food

Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν κόβουμε το κρέας;

Δείτε τι δείχνουν και οι τελευταίες έρευνες για το τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν κόβουμε το κρέας.

1 Μειώνεται η φλεγμονή στο σώμα

Αν τρώτε κρέας, τυρί και επεξεργασμένα αλλαντικά οι πιθανότητες είναι να έχετε αυξημένα επίπεδα της φλεγμονής στο σώμα σας. Ενώ η βραχυπρόθεσμη φλεγμονή (όπως μετά από έναν τραυματισμό) είναι φυσιολογική για το σώμα και μπορεί να αποκατασταθεί, η χρόνια φλεγμονή δεν είναι επειδή έχει συνδεθεί με την αθηροσκλύρυνση, καρδιακές προσβολές, εγκεφαλικά επεισόδια, διαβήτη, και αυτοάνοσα νοσήματα, μεταξύ άλλων. Αντιθέτως, η διατροφή που δεν περιλαμβάνει κρέας θεωρείται αντιφλεγμονώδης, επειδή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και άλλα φυτοθρεπτικά συστατικά, και πολύ χαμηλότερη σε φλεγμονώδη ερεθίσματα όπως τα κορεσμένα λιπαρά και ενδοτοξίνες (τοξίνες που απελευθερώνονται από τα βακτήρια που βρίσκονται συνήθως στα ζωικά τρόφιμα). Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που υιοθετούν χορτοφαγική διατροφή μπορεί να μειώσουν δραματικά το επίπεδο της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης (CRP), έναν δείκτη φλεγμονής στο σώμα.

2 Πέφτουν τα επίπεδα χοληστερίνης

Τα αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης είναι ένας βασικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακή νόσο και εγκεφαλικά επεισόδια. Τα κορεσμένα λιπαρά βρίσκονται κυρίως στο κόκκινο κρέας, τα πουλερικά, το τυρί και άλλα ζωικά προϊόντα, και είναι μια σημαντική κινητήρια δύναμη των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα μας. Η χοληστερόλη στη διατροφή μας παίζει επίσης ρόλο. Οι μελέτες δείχνουν ότι όσοι ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή τα επίπεδα χοληστερόλης παρουσιάζουν πτώση έως και 35%. Σε πολλές περιπτώσεις, η μείωση είναι ίση με εκείνη που παρατηρείται με τη φαρμακευτική αγωγή! Όσοι χρειάζονται φάρμακα για να μειώσουν τη χοληστερόλη τους μπορεί να μειώσουν περαιτέρω τα επίπεδα της χοληστερόλης τους και τον καρδιαγγειακό κίνδυνο εάν υιοθετήσουν μια χορτοφαγική διατροφή.

3 Αποκαθίσταται η υγεία του εντέρου σας

Οι τρισεκατομμύρια μικροοργανισμοί που ζουν στο σώμα μας ονομάζονται μικροβίωμα. Ολοένα και περισσότερο, αυτοί οι μικροοργανισμοί έχουν αναγνωριστεί ως ζωτικής σημασίας για τη γενική υγεία μας: όχι μόνο μας βοηθούν να χωνέψουμε την τροφή μας, αλλά παράγουν και κρίσιμες θρεπτικές ουσίες, συμβάλλουν στη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος, διατηρούν το έντερό μας υγιές και βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου. Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι παίζουν ρόλο στην παχυσαρκία, στον διαβήτη, την αθηροσκλύρηνση, στα αυτοάνοσα, σε φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου. Οι φυτικές τροφές συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός υγιούς εντερικού μικροβιώματος. Οι φυτικές ίνες προωθούν την ανάπτυξη των «φιλικών» βακτηρίων στο έντερο μας. Από την άλλη πλευρά, η διατροφή που δεν περιέχει πολλές φυτικές ίνες (όπως αυτή που είναι πλούσια σε γαλακτοκομικά, αυγά, και κρέας) μπορεί να ευνοήσει την ανάπτυξη των «κακών» βακτηρίων. Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν καταναλώνουμε κρέας τρώμε χολίνη ή καρνιτίνη (που βρίσκεται στο κρέας, τα πουλερικά, τα θαλασσινά, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά), και τα βακτήρια του εντέρου τη μετατρέπει στο συκώτι σε τοξικό προϊόν που οδηγεί στη δημιουργία χοληστερόλης αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

4 Μπορεί να αλλάξουν τα γονίδιά σας

Οι επιστήμονες έχουν κάνει την αξιοσημείωτη ανακάλυψη ότι οι περιβαλλοντικοί παράγοντες και ο τρόπος ζωής μπορεί να αλλοιώσει τα γονίδιά μας. Τα αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά που καταναλώνουμε μέσω της χορτοφαγικής διατροφής μπορεί να αλλάξουν την έκφραση του γονιδίου και να βελτιστοποιήσουν τη διαδικασία των κυττάρων να επισκευάσουν το κατεστραμμένο DNA.

5 Μειώνεται δραματικά ο κίνδυνος για διαβήτη τύπου 2.

Η ζωική πρωτεΐνη από το κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας, έχει αποδειχθεί σε μελέτη ότι αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2. Μάλιστα η κατανάλωση κρέατος μία φορά την εβδομάδα ή περισσότερο σε μια περίοδο 17 ετών αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη κατά 74%! Γιατί η κατανάλωση κρέατος είναι παράγοντας κινδύνου για τον διαβήτη 2; Επειδή περιέχει ζωικά λίπη καθώς και νιτρικά συντηρητικά που βλάπτουν τα κύτταρα του παγκρέατος, επειδεινώνουν τη φλεγμονή, προκαλούν αύξηση του σωματικού βάρους και βλάπτουν τον τρόπο λειτουργίας της ινσουλίνη.

 

Πηγή: www.notanordinarymum.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ