koyrampiedes

Συνταγή: Vegan κουραμπιέδες χωρίς βούτυρο, ζάχαρη και μίξερ!

Οι κουραμπιέδες που παρουσιάζει η food blogger Ευαγγελία Βλασσοπούλου, γίνονται πάρα πολύ εύκολα και πάρα πολύ γρήγορα.

Υλικά για 25 μέτριους προς μεγάλους

– 200 γρ άοσμο λάδι καρύδας
-350 γρ αλεύρι (Ντίνκελ) για τη Gluten free εκδοχή τους χρησιμοποιήστε αλεύρι χωρίς γλουτένη που φουσκώνει μόνο του
– 50 γρ αλεύρι από κάστανο (αν δεν έχετε βάλτε 50 γρ παραπάνω από το άλλο)
– 14 γρ baking powder
– 2 γρ αλάτι (θαλασσινό)
– 2 γρ ξύσμα πορτοκαλιού (βιολογικό και ακέρωτο)
– 150 γρ αμύγδαλα (ανάλατα και άψητα – με ή χωρίς φλούδα – ό,τι θέλετε)
– 1/2 κ.γ φυσική βανίλια Μαγαδασκάρης ή ελάχιστη μαστίχα Χίου (κοπανισμένη) – 1/2 κ.γ
– 200 γρ σιρόπι αγαύης ή μέλι αν δε θέλετε να είναι vegan
-Ανθόνερο

Για το πασπάλισμα
Σκόνη luccuma

Εκτέλεση
1. Προθερμαίνουμε το φούρνο μας στους 200 σε αέρα.

2. Χωρίς να τοποθετήσουμε λαδόκολλα βάζουμε τα αμύγδαλα στη λαμαρίνα και τα καβουρντίζουμε στους 200 σε αέρα για 8-10 λεπτά.

3. Κλείνουμε το φούρνο, ώστε να πέσει λίγο η θερμοκρασία, γιατί τους κουραμπιέδες θα τους ψήσουμε στους 180 σε αέρα.

4. Εν τω μεταξύ, σε ένα μπρίκι λιώνουμε το λάδι καρύδας, χωρίς όμως να κάψει και το τοποθετούμε σε ένα μεγάλο μπολ.

5. Προσθέτουμε το σιρόπι αγαύης, το αλάτι, το ξύσμα πορτοκαλιού, τη βανίλια ή τη μαστίχα και ανακατεύουμε με ένα πιρούνι.

6. Τοποθετούμε τα καβουρντισμένα αμύγδαλα στο μπλέντερ και είτε χτυπάμε μέχρι να γίνουν σκόνη, είτε λιγότερο ώστε να είναι χονδροσπασμένα, είτε στο γουδί ώστε να είναι σχεδόν ολόκληρα.

7. Προσθέτουμε στο μπολ το αλεύρι (και το αλεύρι από κάστανο αν έχουμε αλλιώς 400 γρ αλεύρι) και τα αμύγδαλα. Ανακατεύουμε με το πιρούνι μέχρι να ενσωματωθεί πλήρως το αλεύρι. Δεν την κουράζουμε τη ζύμη γιατί θα αρχίσει να βγαίνει το λάδι. Πλάθουμε σε μπαλάκια των 50 γρ. Προσοχή, η ζύμη μας θα είναι αρκετά λαδερή, μην προσθέσετε άλλο αλεύρι, μη την βάλετε στο ψυγείο και μην ανησυχείτε… σε λίγο θα φάτε τους ωραιότερους κουραμπιέδες!

8. Τοποθετούμε λαδόκολλα στη λαμαρίνα του φούρνου, τοποθετούμε τα μπαλάκια και ψήνουμε στους 180 σε αέρα για 15 λεπτά. Όταν θα τους βγάλουμε θα είναι πολύ μαλακοί, μη τους ψήσετε κ άλλο, μετά από λίγο θα σκληρύνουν

8. Όπως είναι ζεστοί ψεκάζουμε με ανθόνερο ή με νερό και πασπαλίζουμε με σκόνη luccuma ή τριμμένη καρύδα ή άχνη.

Η σκόνη lucuma είναι ένα εξωτικό φρούτο από τo Περού, γνωστό και ως ‘Χρυσός των ‘Ινκα’. Έχει γλυκιά γεύση και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI 25) είναι ένα άριστο εναλλακτικό γλυκαντικό που απελευθερώνει ενέργεια αργά χωρίς να προκαλεί απότομη αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Το Lucuma είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Έχει άφθονη περιεκτικότητα σε βητα-καροτίνη, νιασίνη, σίδηρο και σημαντικά επίπεδα ασβεστίου και φώσφορου. Είναι ιδανικό για όσους θέλουν να χάσουν λίπος μέσω χαμηλής θερμιδικής δίαιτας, αντιμετωπίζουν προβλήματα διαβήτη ή θέλουν να προσδώσουν γλυκύτητα με αυξημένη θρεπτική αξία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ