yoga2

Ποιες ασκήσεις σας προστατεύουν

Αν σας πονάνε τα γόνατά σας ή ο αυχένας και η μέση σας προτιμήστε να κάνετε κάποιες ασκήσεις που θα σας ανακουφίσουν αλλά και θα τονώσουν το σώμα σας.

Ωστόσο, μην ξεχνάτε πως αν έχετε σημαντικό πρόβλημα πριν κάνετε οτιδήποτε απευθυνθείτε στο γυμναστή, το φυσικοθεραπευτή ή το γιατρό σας. Ο Μάριος Χατζίκας, personal trainer, συνεργάτης του omorfamistika.gr σας προτείνει μερικές ασκήσεις.

Για τον αυχένα και τη μέση

Η κακή στάση του σώματος, καθώς και οι απότομες κινήσεις που κάνετε στις καθημερινές σας δραστηριότητες, αποτελούν τη βασική αιτία για τις ενοχλήσεις που νιώθετε στη μέση και τον αυχένα. Oι αγύμναστοι μύες κοιλιακοί-ραχιαίοι, καθώς και τα περιττά κιλά, ευθύνονται για τους πόνους στη μέση ενώ το κλιματιστικό, η λάθος στάση στον υπολογιστή ή κάποιοι τραυματισμοί δημιουργούν πόνο στον αυχένα.

Τι να προτιμήστε

Ασκήσεις που ενισχύουν την ευλυγισία και τη σωστή στάση του σώματος όπως γιόγκα, πιλάτες, gyrotonic.
Διατάσεις που θα διαρκούν για 45 λεπτά και θα γυμνάζουν όλες τις μυϊκές ομάδες.
Ασκήσεις που γυμνάζουν την πλάτη, τους γλουτούς, τα άκρα και τους κοιλιακούς.
Ειδικές ασκήσεις ενδυνάμωσης των μυών για τον αυχένα και τους ώμους αποτελούν την πλέον αποτελεσματική θεραπεία για όσους έχουν χρόνιο πόνο στον αυχένα και συγκεκριμένα στον τραπεζο­ειδή μυ, που εκτείνεται κατά μήκος της πλάτης και ξεκινά από τον αυχένα.

Τι να προσέχετε

Να κάνετε όλες τις ασκήσεις στο έδαφος και όχι σε όργανα, πάντα με την καθοδήγηση του γυμναστή.
Να ξεκινήσετε την εκγύμναση τακτικά και προοδευτικά.

Τι να αποφύγετε

Τα βαθιά καθίσματα και το σκύψιμο με τεντωμένα γόνατα.
Τις εκτάσεις της αυχενικής μοίρας και λόρδωσης, κύφωσης και κάμψης με στροφή της σπονδυλικής στήλης.

Για τα γόνατα

Οι γυναίκες έχουν πολλαπλάσιες πιθανότητες από τους άνδρες να εμφανίσουν προβλήματα στα γόνατα, όπως με το χιαστό σύνδεσμο, που συνδέει τα οστά του μηρού και της κνήμης και σταθεροποιεί το γόνατο. Εικάζεται ότι γι’ αυτό φταίνε τα οιστρογόνα.

Τι να προτιμήστε

Μηχανήματα: Σε αυτά θα κάνετε ασκήσεις όπου το πέλμα σας θα ακουμπά σε κάποια επιφάνεια. Τα καλύτερα είναι ο διάδρομος, το leg press, το ελλειπτικό στεπ.
Κολύμπι και aqua aerobic.
Προβολές.
Διατάσεις της γάμπας,
οπισθίων μηριαίων και τετρακέφαλου και απαγωγών.
Ασκήσεις με αντιστάσεις (λάστιχα) που ενδυναμώνουν την κεφαλή του τετρακέφαλου που κρατάει την επιγονατίδα στο κέντρο της ώστε να αποφευχθεί η χονδροπάθεια.

Τι να προσέχετε

Να ασκείστε σε μαλακά δάπεδα άσκησης.
Να κάνετε καλό ζέσταμα και αποθεραπεία με διατάσεις.
Να μη φοράτε βαριά αθλητικά παπούτσια. Προτιμήστε τα αντικραδασμικά αθλητικά που κρατάνε το πέλμα σας σταθερό.

Τι να αποφύγετε

Την ανάβαση και κατάβαση σκαλιών, τις ανηφόρες και τα βαθιά καθίσματα.
Ασκήσεις που προκαλούν έντονους κραδασμούς όπως τρέξιμο, μηχανήματα δόνησης, αεροβική.

Το μυστικό

Για να απολαύσετε τα ευεργετικά οφέλη ενός υδρομασάζ, δεν χρειάζεται να επισκεφτείτε κάποιο πολυτελές Spa. Aπλά, στρέψτε το τηλέφωνο του ντους στον αυχένα σας, περιστρέφοντάς τον χαλαρά δεξιά και αριστερά!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

  • Καλημέρα….Αν μπορείτε γράψτε κανένα άρθρο για τις κράμπες….Με πιάνουν συχνά στο κολύμπι και ήθελα συμβουλή…Ευχαριστω….

  • ΒΙΚΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ!!
    ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΧΩ ΑΡΧΙΣΕΙ ΑΕΡΟΒΙΚΗ(3 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ) ΚΑΙ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.ΕΠΙΣΗΣ ΧΡΗΣΙΜΠΟΙΩ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
    ΘΑ ΕΧΩ ΣΦΙΞΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ???(ΓΛΟΥΤΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΛΙΑΚΟΙ)ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!

  • Βίκυ μου,σ’ενα απ’τα επομενα αρθρα θα’θελα να μας πεις μυστικα & να μας δειξεις ασκησεις για ομορφα γονατα.Πως να φαινονται γυμνασμενα & καλοσχηματισμενα.Τωρα που ο χρονος μετρα αντιστροφα για το καλοκαιρι πιστευω οτι τα γονατα ειναι ο 2ος “πονοκεφαλος” των γυναικων μετα την κυτταριτιδα.Ευχαριστω!!

  • Bίκυ μου,
    Υποφέρω απο ισυαλγία στην μέση πρέπει να σταματήσω το joking και το ελλειπτικό step στο σπίτι ο ορθοπαιδικός μου λέει να κάνω ότι νομίζω. Αγαπώ την γυμναστική είμαι στα 35 και θέλω να ασχολούμε αρκεί να μην επιδυνωθεί η κατάσταση μου.

    Σε ευχαριστώ

  • Κυρία Βίκυ,
    Η πάθηση μου είναι η αλίωση χόνδρων στα ισύα είμαι 40 ετών αλλά μου αρέσουν πιστεύετε οτί θα επιβαρύνω την κατάσταση μου κάνοντας trainig.

    Σας ευχαριστώ

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου // 6 Μαρτίου 2012 στις 14:34

      Πιθανότατα ναι. Συζήτησε με το γιατρό σου για την πιθανότητα να ασκηθείς σε πισίνα.

  • με ποναει η μέση μου σε ενα συγκεκριμένο σημείο εδώ και ενα χρονο.έκανα φυσικοθεραπειες αλλα τίποτα.τι να κάνω;

ΜΟΙΡΑΣΟΥ

 χαρακτήρες όριο