Young woman in bikini on the sunny tropical beach relaxing

Αιμορροϊδες: 3 πράγματα για να τις αποφύγετε

Oι αιμορροίδες είναι από τα πιο συχνά νοσήματα που ταλαιπωρούν τους ανθρώπους. Eμφανίζονται χωρίς διάκριση σε οποιαδήποτε ηλικία, πιο συχνά στους άνδρες παρά στις γυναίκες. Πολλές φορές υπάρχουν χωρίς ενοχλήματα και η συχνότητα εμφάνισής τους φαίνεται ότι αυξάνει με την ηλικία.

Προτού φτάσετε στη χειρουργική λύση ο γενικός χειρουργός Δρ Αναστάσιος Ξιάρχος, Πρόεδρος της Επιστημονικής Εταιρείας Ορθοπρωκτικής Χειρουργικής συμβουλεύει:

1 Πίνετε άφθονο νερό

Η κατανάλωση τουλάχιστον 8-10 ποτηριών νερού ή φυσικών χυμών ημερησίως βοηθά στην επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού, μειώνει τη θερμοκρασία του και αποτρέπει τη δυσκοιλιότητα. Είναι η απλούστερη λύση και μια επιλογή στην οποία δεν έχει δοθεί η αξία που της αρμόζει, προκειμένου να αποτραπεί η πάθηση ή τα συμπτώματά της.

2 Προσέξτε τη διατροφή σας

Ένας άλλος τρόπος αποφυγής της είναι η γνώση των επιπτώσεων των τροφών που καταναλώνονται. Αν και οι περισσότεροι προτιμούν να τρώνε φρέσκο ψάρι το καλοκαίρι, όσοι δεν το αγαπούν και επιλέγουν να τρώνε πολύ κόκκινο κρέας ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν προβλήματα. Κι αυτό γιατί το κρέας περιέχει μεγάλη ποσότητα σιδήρου, που καθιστά τα κόπρανα σκληρά και την κένωση δύσκολη. «Αν λοιπόν σας αρέσει το μπάρμπεκιου, είτε είστε σε διακοπές είτε στη βεράντα ή στον κήπο σας, επιλέξτε λευκά κρέατα, ψάρια ή σουβλάκια λαχανικών για να αποφύγετε τις συνέπειες. Επίσης, αυξήστε σταδιακά την πρόσληψη φυτικών ινών. Ιδανικά θα πρέπει να λαμβάνετε 40 γραμμάρια ημερησίως. Καλές πηγές είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, το ψωμί, τα δημητριακά και τα μακαρόνια ολικής αλέσεως, το καστανό ρύζι, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί» σημειώνει ο Δρ Ξιάρχος.

3 Επιλέξτε την κατάλληλη καθημερινή άσκηση

Η άσκηση είναι σημαντική για τη γενική υγεία και για την αποτροπή ή ύφεση των συμπτωματικών αιμορροΐδων. Είναι όμως σημαντικό να επιλέγεται το είδος της άσκησης που δεν επιβαρύνει το πρόβλημα. Κακή είναι η γυμναστική που ασκεί υπερβολική πίεση στην κοιλιά (π.χ. ασκήσεις ενδυνάμωσης με βάρη). Το περπάτημα, το κολύμπι, η γιόγκα και γενικά η ήπια άσκηση είναι φιλικές δραστηριότητες που βοηθούν στην αποφυγή της δυσκοιλιότητας.

«Η λήψη καθαρτικών, όταν τα παραπάνω δεν βοηθούν επαρκώς, πρέπει να γίνεται με μέτρο, γιατί μπορεί να φέρουν τα αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Μην καθυστερείτε την κένωση και μην κάθεστε πολλή ώρα ούτε στο κάθισμα ούτε στην τουαλέτα. Εάν είστε υποχρεωμένοι να κάθεστε για τον οποιονδήποτε λόγο, κάντε 5λεπτα διαλείμματα ανά μία ώρα» επισημαίνει ο Δρ Ξιάρχος και καταλήγει: «Το καλοκαίρι μπορεί να είναι λίγο δύσκολο για εκείνους που υποφέρουν από αιμορροΐδες. Ωστόσο, ένας υγιεινός τρόπος ζωής σε συνδυασμό με σωστή διατροφή, άσκηση, αποφυγή υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ και διατήρηση στεγνής της περιπρωκτικής περιοχής μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα και να εξασφαλίσουν πιο ευχάριστες μέρες, χωρίς πόνο και αιμορραγία».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ