pushups

Μπορούν τα push ups να σώσουν τη ζωή σας;

Θέλετε να μάθετε  πόσο μεγάλος είναι ο μελλοντικός καρδιαγγειακός κίνδυνος στη ζωή σας; Δεν έχετε παρά να πέσετε στο έδαφος και να μετρήσετε τον αριθμό των push ups που μπορείτε να κάνετε.

Όσο λιγότερα τόσο πιο πολύ κινδυνεύει να εμφανίσει κάποιο καρδιαγγειακό πρόβλημα και να πάθει έμφραγμα ή εγκεφαλικό τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Είναι η πρώτη μελέτη που αναδεικνύει τα πουσάπ ως «εργαλείο» ιατρικής πρόγνωσης – κάτι που πάντως πρέπει να επιβεβαιωθεί και από μελλοντικές έρευνες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής το δρα Τζάστιον Γιανγκ της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA Network Open, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και τη βρετανική «Ιντιπέντεντ», μελέτησαν στοιχεία για 1.104 άνδρες πυροσβέστες των ΗΠΑ, με μέση ηλικία 40 ετών, οι οποίοι είχαν υποβληθεί σε διάφορες ιατρικές εξετάσεις και παράλληλα είχαν κάνει πουσάπ (στο γραφείο του γιατρού, οπότε δεν ετίθετο θέμα να «κλέβουν»).

Οι συμμετέχοντες παρακολουθούνταν σε βάθος δεκαετίας και σε αυτό το διάστημα υπήρξαν 37 καρδιαγγειακά περιστατικά (εμφράγματα, εγκεφαλικά κ.ά.). Διαπιστώθηκε ότι ο αριθμός των push ups ήταν πολύ καλός προγνωστικός δείκτης για τα μελλοντικά καρδιαγγειακά προβλήματα, ακόμη καλύτερος και από το τυπικό τεστ κόπωσης σε διάδρομο.

Ο κίνδυνος αθηροσκλήρωσης και καρδιαγγειακού περιστατικού μέσα στην επόμενη δεκαετία ήταν κατά μέσον όρο 96% μικρότερος μεταξύ των ανδρών που μπορούσαν να κάνουν περισσότερα από 40 push ups, σε σχέση με όσους δεν μπορούσαν να κάνουν πάνω από δέκα.

Για όσους έκαναν 11 ως 20 push ups, ο κίνδυνος καρδιοπάθειας ήταν μικρότερος κατά 64%, ενώ όσοι μπορούσαν να κάνουν 21 έως 30 πουσάπ είχαν περίπου το ένα τέταρτο του κινδύνου για στεφανιαία νόσο ή καρδιακή ανεπάρκεια σε σχέση με όσους έκαναν λιγότερα από δέκα.

«Η χρήση των push ups μπορεί να αποτελέσει μια δωρεάν και απλή μέθοδο για να αξιολογηθεί η λειτουργική ικανότητα κάποιου και να προβλεφθεί ο κίνδυνος ενός μελλοντικού καρδιαγγειακού επεισοδίου. Αυτό είναι πραγματικά σημαντικό, επειδή πολλά τεστ διαφέρουν στα αποτελέσματά τους και είναι πολύ ακριβά και χρονοβόρα, ενώ τα push ups μπορούν να γίνουν μέσα σε ένα λεπτό» δήλωσε ο Γιανγκ.

Δείτε πώς να κάνετε push ups

Τι γυμνάζουν τα push ups
Οι πρωταρχικoί μύες που ενεργοποιούνται είναι οι τρικέφαλοι των χεριών, το στήθος και η μπροστινή πλευρά των ώμων (πρόσθιοι δελτοειδείς).

Αν, όμως, κοιτάξετε τη στάση του σώματος κατά την εκτέλεση ενός push-up, θα δείτε ότι πιο πολλοί μύες συμμετέχουν περισσότερο ή λιγότερο στην κίνηση: από την πλάτη και τον αυχένα, τους κοιλιακούς, τη μέση, τους μηρούς έως και τα δάχτυλα των ποδιών, στα οποία στηρίζεστε.

Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι τα push-ups ως άσκηση μυϊκής ενδυνάμωσης προσφέρουν πολλά και στις γυναίκες, τις οποίες βοηθούν να διατηρήσουν την οστική τους πυκνότητα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ