drink

3 tips κατά του hangover

Eπειδή το “στην υγειά μας” πιθανά να ακουστεί παραπάνω από όσες φορές αντέχει ο οργανισμός μας, πάρτε τα μέτρα σας. Ποια 3 tips κατά του hangover προτείνει η επιστήμη;

1 Αποφύγετε τα ποτά με ζάχαρη

Τα ποτά με ζάχαρη είναι δελεαστικά αλλά αυξάνουν τον κίνδυνο της μέθης, ειδικά όταν πρόκειται για cocktails. Ο λόγος; Εξαιτίας της γεύσης τους, τα (κατα)πίνουμε πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα πριν το καταλάβουμε, να έχουμε “ξεφύγει”. Επιπλέον, η κατανάλωσή τους ανεβάζει απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, κάτι που προκαλεί πονοκέφαλο. Επίσης, σύμφωνα με μελέτη η οποία δημοσιεύτηκε στο Alcoholism: Clinical and Experimental Research, η κατανάλωση σκουρόχρωμων ποτών οδηγεί πιο συχνά σε hangover και μάλιστα, σε χειρότερο hangover. O γενικός κανόνας είναι να μην πίνετε ποτά με χρώμα, όπως ουίσκι, κονιάκ ή μπράντι, αν ξέρετε ότι είναι πιθανό να πιείτε πάνω από ένα – δύο ποτηράκια. Αυτά περιέχουν περισσότερα υποπροϊόντα της αλκοολικής ζύμωσης, τα οποία “πυροδοτούν” εκτός από τη γεύση τους και το hangover, αν καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες. Προτιμήστε λευκά ποτά, όπως η βότκα. Επιπλέον, πείτε “όχι” στο πολύ κόκκινο κρασί, το οποίο είναι γνωστό για τους “κακούς” πονοκεφάλους που προκαλεί.

2 Πίνετε πολύ νερό

Το νερό είναι σύμμαχος. Εκτός του ότι είναι πηγή ενέργειας, καθαρίζει το σώμα μας από τις τοξίνες και άλλα ανεπιθύμητα “απόβλητα”. Ένα ποτήρι μεταλλικό νερό μετά από κάθε ποτήρι αλκοόλ, αποτρέπει την αφυδάτωση και την εξάντληση των ηλεκτρολυτών μας και στέκεται εμπόδιο μπροστά στα συμπτώματα του κλασικού hangover της επομένης. Αν προτιμάτε κάτι πιο γευστικό, επιστήμονες από την Κίνα διαπίστωσαν πως το αναψυκτικό Sprite ίσως ενισχύει τη δράση ενός ενζύμου που διασπά την ακεταλδεϋδη, μία ένωση, η οποία παράγεται στον οργανισμό όταν χωνεύει το αλκοόλ και εντείνει τον πονοκέφαλο τη μέρα μετά το ξενύχτι.

3 Πριν πιείτε, φάτε κάτι

Πριν βγείτε καταναλώστε ένα – δύο κράκερ με τυρί ή ένα τοστ. Η βιταμίνη Β βοηθάει το συκώτι να “σπάσει” το αλκοόλ. Το κρέας, τα αυγά, τα ψάρια και τα φρούτα είναι υψηλά σε περιεκτικότητα βιταμίνης Β και προτεινόμενες τροφές σε περίπτωση που η βραδιά θα είναι μεγάλη. Τέλος, όπως σημειώνεται στο Popular Science, σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα, τα αμινοξέα και τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχονται στα σπαράγγια προστατεύουν τα κύτταρα του ήπατος. Κανείς δεν λέει ότι το ταπεινό σπαράγγι θα σας σώσει, αλλά η κατανάλωσή του πριν από την βραδινή έξοδο, θα αυξήσει τις φυτικές ίνες και τα επίπεδα των βιταμινών A και C.

Καλή και νηφάλια νέα χρονιά!

Πηγή 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ