fti

Είναι η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση (HIIT) επικίνδυνη;

Η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση (HIIT) είναι εξαιρετικά δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, καθώς λέγεται ότι προσφέρει σημαντικά οφέλη για την υγεία, από την αύξηση της αντοχής μέχρι την αύξηση του μεταβολικού ρυθμού του οργανισμού.

Πρόκειται για μία μορφή καρδιαγγειακής άσκησης, κατά τη διάρκεια της οποία εναλλάσσονται περίοδοι μικρής έντονης αερόβιας άσκησης με λιγότερο έντονες περιόδους ανάκαμψης. Παρόλα αυτά, πέρα από τα πλεονεκτήματά της, σχετίζεται τώρα και με την αύξηση του κινδύνου τραυματισμών.

Μία νέα μελέτη στην Επιθεώρηση της Αθλητικής Ιατρικής και Φυσικής Κατάστασης διαπίστωσε ότι, ενώ το συγκεκριμένο είδος άσκησης ήταν εξαιρετικό για την ενίσχυση της φυσικής κατάστασης και την αύξηση της μυϊκής μάζας, συνδέθηκε με αυξημένους τραυματισμούς, ιδιαίτερα με διαστρέμματα και «τραβήγματα» στα γόνατα και τους αστραγάλους.

Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα, οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Παρακολούθησης Τραυματισμών από το 2007 έως το 2016 και βρήκαν πάνω από τρία εκατομμύρια τραυματισμούς από εξοπλισμό (όπως τα kettlebells) και συγκεκριμένες ασκήσεις (όπως τα burpees και τα push- ups) που εκτελούνται συχνά σε τέτοιου είδους προγράμματα. Διαπίστωσαν ότι υπάρχει μία σταθερή αύξηση στον αριθμό αυτών των τραυματισμών κάθε χρόνο, που αντιστοιχεί στο αυξημένο ενδιαφέρον που υπάρχει για τη HIIT.

Γιατί όμως η HIIT είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο;

«Αυτές οι προπονήσεις προβάλλονται ως ένα είδος γυμναστικής που ταιριάζει σε όλους. Ωστόσο, πολλοί αθλητές, ειδικά ερασιτέχνες, δεν έχουν την ευελιξία, τη δύναμη και τους μυς για να εκτελέσουν αυτές τις ασκήσεις», δήλωσε σε συνέντευξή του ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, ο Joseph Ippolito. «Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι αυτοί οι τύποι τραυματισμών μπορούν να οδηγήσουν σε οστεοαρθρίτιδα».

Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι η HIIT θα πρέπει να αποφεύγεται, αλλά όπως τονίζει η έρευνα είναι σημαντικό να δίνετε έμφαση στη βελτίωση της ευελιξίας σας και στην αύξηση της δύναμης και ισορροπίας με λιγότερο έντονες ασκήσεις προτού δοκιμάσετε μία πιο εξαντλητική προπόνηση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ