snack

Τα 7 πιο υγιεινά σνακ για το σχολείο

Ο Γιάννης Χρύσου, κλινικός διαιτολόγος και διατροφολόγος, επιστημονικός Συνεργάτης Παιδιατρικού Κέντρου Αθηνών μας δίνει κάποιες γευστικές και χορταστικές λύσεις για τα υγιεινά σνακ για το σχολείο.

Η έναρξη της σχολικής περιόδου είναι ίσως η πιο κατάλληλη περίοδος για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα του αυξημένου βάρους ενός παιδιού ή να προλάβουμε την αύξηση του βάρους του. Για να το καταφέρουμε, απαιτείται η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών που ευθύνονται για την αύξηση του βάρους. Συχνά, αρκετά παιδιά αντιδρούν στις αλλαγές αυτές, με αποτέλεσμα τις συνεχείς συγκρούσεις με τους γονείς και την αδυναμία μείωσης ή διατήρησης του βάρους. Κατά την έναρξη, όμως, της σχολικής περιόδου, το ημερήσιο πρόγραμμα του παιδιού αλλάζει, όπως και εκείνο της διατροφής. Είναι η κατάλληλη στιγμή να προβείτε σε όσες αλλαγές χρειάζεται να γίνουν, κάνοντας παράλληλα συζητήσεις σχετικά με την υγιεινή διατροφή και τις σωστές επιλογές τροφίμων.

Συχνά διατροφικά λάθη που απαιτούν αντιμετώπιση είναι η τακτικότητα των γευμάτων, ο έλεγχος των ποσοτήτων, η σωστή παρασκευή και ο περιορισμός της χρήσης λίπους και ελαίων, η μείωση της κατανάλωσης αναψυκτικών και χυμών, η αύξηση της κατανάλωσης φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης κ.ά.

Σε ό, τι αφορά την κατηγορία των δημητριακών, προσπαθήστε να έχετε μόνο ψωμί ολικής άλεσης στο σπίτι – αφού είναι πιο υγιεινό για όλους! Χρησιμοποιήστε ολικής άλεσης ζυμαρικά και καστανό ρύζι. Μπορείτε να δίνετε δημητριακά ολικής άλεσης σαν πρωινό στο παιδί, όσο συχνά επιθυμεί, ελέγχοντας, ωστόσο, την ποσότητα σε κάθε γεύμα. Η επιλογή τους συμβάλλει στην επαρκή πρόσληψη φυτικών ινών και μικροστοιχείων. Ακόμα, προσφέρουν ενέργεια, ενώ υπάρχουν και επιλογές με περιορισμένη ποσότητα ζάχαρης.

Ωστόσο, φαίνεται πιο δύσκολο να ελέγξουμε τη διατροφή του παιδιού το διάστημα της ημέρας που περνά στο σχολείο. Συχνά, τα κυλικεία, αντίθετα με την οδηγία των Υπουργείων Παιδείας και Υγείας, παρέχουν τη δυνατότητα επιλογής τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, ζάχαρη ή λιπαρά. Στην κατεύθυνση αυτή, κινούνται και αρκετοί γονείς, οι οποίοι είτε προσπαθώντας να βρουν λύσεις στο «αδιέξοδο» του σχολικού σνακ είτε «δωροδοκώντας» τα παιδιά με συσκευασμένα σνακ αμφίβολης θρεπτικής αξίας, δημιουργούν πειρασμούς που επιβαρύνουν τόσο τα παιδιά τους όσο και τους φίλους τους.

Γίνετε ευρηματικοί και προσφέρετε στο παιδί σας γευστικές και χορταστικές λύσεις. Μια επιλογή είναι τα φρούτα σε συνδυασμό με:

  • Ένα σάντουιτς, με διάφορα συστατικά όπως τυρί, μπιφτέκι, αυγό ή τόνο.
  • Μία αραβική πίτα.
  • Ξηροί καρποί, όπως αμύγδαλα ή καρύδια χωρίς αλάτι.
  • Τοστ με φυστικοβούτυρο.
  • Μία μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης.
  • Ένα παστέλι.
  • Μία μπάρα χαλβά από ταχίνι.

Θυμηθείτε όμως, ότι στο θέμα της διατροφής προσπαθούμε να δημιουργήσουμε συνήθειες. Φυσικά θα υπάρξουν και οι ιδιαίτερες ημέρες και στιγμές που το παιδί θα μπορεί να επιλέξει κάποιο γλυκό ή άλλο σνακ που επιθυμεί.

Γι’ αυτό, πείτε τέλος στα σνακς, τις λιχουδιές και τους άλλους πειρασμούς, στο σχολείο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ