dog

5 κόλπα για να μη φάτε πολύ στις γιορτές

Εάν ανησυχείτε μήπως το παρακάνετε στο εορταστικό τραπέζι αυτές οι πέντε κορυφαίες συμβουλές θα σας βοηθήσουν ώστε να μη φάτε περισσότερο από όσο μπορείτε να αντέξετε!

Σύμφωνα με έρευνες μόνο στο εορταστικό τραπέζι παίρνουμε περίπου 500 θερμίδες παραπάνω. Αν σκεφτείτε ότι ένα σοκολατάκι έχει 100 θερμίδες και ένας μεγάλος κουραμπιές 180 θερμίδες καταλαβαίνετε πόσο εύκολο οι 500 θερμίδες να γίνουν και 1000!

1. Ξεκινήστε να τρώτε νωρίς

Οι περισσότεροι παραλείπουν το πρωινό επειδή σκέφτονται ότι θα φάνε το μεσημέρι αρκετά. Κι όμως, ο καλύτερος τρόπος για να αποτρέψετε την υπερκατανάλωση φαγητού είναι να ξεκινήστε με ένα υγιεινό και χορταστικό πρωινό για να μη φτάσετε πεινασμένοι και να μειώσετε την πιθανότητα να φάτε σαν… λύκος.

2. Μετράτε πιάτα, όχι θερμιδες

Στο εορταστικό γεύμα δεν παίζει τόσο ρόλο η ποσότητα της τροφής αλλά η ενεργειακή πυκνότητα των επιλογών σας. Το μυστικό δεν είναι να περιορίσετε τον εαυτό σας αλλά και να συνδυάσετε λογικές μερίδες με τα αγαπημένα σας φαγητά μαζί με σαλάτα. Γεμίστε το πιάτο σας με πράσινα φυλλώδη λαχανικά και αφήστε στην άκρη τα αμυλούχα λαχανικά όπως ο αρακάς, το καλαμπόκι, τα καρότα και τα παντζάρια. Επιλέξτε λίγη γαλοπούλα, κοτόπουλο στήθος ή μπριζόλα που να καταλαμβάνει το ένα τέταρτο του πιάτου σας. Το άλλο τέταρτο μπορείτε να το γεμίσετε με κάποιον υδατάνθρακα όπως ρύζι ή μακαρόνια ή πατάτες φούρνου. Εάν το εορταστικό τραπέζι είναι σε μπουφέ πάρτε ένα μικρό πιάτο και γεμίστε το με υγιεινές επιλογές, που θα απολαύσετε, μαζί με ένα ή δύο πραγματικά που σας αρέσουν πολύ. Και φροντίστε να σταματήσετε σε αυτό το ένα πιάτο.

3 Ακούτε το σώμα σας

Μην χάνετε επαφή με τους εσωτερικούς ρυθμιστές της όρεξης σας. Ακούστε το σώμα σας και όταν νιώσετε χορτάτοι απλώς σταματήστε να τρώτε. Απολαύσετε τα εδέσματα τρώγοντας αργά και προσεκτικά για να μην το παρακάνετε.

4 Πιείτε ένα ποτηράκι

Το αλκοόλ είναι γεμάτο με κενές θερμίδες. Ένα ποτήρι κρασιού έχει 120 θερμίδες. Οι έρευνες δείχνουν ότι το αλκοόλ όχι μόνο αυξάνει την όρεξή σας, αλλά μπορεί να αποδυναμώσει την αυτοκυριαρχία και τη δύναμη της θέλησής σας, που σημαίνει ότι θα κάνετε περισσότερες διατροφικές κραιπάλες. Η προσθήκη πάγου σε αλκοολούχα ποτά θα τα αραιώσει ενώ αν επιλέξετε ποτά με λίγη αλκοόλη όπως π.χ. τα spritzers θα μειώσετε την πρόσληψη θερμίδων. Φροντίζετε επίσης να πίνετε αρκετό νερό όταν καταναλώνετε αλκοόλ.

5 Κοιμηθείτε καλά αυτές τις μέρες

Είναι λογικό ότι θα ξενυχτήσετε στη διάρκεια των γιορτών αλλά ο ελάχιστος ύπνος μπορεί να μεταβάλλει τα επίπεδα της λεπτίνης και της γκρελίνης, ορμονών που σχετίζονται με τη ρύθμιση του αισθήματος της πείνας και του κορεσμού. Ο λίγος ύπνος ρίχνει τα επίπεδα της λεπτίνης, της ορμόνης που μειώνει την όρεξη, και ανεβάζει τα επίπεδα της γκρελίνης, που αυξάνει την όρεξη.

 

Το μυστικό

Είναι προτιμότερο τα περισσεύματα του γιορτινού γεύματος να τα καταψύξετε αντί να τα αφήσετε στο ψυγείο για να τα καταναλώσετε την επόμενη μέρα. Όταν ένα φαγητό είναι έτοιμο για κατανάλωση στο ψυγείο μπαίνετε πολύ εύκολα στον πειρασμό να φάτε πολύ. Μην τρώτε το χθεσινό φαγητό επειδή «είναι κρίμα να πάει χαμένο». Την επόμενη μέρα φάτε κάτι ελαφρύ όπως μία σούπα και σαλάτα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ