water-drink

4 τροφές που σας δίνουν ενέργεια

Αν νιώθετε κούραση όλη μέρα αναθεωρήστε τις διατροφικές σας συνήθειες.

Οι τροφές που αποτελούνται κυρίως από λιπαρά ή σάκχαρα –όπως τα πατατάκια, τα μπισκότα και τα γλυκά- μπορεί να εξαντλήσουν την ενέργειά σας ή να σας δώσουν μια βραχυπρόθεσμη ανάταση, ακολουθούμενη από απότομη πτώση της ενέργειας. Για να αποβάλλετε την αίσθηση κόπωσης, ισορροπήστε τα θρεπτικά στοιχεία και καταναλώνετε μίνι γεύματα που περιέχουν πρωτεΐνες, σύνθετους υδατάνθρακες και λίγα καλά λιπαρά. Τι άλλο μπορείτε να κάνετε:

1 Πιείτε νερό

Το καλύτερο προϊόν για εγρήγορση δεν τρώγεται, πίνεται – και είναι το νερό. Αντικαταστήστε το συνηθισμένο καφέ ή άλλο ρόφημα με καφεΐνη με ένα ποτήρι νερό και πίνετε καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας. Βοηθά τα κύτταρα του οργανισμού να μεταφέρουν θρεπτικά στοιχεία, ενώ ακόμα και η ελάχιστη αφυδάτωση προκαλεί κόπωση, ειδικά μετά την άσκηση.

2 Φάτε μούρα

Τρώγονται σκέτα για σνακ ή ανακατεμένα με γιαούρτι ή βρόμη. Τα βατόμουρα, τα μύρτιλλα και οι φράουλες είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά. Έχουν γλυκιά γεύση, αλλά η υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες αποτρέπει το φαινόμενο αύξησης και στη συνέχεια απότομης πτώσης της ενέργειας. Επιπλέον, συμβάλλουν στην πρόσληψη υγρών που χρειάζεται ο οργανισμός.

3 Ξεκινήστε με βρόμη

Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα μπολ βρόμη ολικής αλέσεως. Αν και οι απλοί υδατάνθρακες που βρίσκονται στα γλυκά προκαλούν απότομη αυξομείωση του σακχάρου, η βρόμη περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες διασπώνται αργά, παρέχοντας μια σταθερή ροή ενέργειας.

4 Δοκιμάστε τη λαχανίδα

Αυτό το πράσινο λαχανικό βρίσκεται στο επίκεντρο (και δικαίως) αυτή την περίοδο, αφού είναι πολύ χαμηλό σε θερμίδες, αλλά γεμάτο ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο και βιταμίνες C και Α. Περιέχει επίσης βιταμίνη Β6, η οποία βοηθά το μεταβολισμό, ώστε ο οργανισμός να «ξεκλειδώνει» και να χρησιμοποιεί την ενέργεια από τις τροφές. Δοκιμάστε τη σε σαλάτα ή ψήστε τη, φτιάχνοντας ψητά τσιπς από τα φύλλα της.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ