kitchen

4 διατροφικά λάθη που μπορείτε να αποφύγετε!

Κόβετε το σκόρδο και το βάζετε στο φαγητό; Προτιμάτε τις γνωστές πατάτες που βρίσκετε στα ράφια του μανάβικού σας; Μήπως ψιλοκόβετε τα λαχανικά; Όλα αυτά είναι λάθη που σας στερούν θρεπτικά συστατικά.

1 Επιλέγετε τις λάθος πατάτες

Νομίζετε ότι οι πατάτες που συνηθίζετε να επιλέγετε είναι οι πιο θρεπτικές; Κάνετε λάθος! Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι κόκκινες πατάτες είχαν μεγαλύτερα οφέλη στην υγεία, αφού συνέβαλαν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και τη μείωση του κινδύνου για εκδήλωση καρκίνου. Επιπλέον, μελέτη του 2014 διαπίστωσε ότι οι κόκκινες πατάτες είχαν περισσότερα θρεπτικά συστατικά, καθώς είχαν υψηλές ποσότητες πολυφαινολών, συστατικά που διαθέτουν αντιοξειδωτική δράση.

2 Κόβετε τα λαχανικά

Την επόμενη φορά που θα θελήσετε να κάνετε μια σούπα κοτόπουλο, μην ψιλοκόψετε τα καρότα που σκοπεύετε να προσθέσετε σε αυτή. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι όσο πιο μεγάλα κομμάτια καρότων βάζετε στο φαγητό τόσα περισσότερα θρεπτικά συστατικά διατηρούνται μετά το μαγείρεμα. Αυτό σημαίνει ότι αφού πλύνετε και ξεφλουδίσετε τα καρότα σας θα πρέπει να τα προσθέσετε ολόκληρα στο νερό. Σύμφωνα με άλλες μελέτες όταν ψιλοκόβουμε τα λαχανικά αυτά οξειδώνονται λόγω της επαφής τους με το μέταλλο του μαχαιριού και έτσι χάνουν πολλά θρεπτικά συστατικά τους.

3 Βάζετε γάλα στο τσάι ή τον καφέ

Εάν θέλετε να απορροφήσετε όλα τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει το τσάι σας, τότε αποφύγετε να κάνετε ο,τι κάνουν οι Βρετανοί: μην μπείτε στο πειρασμό να προσθέσετε γάλα. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η προσθήκη γάλακτος στο τσάι σας μπορεί να μειώσει κάποια από τα καρδιαγγειακά οφέλη που σας παρέχει. Αν σας αρέσει το πράσινο τσάι προσθέστε λίγο χυμό αντί γάλα για να γλυκάνει. Η βιταμίνη C που περιέχει ο χυμός μπορεί να αυξήσει τη βιοδιαθεσιμότητα των θρεπτικών συστατικών του πράσινου τσαγιού.

4 Λιώνετε το σκόρδο

Μη θρυμματίσετε ή λιώσετε τις σκελίδες σκόρδου πριν τις βάλετε στο φαγητό σας! Η έρευνα δείχνει ότι η συνήθεια να θρυμματίζουμε το σκόρδο περιορίζει τα οφέλη του. Αν το αφήσετε έτσι για μερικά λεπτά μέχρι να το προσθέσετε στο φαγητό σας πρέπει να ξέρετε ότι δεν θα έχει πια όλες τις ευεργετικές του ιδιότητες. Μέσα δέκα λεπτά χάνεται ένα ένζυμο που ονομάζεται αλλισίνη, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου.

Πηγή

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ