοποιήσετε μιας και περιέχει φυσικά σάκχαρα. Είναι πλούσια πηγή ασβεστίου, φωσφόρου, καλίου, μαγνησίου, βιταμινών (Α,Β) και μετάλλων. Είναι πλούσιο κυρίως σε υδατάνθρακες (γλυκόζη και σακχαρόζη), οπότε μπορεί να μας δώσει άμεσα ενέργεια, αλλά και σε πρωτεΐνες -τα 100γρ περιέχουν 5-8γρ πρωτεΐνης. Δεν περιέχει σχεδόν καθόλου λίπος (0,2-0,6%) και είναι πολύ πλούσιο σε φυτικές ίνες. Είναι πολύ εύπεπτο και δεν περιέχει γλουτένη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ