morning-2558818_1920

Αυτή είναι η απαραίτητη άσκηση που πρέπει να κάνετε με το που ξυπνάτε

Τι πρέπει να κάνετε με το που ξυπνάτε; Ακούστε το σώμα σας και… τεντωθείτε, τεντωθείτε, τεντωθείτε με διατάσεις!

Γιατί να κάνετε διατάσεις το πρωί;

Επιβάλλεται να κάνετε διατάσεις κάθε πρωί, για να διαστέλλονται οι αναπνευστικοί μύες και να επιτυγχάνεται έτσι η καλύτερη οξυγόνωση του οργανισμού. Παράλληλα, προετοιμάζετε τους μυς και τις αρθρώσεις σας, ώστε να εκμεταλλευτούν όλο το εύρος της κίνησής τους. Τα οφέλη των διατάσεων δεν περιορίζονται μόνο στις αθλητικές δραστηριότητες, αλλά και στις καθημερινές, απλές ασχολίες. Η άνιση ανάπτυξη διάφορων μυών και η έλλειψη ευκαμψίας συντελούν στην υιοθέτηση μιας κακής στάσης του σώματος και στην έλλειψη ισορροπίας, δύναμης, ευλυγισίας και ελαστικότητας. Παράλληλα, με τις διατάσεις θα αποφύγετε πιο εύκολα τυχόν τραυματισμούς, αν το σώμα σας πέσει, τρανταχτεί ή κουραστεί υπερβολικά.

Προσοχή! Αν έχετε πόνους που επιμένουν περισσότερες από δύο μέρες και βλέπετε ότι οι διατάσεις που επιχειρείτε να κάνετε στη συγκεκριμένη περιοχή, επιδεινώνουν τα σύμπτώματά σας αντί να σας ανακουφίζουν, θα ήταν φρόνιμο να απευθυνθείτε σε ορθοπεδικό και, αν σας παραπέμψει, σε φυσιοθεραπευτή.

Εντάξτε αυτές τις 3 αποτελεσματικές διατάσεις στην καθημερινότητά σας:

Άσκηση 1

–Ξαπλώστε κάθετα στο κρεβάτι.

–Τα πόδια σας πρέπει να εφάπτονται στη μία πλευρά του κρεβατιού και τα χέρια σας να κρέμονται από την άλλη.

–Μείνετε έτσι για περίπου 10 δευτερόλεπτα.

–Λυγίστε το αριστερό σας γόνατο και πιάστε το με το δεξί σας χέρι (τα άλλα δύο άκρα παραμένουν στην ίδια θέση).

Αφότου μείνετε σε αυτή τη στάση για περίπου 10 δευτερόλεπτα, επαναλάβετε το ίδιο με τα αντίθετα άκρα.

Άσκηση 2

–Σταθείτε με τα πόδια σας ανοιχτά στο πλάτος των ώμων και τα γόνατα ελαφρώς λυγισμένα.

–Σκύψτε προς τα εμπρός, τοποθετώντας τα χέρια σας ακριβώς πάνω από τα γόνατά σας.

–Γύρτε την πλάτη σας, έτσι ώστε το στήθος σας να είναι κλειστό και οι ώμοι σας να καμπυλωθούν προς τα εμπρός.

–Τεντώστε την πλάτη σας, έτσι ώστε το στήθος σας να ανοίξει και οι ώμοι σας να ανοίξουν προς τα πίσω.

–Επαναλάβετε αρκετές φορές.

Άσκηση 3

–Ενώστε τα δάχτυλά σας και γυρίστε τις παλάμες σας προς τα έξω μπροστά σας.

–Εκτείνετε τα μπράτσα σας όσο μπροστά μπορείτε, στρέφοντας την πλάτη και τους ώμους σας προς τα εμπρός.

–Μείνετε εκεί περίπου 10 δευτερόλεπτα.

–Κατόπιν απελευθερώστε τα δάχτυλά σας και πιάστε τους καρπούς ή τα δάχτυλά σας πίσω από τη μέση σας.

–Σηκώστε τα χέρια σας όσο πιο ψηλά μπορείτε πίσω από την πλάτη σας, χωρίς να αφήσετε τα χέρια σας, έτσι ώστε το στήθος σας να ανοίξει και οι ώμοι σας να τραβηχτούν πίσω.

Να θυμάστε: Θα πρέπει να διατείνετε την κάθε περιοχή μέχρι του σημείου που να μην αισθάνεστε πόνο. Αν νιώσετε πόνο, σημαίνει ότι τραυματίζετε τον μυ σας. Να θυμάστε πως ο ιδανικός χρόνος διάτασης είναι από 7 έως 15 δευτερόλεπτα.

Το μυστικό

Εντάσσοντας τις διατάσεις στη ζωή σας συστηματικά και με συνέπεια, θα αναβαθμίσετε την ποιότητα των κινήσεων σας και θα απολαμβάνετε μια πιο άνετη καθημερινότητα από το πρωί που ξυπνάτε μέχρι το βράδυ που κοιμάστε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ