shoes

Τι παπούτσια ταιριάζουν σε κάθε άθλημα;

Όλα τα αθλητικά παπούτσια δεν είναι ίδια! Δείτε ποια να επιλέξετε για κάθε άθλημα.

Τα αθλητικά παπούτσια χωρίζονται σε κατηγοριές λόγω των διαφορων αθλημάτων που υπάρχουν. Οι 3 κύριες είναι:

  • Τα παπούτσια δρόμου (για άσφαλτο και σκληρές επιφάνειες)
  • Τα παπούτσια ανωμάλου δρόμου, τα λεγόμενα trail (για μονοπάτια και χωμάτινες διαδρομές)
  • Τα παπούτσια γυμναστικής (για το γυμναστήριο και για δραστηριότητες σε μαλακές επιφάνειες)

Αν πηγαίνετε γυμναστήριο

Για τους περισσότερους αρχάριους τα κατάλληλα παπούτσια για το γυμναστήριο δεν είναι και τόσο μεγάλο πρόβλημα. Θα βρείτε μία μεγάλη γκάμα από παπούτσια γυμναστηρίου ειδικά για γιόγκα, πιλάτες, αερόβια.

Αν τρέχετε

Δύο πράγματα θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψη όταν διαλέγετε παπούτσια για τρέξιμο: το πώς βαδίζετε και το πόση απορρόφηση κραδασμών χρειάζεστε. Αν τρέχετε με το μέσα μέρος του πέλματός σας, έχετε τάση για πρηνισμό, ενώ όταν πατάτε με το έξω μέρος, τάση για υπτιασμό. Αν το πέλμα σας δεν «γέρνει» ούτε προς τα μέσα ούτε προς τα έξω, τότε βρίσκεται στην ουδέτερη θέση.

Τα παπούτσια τρεξίματος είναι σχεδιασμένα ώστε να αντισταθμίζουν τον υπερβολικό πρηνισμό ή υπτιασμό και να σας κάνουν να τρέχετε με ουδέτερη θέση στο πέλμα. Για να δείτε αν ανήκετε σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες, μπορείτε να τσεκάρετε το μοτίβο της εσωτερικής φθοράς στο παλιό σας ζευγάρι ή το αποτύπωμα του πέλματός σας στο πάτωμα αφού βγείτε από το μπάνιο.

Αν έχετε μεγάλο βάρος και κάνετε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων στο τρέξιμο τότε χρειάζεστε ένα παπούτσι ειδικά σχεδιασμένο για να απορροφά τους κραδασμούς. Κάθε βήμα που κάνετε επιβαρύνει το πέλμα σας και κατ’ επέκταση το γόνατο και τη λεκάνη, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμό. Επομένως ελαχιστοποιώντας αυτές τις δυνάμεις από τους κραδασμούς μειώνεται αυτόματα και ο κίνδυνος ενόχλησης σε αστραγάλους και γόνατα. Όσο μεγαλύτερο βάρος έχετε, οι κραδασμοί είναι πιο έντονοι επομένως και το παπούτσι που θα επιλέξετε θα πρέπει να είναι περισσότερο απορροφητικό.

Αν σας αρέσει η πεζοπορία

Αν ανήκετε στην κατηγορία εκείνων που παίρνουν τα βουνά, τότε τα παπούτσια σας θα πρέπει να συνδυάζουν απορρόφηση κραδασμών αλλά και προστασία από το «σκληρό» έδαφος. Αν μάλιστα είστε από εκείνους που βγαίνουν για περπάτημα στο βουνό ανεξαρτήτως συνθηκών, τότε θα πρέπει τα παπούτσια να είναι και αδιάβροχα: δεν υπάρχει χειρότερη αίσθηση από το να περπατάς και τα πόδια σου να είναι μούσκεμα. Τα απλά παπούτσια για περπάτημα δε προσφέρουν υποστήριξη στον αστράγαλο, άρα τα μποτάκια είναι καλή επιλογή Προστατεύουν τον αστράγαλο και θα κρατήσουν τα πόδια σας στεγνά, ιδιαίτερα αν είναι από δέρμα ή έχουν ύφασμα Goretex ή κάποιο αντίστοιχο αδιάβροχο ύφασμα που «αναπνέει».

Αν κάνετε ποδήλατο

Τα ποδηλατικά παπούτσια είναι αρκετά «σκληρά» κάτι που σας γλιτώνει από αρκετή ταλαιπωρία στο πετάλι. Αν κάνετε ποδήλατο με τα κλασικά αθλητικά παπούτσια αρκετή από την προσπάθεια που κάνετε απορροφάται από τη σόλα τους, άρα σπαταλάτε ενέργεια. Επίσης τα παπούτσια ποδηλασίας είναι σχεδιασμένα ώστε να κουμπώνουν στα πετάλια, επομένως δεν σπρώχνετε απλά με το πέλμα προς τα κάτω, αλλά πιέζετε και προς τα μπροστά, τραβάτε προς τα πίσω και πάνω. Με αυτόν τον τρόπο κάθε πετάλι που κάνετε… μετράει.

Αν παίζετε μπάσκετ, τένις, βόλεϊ

Αν ασχολείστε με αθλήματα εσωτερικού χώρου, τα κλασικά αθλητικά παπούτσια δε θα σας βοηθήσουν. Τα σπορ αυτά απαιτούν εκρηκτικές πλάγιες κινήσεις, τις οποίες δεν μπορούν να στηρίξουν – κυριολεκτικά και μεταφορικά – τα απλά παπούτσια, βάζοντας τη μαγιά για τραυματισμό. Πέραν αυτού, η σόλα των αθλητικών παπουτσιών δεν είναι φτιαγμένη για πλευρικές κινήσεις με αποτέλεσμα να κινδυνεύετε να μείνετε… χωρίς σόλα. Τα ειδικά παπούτσια για τέτοια σπορ είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να στηρίζουν τους αστραγάλους και σχεδιασμένα ώστε να επιτρέπουν κίνηση σε κάθε κατεύθυνση, με σόλα η οποία δεν φθείρει την επιφάνεια στην οποία παίζετε.

Το μυστικό

Δοκιμάστε τα παπούτσια σας αργά το απόγευμα: Συνήθως τα πόδια πρήζονται μέχρι εκείνη την ώρα της ημέρας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ