sea

Γιατί η γυμναστική στο νερό μπορεί να κάνει θαύματα στην υγεία σας;

Το νερό έχει απίστευτες ευεργετικές ιδιότητές της στην υγεία, την ευεξία και τη φυσική κατάσταση.

Η γυμναστική μέσα στο νερό, λόγω της άνωσης, δε φορτίζει ευαίσθητες κατασκευές του σώματός μας, όπως η σπονδυλική στήλη, οι αρθρώσεις, οι μύες και τα εσωτερικά μας όργανα, καθώς δεν επιδρά πάνω τους η βαρύτητα. Αυτό είναι και το αίτιο που κάνει το κολύμπι ιδανική άσκηση για τους υγιείς, αλλά και για τους πάσχοντες από οστεοαρθρίτιδα, από αυτοάνοσα νοσήματα (όπως η ρευματοειδή αρθρίτιδα), για τους υπέρβαρους και για τους ασθενείς που έχουν υποβληθεί σε ορθοπαιδική χειρουργική επέμβαση.

Επιπλέον, η υδρόβια γυμναστική έχει υψηλό συντελεστή απόδοσης, διότι το νερό είναι πιο πυκνό από τον αέρα και προκαλεί μεγαλύτερη εξωτερική πίεση. Έτσι, το ανθρώπινο σώμα εργάζεται πιο σκληρά και βελτιώνει σημαντικά τη μυϊκή μας δύναμη όταν εφαρμόζεται συστηματικά. Επίσης η πίεση ασκείται ομοιόμορφα και δε συγκεντρώνεται σε κάποια άρθρωση, με αποτέλεσμα να μην έχουμε τραυματισμούς κατά την διάρκεια της άρθρωσης.

Η κολύμβηση επίσης ενεργοποιεί πιο αποτελεσματικά τις μεγάλες μυϊκές ομάδες, σε σχέση με κάθε άλλο είδος αερόβιας γυμναστικής (π.χ. ποδήλατο, τρέξιμο), καθώς ενεργοποιείται όλο το σώμα και όχι μόνο τα κάτω άκρα, ενώ και η θέση της άσκησης είναι η ιδανικότερη, γιατί ασκούνται λιγότερα φορτία στην οσφυϊκή χώρα.

Πρόκειται δηλαδή για άσκηση χαμηλής επιβάρυνσης, η οποία βελτιώνει την αερόβια κατάσταση και τη δύναμη, σε συνδυασμό με την αποκατάσταση, προσφέροντας σημαντική βελτίωση στον αθλητή (ερασιτέχνη ή επαγγελματία) και στις επιδόσεις του στο άθλημά του. Σημαντική, όπως σε κάθε αθλητική δραστηριότητα, είναι και η τεχνική. Η κακή τεχνική οδηγεί τους μύες να είναι σε μόνιμη τάση και έτσι χάνονται τα πλεονεκτήματα του νερού, γι’ αυτό είναι προτιμότερο να αρχίσουμε με τη βοήθεια ενός ειδικού.

Η άσκηση μέσα στο νερό μπορεί να βελτιώσει το εύρος της τροχιάς δύσκαμπτων αρθρώσεων. Αυτό σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται στη συνεχή βαλλιστική μικροκίνηση των αρθρώσεων μέσα στο νερό και στην ασφάλεια που νιώθουμε. Επίσης, το θαλασσινό νερό, ιδιαίτερα στις ιαματικές πηγές, βοηθά με τη χημική του σύσταση στην ελάττωση του πόνου, στην απορρόφηση του οιδήματος και στην αποκατάσταση γενικώς μυοσκελετικών κυρίως προβλημάτων.

Επίσης, αυτό το είδος γυμναστικής συνδυάζεται άριστα με την αποκατάσταση τραυματισμών ή ορισμένων παθολογικών προβλημάτων. Η θεραπεία μέσα στο νερό μπορεί να εφαρμοσθεί από το αρχικό έως το τελικό στάδιο της αποκατάστασης, γιατί είναι πάντα ελεγχόμενη από τον ίδιο τον θεραπευόμενο, ο οποίος φυσικά γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τα όριά του.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ