ταχίνι

Ταχίνι, το superfood της νηστείας

Το ταχίνι, αυτή η λιπαρή πάστα από ψημένο σουσάμι, εκτός από εξαιρετικά νόστιμη, έχει και σημαντικά οφέλη για την υγεία.

Έχει εξαιρετική διατροφική αξία

Χρησιμοποιείται στις κουζίνες της Βόρειας Αφρικής, της Ελλάδας, του Ιράν, της Τουρκίας και της Μέσης Ανατολής. Το σουσάμι έχει πολλές θρεπτικές ιδιότητες, πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και πολλές βιταμίνες (Β1, Β2, Ε, νιασίνη), ιδιαίτερα χρήσιμες για ευαίσθητες ηλικιακές ομάδες, όπως είναι τα παιδιά.

Τα 30 γραμμάρια σουσάμι περιέχουν τρεις φορές περισσότερο σίδηρο από την ίδια ποσότητα συκωτιού από βόειο κρέας ενώ μια κουταλιά ισοδυναμεί με 89 θερμίδες.

Πώς μας ωφελεί το ταχίνι

– Έχει αντιοξειδωτική δράση και συμβάλλει στην προστασία του οργανισμού μας από τους οξειδωτικούς παράγοντες, που ευθύνονται για μια σειρά από προβλήματα υγείας, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης και διάφορες μορφές καρκίνου.

– Καταπολεμά τη δημιουργία ελεύθερων ριζών, που σχετίζονται με τη γήρανση των κυττάρων του οργανισμού, μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στον οργανισμό ενώ συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

– Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα Το ταχίνι έχει τέσσερα σημαντικά θρεπτικά συστατικά: σίδηρο, σελήνιο, ψευδάργυρο και χαλκό. Αυτά παρέχουν σημαντική ενίσχυση στο ανοσοποιητικό σύστημα. Ο σίδηρος και ο χαλκός περιλαμβάνονται στα ένζυμα που παρέχουν υποστήριξη στο ανοσοποιητικό σύστημα και επίσης βοηθούν στην παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων. Ο ψευδάργυρος βοηθά στην ανάπτυξη λευκών αιμοσφαιρίων και τα βοηθά στη λειτουργία τους να καταστρέφουν τα μικρόβια. Το σελήνιο βοηθά τα ένζυμα στην εκτέλεση του ρόλου τους, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής αντιοξειδωτικών και αντισωμάτων, καθώς και της αποτελεσματικής λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Το μυστικό

Με 1 κουταλιά της σούπας ταχίνι, παίρνετε το 9 με 12% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σιδήρου, σεληνίου και ψευδαργύρου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ