crunching

Πονάτε όταν γυμνάζεστε; Τί κάνετε λάθος;

Εάν ξεκινήσατε ένα πρόγραμμα γυμναστικής και πονάει κάθε εκατοστό του σώματός σας μάθετε τι είναι και τί κάνετε λάθος όταν γυμνάζεστε.

 

1 Όταν ασκείστε τρέμουν οι μύες σας
Ένα ελαφρύ στιγμιαίο τρέμουλο δεν είναι πάντα ή απαραίτητα κακό. Αν ωστόσο τα χέρια ή τα πόδια τρέμουν μη νομίζετε ότι κάνετε δουλειά και ότι πετυχαίνετε κάτι σπουδαίο εκείνη τη στιγμή. Έχετε αποτύχει να γυμνάσετε τον μυ και έχετε βάλει τα θεμέλια για ενδεχόμενο τραυματισμό του. Το τρέμουλο την ώρα της άσκησης σημαίνει πως έχετε κουράσει την μυϊκή ομάδα που εστιάζετε περισσότερο απ όσο αντέχει κάτι που σημαίνει πως δεν θα μπορείτε να εκτελέσετε σωστά την άσκηση, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε θλάση ή ακόμα και ρήξη του μυ.

2 Νιώθετε έναν ξαφνικό, έντονο ή διαπεραστικό πόνο
Κάποιοι το χαρακτηρίζουν ως “τράβηγμα”, άλλοι το περιγράφουν σαν να τους διαπερνά ηλεκτρικό ρεύμα, άλλοι ως έναν ξαφνικό πόνο σαν “πιάσιμο”. Όλα τα παραπάνω δεν έχουν σχέση με εκείνον τον αυξανόμενο πόνο λόγω των επαναλήψεων που συνοδεύει τις ασκήσεις και το σώμα τον αναγνωρίζει συχνά και σαν “απολαυστικό”, ή “ωραίο πόνο”. Σημαίνουν «μην το ζορίσεις άλλο».

3 Μετά την προπόνηση τα πόδια σας είναι πρησμένα ή νιώθετε τις κλειδώσεις σας να ζορίζονται
Πολλοί αποδίδουν αυτές τις ενοχλήσεις σε «κούραση» μετά την προπόνηση. Η κούραση όμως που συνοδεύει την άσκηση, είναι γλυκιά, και όχι ενοχλητική. Δεν σας περιορίζει και δεν εστιάζεται μόνο σε ένα σημείο. Υπάρχει πιθανότητα να έχετε υπερβεί την  αντοχή και τις δυνατότητές σας. Κάντε οπωσδήποτε διατάσεις, τόσο πριν όσο και μετά την άσκηση, και αν χρειαστεί, ξεκουραστείτε λίγο μέχρι να εξαφανιστεί ο πόνος. Αν αυτός εμφανίζεται και πάλι στα ίδια σημεία, κατά τη διάρκεια επόμενης προπόνησης, συμβουλευτείτε ειδικό.

Το μυστικό

Όταν το σώμα ζορίζεται σε προπόνηση, ή επανέρχεται σε προπόνηση μετά από αποχή, είναι λογικό οι μύες να πιαστούν. Το σωστό, υγιές πιάσιμο που αποδεικνύει πως η προπόνηση έχει και αποτέλεσμα, δυναμώνοντας και γυμνάζοντας τον μυ, θέλει από 24 έως 48 ώρες για να περάσει. Αν το πιάσιμο κρατάει περισσότερο σημαίνει ότι έχετε υπερβεί τα όρια. Κάντε μασάζ με το foam roller για να ανακουφιστείτε.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ