running

Πώς να γυμναστείτε στο κρύο

Εάν θέλετε να γυμνάζεστε έξω και τον χειμώνα δείτε πώς να γυμναστείτε στο κρύο με ασφάλεια!

Αποφύγετε τις υπερβολικά χαμηλές θερμοκρασίες

Καλό θα ήταν πριν βγείτε για να γυμναστείτε στο χειμωνιάτικο τοπίο, να έχετε υπόψη σας έναν βασικό κανόνα: αποφύγετε τις υπερβολικά χαμηλές θερμοκρασίες. Εάν η θερμοκρασία είναι πολύ χαμηλή, είναι αρκετά δύσκολο για το σώμα να ανταπεξέλθει σε ένα προπονητικό πρόγραμμα, γιατί χρειάζεται να διατηρεί ισορροπία και στις υπόλοιπες λειτουργίες του. Με απλά λόγια, στο κρύο ο οργανισμός καταναλώνει περισσότερη ενέργεια προκειμένου να διατηρήσει μία σωστή θερμοκρασία σώματος, γεγονός που μειώνει την ποιότητα της άσκησης. Εάν η θερμοκρασία, για παράδειγμα, πέσει κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου, καλό θα ήταν να το ξανασκεφτείτε πριν βγείτε.

Ντυθείτε ανάλογα

Σε περίπτωση που θέλετε να ασκηθείτε έξω, καλό θα ήταν να ντυθείτε ανάλογα με την εποχή συν κάτι παραπάνω, θεωρώντας ότι η εξωτερική θερμοκρασία είναι σχεδόν 2-5 βαθμούς Κελσίου υψηλότερη, από ότι στην πραγματικότητα. Με αυτόν τον τρόπο, το σώμα σας θα έχει χώρο για να αυξήσει τη θερμοκρασία του, όσο θα κινήστε. Επίσης πολύ σημαντικό είναι να φοράτε σκούφο και γάντια. Πρέπει να γνωρίζετε ότι η μεγαλύτερη θερμοκρασία του σώματος χάνεται από τα άκρα. Εάν συγκρατείτε την θερμοκρασία στο κεφάλι και στα χέρια, θα δείτε ότι θα μπορείτε να φοράτε λίγα ρούχα, κάτι που θα σας επιτρέπει να διατηρείτε το ρυθμό σας στην προπόνηση, και να μην κρυώνετε. Προσοχή όμως, εάν ξεκινήσετε να τρέχετε με σκούφο και αρχίσετε να ζεσταίνεστε, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να το βγάλετε, παρά μόνο σε κλειστό χώρο, γιατί κινδυνεύετε να πάθετε σοβαρή ψύξη στο κεφάλι, εάν το βγάλετε ενδιάμεσα στην προπόνηση, επειδή νιώσατε ότι ζεσταθήκατε.

Κάντε καλή προθέρμανση

Όσο πιο κρύα είναι η εξωτερική θερμοκρασία, τόσο περισσότερη προθέρμανση πρέπει να κάνετε. Πριν βγείτε για την καθημερινή σας άσκηση προετοιμάσετε τους μυς σας με διατατικές ασκήσεις και επιτόπιο τρέξιμο.

Μην ξεχνάτε το νερό!

Μην ξεχνάτε να παραμένετε ενυδατωμένοι. Η ενυδάτωση είναι το Α και το Ω στη σωστή και ισορροπημένη άσκηση. Επειδή όμως κατά τους χειμερινούς μήνες, συνήθως οι άνθρωποι έχουν την τάση να μην πίνουν όσο νερό πίνουν όταν η θερμοκρασία είναι υψηλή, πρέπει να θυμάστε ότι το σώμα σας χρειάζεται νερό, είτε ιδρώνει είτε όχι.

Μετά την άσκηση

Όταν τελειώσετε την άσκησή σας αλλάξτε αμέσως ρούχα. Τα ιδρωμένα ρούχα της γυμναστικής, μπορούν να γίνουν εύκολα η βασική αιτία για να αρρωστήσετε. Ακόμα και σε περιπτώσεις, που δεν αισθάνεστε ότι έχετε ιδρώσει κάντε ένα ζεστό ντουζ, όταν επιστρέψετε σπίτι και να φορέσετε καθαρά και ζεστά ρούχα.

Το μυστικό

Η καλή αποκατάσταση μετά τη γυμναστική στο κρύο μας βοηθάει να διατηρούνται οι μύες μας ευλύγιστοι, να μην έχουμε τραυματισμούς, να μην κουράζεται επίσης το καρδιο-αναπνευστικό μας σύστημα και γενικά μία καλή υγεία και συνέχεια στην προπόνηση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ