walk

Περπάτημα: προστατευτείτε από τους τραυματισμούς

Το περπάτημα για αρκετά χιλιόμετρα θα σας βοηθήσει να αδυνατίσετε, αλλά αν δεν προσέξετε, μπορεί να τραυματιστείτε. Ακολουθούν τέσσερις τρόποι προστασίας από τους τραυματισμούς.

1 Φοντίστε τα πέλματά σας

Πριν ανέβετεστο διάδρομο ή πριν βγείτε στο δρόμο, επενδύστε σ’ ένα καλό ζευγάρι παπούτσια για τρέξιμο ή περπάτημα από κατάστημα αθλητικό ειδών. Πηγαίνετε για ψώνια μετά την άσκηση, όταν τα πόδια σας είναι κάπως πρησμένα, δοκιμάστε τα παπούτσια πριν τα αγοράσετε.

2 Μην παραλείπετε το ζέσταμα

Οι κρύοι μυς είναι πιο επιρρεπείς στους τραυματισμούς. Αν τρέχετε ή περπατάτε το πρωί, ίσως χρειάζεστε ζέσταμα για περισσότερη ώρα, καθώς η θερμοκρασία του σώματος είναι χαμηλότερη εκείνη την ώρα. Αφιερώστε τουλάχιστον 5 λεπτά στο ζέσταμα πριν ξεκινήσετε να περπατάτε με κανονικό ρυθμό.

3 Αναζητήστε πιο μαλακό έδαφος

Το τσιμέντο και η άσφαλτος είναι οι χειρότερες επιφάνειες για τους δρομείς, επειδή δεν έχουν καθόλου ελαστικότητα. Ο στίβος, η βρεγμένη άμμος στην παραλία ή ένα λασπωμένο μονοπάτι απορροφούν καλύτερα τους κραδασμούς. Αν νιώθετε άβολα στην κατηφόρα, κάντε ζιγκ-ζαγκ πηγαίνοντας από τη μία άκρη στην άλλη σαν να ήσσσταν σε πίστα σκι. Ρίξτε το βάρος του σώματος προς τα πίσω για να προστατεύσετε τα γόνατα και επιβραδύνετε το ρυθμό σας.

4 Αφουγκραστείτε το σώμα σας

Αν νιώθετε ακαμψία ή πόνο στους τετρακέφαλους, τις γάμπες ή τα γόνατα μετά το περπάτημα, βάτλε πάγο στην περιοχή για 10-15 λεπτά. Μπορείτε να πάρετε ένα μη συνταγογραφούμενο αντιφλεγμονώδες, όπως η ιβουπροφένη, για μια-δυο μέρες αν ο πόνος είναι ήπιος, αλλά φροντίστε να μην το παίρνετε πριν την άσκηση. Μπορεί να «καλύψει» τα συμπτώματα και πρέπει να έχετε επίγνωση των σημάτων που στέλνει το σώμα σας. Αν ο πόνος είναι οξύς ή σας αναγκάζει ν’ αλλάξετε το βηματισμό σας πηγαίνετε αμέσως στον γιατρό.

Το μυστικό

Βγείτε από τη ρουτίνα! Αν δοκιμάζετε κάτι καινούριο κάθε φορά που βγαίνετε στο δρόμο για περπάτημα ή τρέξιμο, θα συμμετέχετε στην άσκηση ψυχή τε και σώματι και θα μεγιστοποιήσετε τα αποτελέσματα της προσπάθειάς σας.

 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ