walking

Περπάτημα: 7 απλά μυστικά για να το πάρετε επιτέλους απόφαση

Οποιαδήποτε μορφή άσκησης, ακόμη και το περπάτημα σε μία απλή απογευματινή ή πρωινή βόλτα, είναι επιθυμητή -έως και αναγκαία- για το σώμα και όχι μόνο. Ωστόσο, πολλοί από εμάς δυσκολευόμαστε να κάνουμε το πρώτο βήμα, το οποίο είναι και το δυσκολότερο. Δεν νομίζετε, όμως, πως είναι καιρός να βάλουμε ένα τέλος στην καθιστική ζωή;

Όλο και περισσότερες μελέτες αναφέρουν πως η παρατεταμένη καθιστική ζωή, η οποία ορίζεται ως εκείνη που ξεπερνά το όριο των μόλις 3 ωρών την ημέρα, σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο για ποικίλα προβλήματα υγείας -από πόνους στην πλάτη έως διαβήτη, καρδιαγγειακά νοσήματα, μορφές καρκίνου και πρόωρο θάνατο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ειδικοί προειδοποιούν πως η ακινησία είναι το νέο κάπνισμα. Παράλληλα, ο αντίκτυπος της ελλιπούς άσκησης και της ανεπαρκούς επαφής με τη φύση στην ψυχική μας υγεία, είναι καλά καταγεγραμμένος. Παρόλα αυτά, λίγο η κούραση, λίγο η απουσία κινήτρων, μας κρατούν “βιδωμένους” στον καναπέ, να μετράμε τις ώρες μέχρι να μετακομίσουμε στο κρεβάτι.

Αν κι εσείς ανήκετε σε εκείνους που όλο λένε πως θα ξεκινήσουν να γυμνάζονται, αλλά δεν το παίρνουν απόφαση να σηκωθούν από τον καναπέ και να ξεκινήσουν το περπάτημα, υπάρχουν μερικά μυστικά που ενδεχομένως να λειτουργήσουν ως τα κίνητρο για να κάνετε το πρώτο βήμα.

Ανακαλύψτε το πιο όμορφο μονοπάτι

Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούμε να περπατάμε κάπου που δεν μας αρέσει, ούτε μπορούμε να το πάρουμε εύκολα απόφαση να σηκωθούμε από τον καναπέ για να πάμε σε ένα μέρος που δεν μας εμπνέει. Αν, λοιπόν, χρειάζεται να κάνετε ένα πράγμα πριν φορέσετε τα αθλητικά σας, αυτό είναι να ψάξετε και να βρείτε μία όμορφη διαδρομή, κοντινή ή μακρινή. Το μυστικό είναι να βρείτε έναν χώρο, είτε αυτός είναι ένα πάρκο είτε μία γραφική γειτονιά στο παλιό κέντρο της πόλης, τον οποίο θα θέλετε να δείτε και να περπατήσετε ξανά και ξανά, ώστε η μία φορά να γίνει δύο και ούτω καθεξής. Καλύτερα να οδηγείτε μέχρι το αγαπημένο σας μονοπάτι, από το να μην περπατάτε καθόλου, επειδή η γειτονιά σας δεν σας εμπνέει.

Εξερευνήστε τον κόσμο γύρω σας

Αν δεν είστε τύπος που αρέσκεται στην επανάληψη, μην αφήσετε τη δικαιολογία ότι βαριέστε να περπατάτε κάθε μέρα στους ίδιους δρόμους, να σταθεί εμπόδιο στην υγεία της ψυχής και του σώματός σας. Αντί αυτού, δείτε το σαν δικαιολογία για ακόμα μεγαλύτερες βόλτες και ακόμα περισσότερο περπάτημα, στο σπίτι είτε στα ταξίδια σας.

Βρίτε τον εξερευνητή που κρύβετε μέσα σας, θυμηθείτε τα παιδικά χρόνια όταν κάθε νέα γωνιά ήταν μία περιπέτεια και βάλτε στόχο να ανακαλύψετε μικρά και μεγάλα μυστικά της πόλης σας, κρυμμένα ή παραμελημένα μέρη της επαρχίας σας, τις γωνιές όλης της χώρας. Θα προσθέσετε ποικιλία στην άσκησή σας, χάρη στα διαφορετικά τερέν και θα διευρύνετε παράλληλα τους ορίζοντές σας.

Περπατήστε μαζί με την οικογένεια ή τους φίλους σας

Προτείνετέ τους να έρχονται μαζί σας για περπάτημα, χρησιμοποιώντας τα πρώτα tips αυτής της λίστας ως επιχείρημα: “Ελάτε να ανακαλύψουμε την τάδε και τη δείνα υπέροχη διαδρομή που βρήκα τις προάλλες”. Ή εξηγώντας ότι θέλετε να κάνετε κάτι μαζί. Αν μένετε μόνος ή αν η οικογένεια κάνει πίσω, όλο και κάποιος φίλος θα θέλει να γίνει παρτενέρ σας. Έτσι, από τη μία, η καλή συνήθεια θα μεταδοθεί στους αγαπημένους σας και από την άλλη, θα περνάτε όμορφες και ανέξοδες στιγμές μαζί τους, αυξάνοντας τόσο την ποιότητα όσο και την ποσότητα του χρόνου που μοιράζεστε μαζί τους, ενώ είναι λιγότερο πιθανό να είστε αναβλητικοί, αφού οι βόλτες θα αποκτήσουν άλλη βαρύτητα.

Βάλτε μουσική

Πολλές έρευνες έχουν δείξει πως όσοι ακούνε μουσική όταν περπατάνε, συνεχίζουν για περισσότερη ώρα, πιθανά επειδή αποσπάται η προσοχή τους από το περπάτημα και συγκεντρώνεται στη μελωδία. Επιπλέον, η μουσική αποδεδειγμένα ανεβάζει τη διάθεση και την όρεξη για άσκηση. Βάλτε ακουστικά στα αυτιά, βγείτε έξω και περπατήστε, τρέξτε ή… χορέψτε, γιατί όχι;

Βάλτε στόχο

Ίσως το κίνητρο της άσκησης να μην είναι αρκετό για εσάς. Υπάρχει τρόπος να κάνετε το περπάτημα ή το τρέξιμο κάτι παραπάνω από απλή γυμναστική. Αν είστε ανταγωνιστικός, βρελιτε κάθε αγώνα στα μέρη σας και δηλώστε συμμετοχή, μετατρέποντας τη γυμναστική σε άθλημα. Αν από την άλλη έχετε διάθεση προσφοράς, υπάρχουν διαδρομές για φιλανθρωπικό σκοπό, στις οποίες μπορείτε να συμμετάσχετε. Μπορείτε ακόμα και να βρείτε ένα ίδρυμα με το οποίο να συμφωνήσετε ότι θα προσφέρετε Χ ποσό για Ψ χιλιόμετρα.

Περπατήστε χωρίς πίεση

Για ορισμένους, όποια συμβουλή κι αν προσπαθήσουν να ακολουθήσουν, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: ο “καταναγκασμός” του περπατήματος και η ιδέα της προετοιμασίας (ρούχα, παπούτσια, προγραμματισμός) είναι υπερβολικά υψηλά εμπόδια για να τα ξεπεράσουν. Γιατί, όμως, να βλέπετε το περπάτημα ως καταναγκασμό; Μπορείτε να περπατήσετε και να γυμναστείτε, χωρίς σορτσάκια, αθλητικά tops και “ειδικά” παπούτσια. Κάντε μία βόλτα σε ένα μουσείο για να δείτε εκθέματα, σε ένα πάρκο για να θαυμάσετε λουλούδια, στο εμπορικό για να χαζέψετε βιτρίνες.

Έχετε σκύλο;

Είναι πολύ πιθανό να έχετε συνδέσει στο μυαλό σας την ώρα της βόλτας του σκύλου σας, με μία υποχρεωτική, ακόμα και βαρετή αγγαρεία. Αλλά η άσκηση κάνει καλό και στους δύο, δεν είναι αναγκαία μόνο για το καλό του σκυλιού. Στην πραγματικότητα, η ώρα της βόλτας του καλύτερου φίλου σας είναι ώρα και για τη δική σας βόλτα. Μπορεί να μοιάζει με ρουτίνα, ωστόσο αρκεί να βάλετε στο μυαλό σας ότι πρόκειται για άσκηση που ωφελεί και εσάς.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ