eat

3 βασικά λάθη που κάνετε όταν τρώτε

Η ισορροπημένη διατροφή δεν έχει να κάνει μόνο με το τι τρώτε, αλλά και με το πώς ττερώ, με τον τρόπο που αντιμετωπίζετε τα γεύματά σας και το τι καταναλώνετε στο ενδιάμεοσό τους.

Εκεί εντοπίζονται τα περισσότερα προβλήματα. Σωστή διατροφή δεν σημαίνει δίαιτα, πείνα και στερήσεις. Σε πρώτη φάση, αρκεί να κόψετε κάποιες κάκες συνήθειες που τις εφαρμόζετε άθελά σας μεν, αλλά καθημερινά.

1 Τρώτε μόνο όταν πεινάτε
Συμπεριφορά που οι σύγχρονοι διατροφολόγοι, την απορρίπτουν ως πολύ μεγάλο λάθος. Το «grazing», η πιο σύγχρονη τάση στον τομέα της διατροφής, αναφέρει ότι το να τρώτε λογικές ποσότητες σε μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα, βοηθάει το σώμα να μην παίρνει λίπος ενώ παράλληλα κρατάει σε φυσιολογικά επίπεδα την γλυκόζη στο αίμα. Και εκτός αυτού, το να εκπαιδεύετε τον εαυτό σας να μην πεινάει και να περιμένει γεύματα – κι όταν λέμε γεύματα δεν εννοούμε τα junk food – βοηθάει στην καλή υγεία και την ισορροπία της αρτηριακής πίεσης.

2 Τρώτε πολύ γρήγορα
Και αυτό είναι κακό γιατί το γρήγορο φαγητό – κυριολεκτικά – συνδέεται με τις περιττές θερμίδες. Όσο πιο γρήγορα τρώτε, τόσο πιο πολύ μπλοκάρετε το στομάχι να στείλει μήνυμα στον εγκέφαλο ότι δεν χρειάζεται άλλο φαγητό. Αυτή είναι η βασικα της δυσπεψίας. Τρώγετε αργά και φροντίστε να πίνετε και μερικές γουλιές νερό κατά τη διάρκεια του γεύματός σας.

3 Τρώτε λίγο πριν κοιμηθείτε
Είτε μιλάμε για ένα ποτήρι γάλα με κουλουράκια είτε για ένα μεγαλύτερο γεύμα, το φαγητό μία με δύο ώρες πριν την κατάκλιση, «παρενοχλεί» την ομαλή πορεία προς τον ύπνο αναφέρει το Αμερικανικό Ερευνητικό Κέντρο Κλινικής Διατροφής. Ο ανήσυχος, διακεκομένος ύπνος ευθύνεται για την έκρηξη των ποσοστών μιας ορμόνης στο σώμα σας που ονομάζεται γκρελίνη.

Η γκρελίνη ενεργοποιεί το αίσθημα της πείνας και σας οδηγεί στις μεταμεσονύχτιες επισκέψεις στο ψυγείο. Αυτές με τη σειρά τους, εκτός από το ότι ευθύνονται για την αύξηση του σωματικού σας βάρους, ανοίγουν το δρόμο για εγκεφαλικά και ανακοπές στο μέλλον. Φροντίστε, λοιπόν, το τελευταίο σας γεύμα να είναι τουλάχιστον τέσσερις ώρες πριν την κατάκλιση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ