food

H διατροφή που προστατεύει το δέρμα σας!

Το αντηλιακό, ο σωστός ύπνος, η ενυδάτωση, η αποχή από το κάπνισμα, η άσκηση, η απουσία άγχους είναι σίγουρα κάποιες συνθήκες που χρειαζόμαστε στη ζωή μας για καλή υγεία και του δέρματος, αλλά και συνολική. Για ακόμη μια φορά, όμως, κι εδώ βάζει το λιθαράκι της η διατροφή, αφού κάποιες επιλογές κάνουν καλό στο δέρμα μας, η καθεμιά με τον δικό της τρόπο.

Αυτή είναι η διατροφή πο προστατεύει το δέρμα σας σύμφωνα με τη κλινική διαιτολόγο διατροφολόγο Δέσποινα Μαρσέλου.

Εσπεριδοειδή
Το λεμόνι, το lime, τα πορτοκάλια, το γκρέιπφρουτ έχουν όλα υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, την οποία όταν λαμβάνουμε καθημερινά σε επαρκείς ποσότητες, μαζί με βιταμίνη Ε, μπορούμε να προστατεύσουμε το δέρμα μας από εγκαύματα. Συν τοις άλλοις, τα αντιοξειδωτικά των εσπεριδοειδών καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που μπορεί να οδηγήσουν σε διάφορα είδη καρκίνου, όπως καρκίνο του δέρματος, ενώ μία ένωση που συναντάμε στα εσπεριδοειδή, το D-λιμονένιο, φαίνεται πως είναι αποτελεσματικό στην πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου, όπως ο καρκίνος του δέρματος.

Φράουλες
Οι τανίνες τους μπορούν να βοηθήσουν στο τσούξιμο που προκαλεί ένα έγκαυμα, αν τις πολτοποιήσετε και τις απλώσετε πάνω στο δέρμα σας. Και η κατανάλωσή τους, όμως, έχει οφέλη, αφού κι αυτές είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, που προστατεύει από το έγκαυμα, αλλά βοηθά και στην επούλωσή του. Άλλες τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C που βοηθούν είναι το ρόδι, το κόκκινο σταφύλι το οποίο είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες που προστατεύουν από τον καρκίνο του δέρματος, το ακτινίδιο, οι πιπεριές κ.ο.κ.

Καρότα
Μπορεί να είναι γνωστά για την υγεία των ματιών, όμως, λόγω του ότι είναι μια από τις καλύτερες πηγές βήτα-καροτίνης, προστατεύει και το δέρμα ενάντια στις ελεύθερες ρίζες από την έκθεση στον ήλιο. Λόγω αυτού, προσφέρουν αυξημένη προστασία ενάντια στο έγκαυμα, ειδικά αν συνδυάζονται με βιταμίνη E.

Πράσινο τσάι
Κάθε φορά που πίνετε λίγο πράσινο τσάι, ο οργανισμός σας λαμβάνει κατεχίνες, οι οποίες έχουν προστατευτικές ιδιότητες απέναντι σε ασθένειες και μας προστατεύουν από τη φλεγμονή ενός εγκαύματος, αλλά και τις μακροχρόνιες βλάβες από τη UV ακτινοβολία. Το τανικό οξύ του βοηθά στο να απαλύνει τον πόνο του εγκαύματος και τα αντιοξειδωτικά του (EGCG’s) έχει φανεί ότι εμποδίζουν τη γενετική ζημιά στα ανθρώπινα κύτταρα του δέρματος που εκτίθενται στη UV ακτινοβολία. Περίπου 2 φλιτζάνια την ημέρα σας προσφέρουν έξτρα προστασία από τον ήλιο.

Αμύγδαλα
Αποτελούν πολύ καλές πηγές βιταμίνης Ε, η οποία μας προστατεύει και επιδιορθώνει το δέρμα από τις βλάβες που προκαλεί ο ήλιος. Τα αμύγδαλα, όμως και το κόκκινο σταφύλι, περιέχουν επίσης κερσετίνη που φαίνεται να μας προστατεύει από τις βλάβες της UV ακτινοβολίας και τη διάσπαση του κολλαγόνου που οδηγεί σε ρυτίδες.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Το μαρούλι, το σπανάκι, η λαχανίδα, το σέσκουλο αποτελούν εξαιρετικές πηγές των αντιοξειδωτικών λουτεΐνης και ζεαξανθίνης, που φαίνεται να εμποδίζουν την ανάπτυξη κυττάρων από τη UV ακτινοβολία σύμφωνα με έρευνες. Τρώτε καθημερινά σαλάτες κάνοντας πολλούς πιθανούς συνδυασμούς λαχανικών, για να είστε όσο πιο ασφαλείς γίνεται.

Ντομάτες
Ως γνωστόν, οι ντομάτες περιέχουν λυκοπένιο, ένα καροτενοειδές και αντιοξειδωτικό που εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες που παράγονται από τον πολύ ήλιο και μειώνει οποιαδήποτε φλεγμονώδη αντίδραση στις UV βλάβες που προκαλούνται στον οργανισμό, σύμφωνα με την Mayo Clinic. Όλη αυτή η διεργασία, μάλιστα, γίνεται σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό όταν καταναλώνουμε την ντομάτα μαγειρεμένη, τον χυμό ή την πάστα της, καθώς με αυτό τον τρόπο, το λυκοπένιο γίνεται περισσότερο βιοδιαθέσιμο. Η καθημερινή κατανάλωση ντομάτας σε μια από τις παραπάνω μορφές, μπορεί να σας βοηθήσει να προστατέψετε το δέρμα σας ακόμη περισσότερο, τόσο από τη UV ακτινοβολία, όσο και από τα εγκαύματα.

Κουρκουμάς
Αποτελεί σημαντικό θεραπευτικό μπαχαρικό εδώ και αιώνες στην παραδοσιακή κινέζικη ιατρική, αλλά και την Αγιουρβέδα, λόγω των ισχυρών αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονώδων ιδιοτήτων του και είναι από τους… σταρ των υπερτροφών. Σύμφωνα με εργαστηριακές μελέτες μπορεί να προστατέψει τα κύτταρα της επιδερμίδας από βλάβες που προκαλεί η UV-B ακτινοβολία και καλό θα ήταν να τον βάλετε στην καθημερινότητά σας σε smoothies ή στο φαγητό μαζί με πιπέρι, για αύξηση της απορρόφησης.

Λιναρόσπορος
Τα ωμέγα-3 λιπαρά του λιναρόσπορου μπορούν να προστατεύσουν την επιδερμίδα μας από το έγκαυμα, να μειώσουν τη φλεγμονή, αν προκύψει τελικά έγκαυμα, και να δράσουν ενάντια στον καρκίνο του δέρματος. Το έλαιο, μάλιστα, του λιναρόσπορου φαίνεται να δρα προστατευτικά ενάντια στις UV ακτίνες, ενώ κρατά το δέρμα μας ενυδατωμένο και μας προστατεύει κι αυτό ενάντια στον καρκίνο. Δοκιμάστε να προσθέσετε 2 κουταλιές στο επόμενο smoothie σας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ