Almonds

Φτιάξτε μόνοι σας γάλα αμυγδάλου!

Το γάλα αμυγδάλου είναι χαμηλό σε λιπαρά αλλά και σε πρωτεΐνη. Δεν περιέχει καθόλου κορεσμένα λιπαρά, χοληστερίνη και λακτόζη, ενώ μας παρέχει σελήνιο, μαγγάνιο και βιταμίνη Ε που έχει αντιοξειδωτική δράση. Το ασβέστιό του είναι χαμηλό, γι’ αυτό είναι και αυτό συχνά εμπλουτισμένο. Μπορείτε να φτιάξετε και μόνοι σας γάλα αμγυδάλου.

1. Χαμηλό σε θερμίδες
Το γάλα αμυγδάλου είναι πολύ χαμηλότερο σε θερμίδες από ότι το αγελαδινό. Αυτό μπορεί να μπερδεύει κάποιους λαμβάνοντας υπόψη ότι τα αμύγδαλα είναι υψηλά σε θερμίδες και λιπαρά. Ωστόσο, λόγω της διαδικασίας επεξεργασίας του γάλακτος αμυγδάλου, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό αμυγδάλων βρίσκεται στο τελικό προϊόν. Έτσι λοιπόν αυτό είναι μια καλή επιλογή για άτομα που θέλουν να μειώσουν τις θερμίδες και να χάσουν βάρος. Ένα ποτήρι (240ml) γάλα αμυγδάλου (χωρίς ζάχαρη) περιέχει περίπου 30-5- θερμίδες, ενώ η ίδια ποσότητα ενός πλήρες αγελαδινού γάλακτος περιέχει 146 θερμίδες. Αυτό σημαίνει ότι το γάλα αμυγδάλου περιέχει 65-80% λιγότερες θερμίδες.

2. Χαμηλό σε ζάχαρη
Εκτός και αν υπάρχει προσθήκη ζάχαρης, το γάλα αμυγδάλου είναι πολύ χαμηλό σε περιεκτικότητα ζάχαρης. Ένα φλιτζάνι (240ml) γάλα αμυγδάλου περιέχει μόνο 1-2γρ υδατανθράκων, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι φυτικές ίνες. Συγκριτικά, ένα φλιτζάνι (240ml) αγελαδινού γάλακτος περιέχει 13γρ υδατανθράκων, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι σάκχαρα.

3. Υψηλό σε Βιταμίνη Ε
Τα αμύγδαλα είναι από τη φύση τους υψηλά σε Βιταμίνη Ε, παρέχοντας σας με το 37% των ημερήσιων απαιτήσεων Βιταμίνης Ε σε μόνο 28γρ. Επομένως, το γάλα αμυγδάλου είναι επίσης μία φυσική πηγή Βιταμίνης Ε, παρόλο που οι πλείστες εμπορικές ποικιλίες προσθέτουν έξτρα Βιταμίνη Ε κατά την επεξεργασία. Ένα φλιτζάνι (240ml) γάλα αμυγδάλου παρέχει το 20-50% των καθημερινών σας αναγκών σε Βιταμίνη Ε, αναλόγως με την μάρκα. Συγκριτικά, το γάλα αγελάδας δεν περιέχει καθόλου Βιταμίνη Ε. Η Βιταμίνη Ε είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που καταπολεμά τη φλεγμονή και το στρες στο σώμα. Βοηθά στην προστασία ενάντια της καρδιοπάθειας και του καρκίνου, και μπορεί επίσης να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία των οστών και των ματιών.

4. Δεν περιέχει λακτόζη
Η δυσανεξία στη λακτόζη είναι μια κατάσταση κατά την οποία οι άνθρωποι είναι ανίκανοι να αφομοιώσουν τη λακτόζη – τα σάκχαρα που περιέχονται στο γάλα. Προκαλείται από μια ανεπάρκεια της λακτάσης, το ένζυμο που είναι υπεύθυνο για τη διάσπαση της λακτόζης σε μια πιο εύπεπτη μορφή. Αυτή η ανεπάρκεια μπορεί να οφείλεται στη γενετική, στη γήρανση ή σε ορισμένες ιατρικές παθήσεις. Το γάλα αμυγδάλου δεν περιέχει λακτόζη, έτσι είναι κατάλληλο για άτομα που έχουν δυσανεξία.

5. Ιδανικό για Vegans
Το γάλα αμυγδάλου είναι απαλλαγμένο από τις πρωτεΐνες που προκαλούν αλλεργία στο γάλα σε ποσοστό έως και 0,5% των ενηλίκων. Καθώς το γάλα σόγιας έχει υπάρξει το τυπικό αντικατάστατο στο αγελαδινό γάλα, περίπου το 14% των ανθρώπων που είναι αλλεργικοί στα γαλακτοκομικά είναι επίσης αλλεργικοί στο γάλα σόγιας. Επομένως το γάλα αμυγδάλου αποτελεί μία καλή εναλλακτική λύση.

Πώς να φτιάξετε μόνοι σας γάλα αμυγδάλου

  • Αφήστε 1 κούπα ωμά, βιολογικά αμύγδαλα να μουλιάσουν μέσα σε 1 κούπα νερό για 10 ώρες.
  • Χτυπήστε στο μπλέντερ τα αμύγδαλα, μαζί με μέλι και 2-3 κούπες νερό.
  • Στη συνέχεια σουρώνετε και είναι έτοιμο.

Το μυστικό

Το γάλα αμυγδάλου είναι πολύ χαμηλό σε εύπεπτη πρωτεΐνη σε σύγκριση με το αγελαδινό, δεν είναι κατάλληλο ως υποκατάστατο για βρέφη ή μικρά παιδιά με αλλεργίες στο γάλα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ