Αυτές είναι οι πιο συνηθισμένες ασθένειες του γραφείου

Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες ασθένειες του γραφείου; Και πώς μπορείτε να τις προλάβετε;

Από αϋπνία μέχρι πρήξιμο στα πόδια, και από βήχα μέχρι πεπτικές δυσκολίες, κάθε δουλειά αποδεικνύεται ότι φέρει και τις παρενέργειές της. Ανακαλύψτε λοιπόν παρακάτω ποιες είναι οι πιο γνωστές ασθένειες του γραφείου και βρείτε έξυπνους τρόπους για να εργάζεστε χωρίς επιπτώσεις για την υγεία σας.

Γρίπη – Ιώσεις
Τα μικρά περιβάλλοντα είναι το κατάλληλο έδαφος για να πολλαπλασιαστεί και να μεταδοθεί ο ιός της γρίπης. Ακόμα κι αν δεν έρθετε απευθείας σε επαφή με κάποιον που είναι άρρωστος, αρκεί να αγγίζετε επιφάνειες που έχει ακουμπήσει κάποιος μολυσμένος, και μετά να αγγίζετε το πρόσωπό σας—δηλαδή, έτσι όπως την παθαίνουμε οι περισσότεροι. Πριν αρχίσουν να εμφανίζονται τα συμπτώματα της γρίπης, υπάρχει μια περίοδος που ο ιός δεν είναι φανερός, αλλά το άτομο εξακολουθεί να μπορεί να τον μεταδώσει.

Τι να κάνετε: Πάρτε άδεια και επιστρέψτε στο γραφείο 24 ώρες αφού σταματήσετε να εκδηλώνετε συμπτώματα, για να σιγουρευθείτε ότι δεν πρόκειται να μεταδώσετε τον ιό σε άλλους.

Γαστρεντερίτιδα
Μπορεί να μεταδοθεί πάρα πολύ γρήγορα, ειδικά αν δεν είναι όλοι σχολαστικοί στο πλύσιμο των χεριών τους. Μπορεί να μεταδοθεί ακόμα και μέσω του νερού, αν είναι μολυσμένο.

Τι να κάνετε: Πρέπει να θυμάστε ότι ο νο1 κανόνας είναι να πλένετε τακτικά τα χέρια σας για να αποφύγετε τις μεταδοτικές ασθένειες του γραφείου.

Πονοκέφαλος
Οι πονοκέφαλοι λόγω έντασης ή στρες είναι πολύ κοινοί. Μπορεί να επιδεινωθούν από το να κοιτάμε την οθόνη ενός υπολογιστή για πολλές ώρες, αλλά μπορεί και να οφείλονται σε πιασμένους μύες στον λαιμό, στο σαγόνι ή και στο πρόσωπο.

Τι να κάνετε: Ρυθμίστε την οθόνη του υπολογιστή σας έτσι ώστε να βρίσκεται στο επίπεδο των ματιών ή ελαφρώς χαμηλότερα για να βελτιωθεί η στάση του σώματος. Επίσης, ένας έντονος και δυνατός φωτισμός μπορεί να πυροδοτήσει έναν πονοκέφαλο. Γι’ αυτό, χρησιμοποιήστε μια οθόνη προστασίας φωτισμού στην οθόνη του υπολογιστή σου και κάντε τακτικά διαλείμματα για να ξεκουραστούν τα μάτια σας.

Πόνος στη μέση
Η κακή στάση του σώματος στο γραφείο μπορεί να προκαλέσει τεράστια προβλήματα, όπως και το να σηκώνετε μεγάλα βάρη χωρίς τη σωστή στήριξη. Τα καλά νέα είναι ότι – τις περισσότερες φορές – ο πόνος στη μέση ή στην πλάτη, θα φύγει σε λίγες μέρες. Αν, όμως, επιμένει, θα ήταν καλή ιδέα να μιλήσετε με τον γιατρό σας.

Τι να κάνετε: Η τακτική γυμναστική, η σωστή διατροφή αλλά και ο σωστός ύπνος, θα σας βοηθήσουν πολύ στο να μην πονάτε κατά μήκος της σπονδυλικής σας στήλης. Οι διατάσεις στο γραφείο, η γιόγκα και το πιλάτες θα σας βοηθήσουν πολύ.

Πόνος στον αυχένα
Μια από τις κλασικές διαταραχές που ταλαιπωρούν τους υπαλλήλους γραφείου, είναι το αυχενικό. Αν περνάτε και εσείς πολλές ώρες της ημέρας χωρίς να σηκώνεστε από την καρέκλα σας, τότε είναι πολύ πιθανό να υποφέρετε από έντονους πόνους στη βάση του αυχένα, οι οποίοι πιθανά να συνοδεύονται από ναυτία και ιλίγγους. Το αυχενικό οφείλεται σε γενικές γραμμές στην κακή στάση του σώματος και τις μυϊκές συσπάσεις, οι οποίες σε συνδυασμό με το έντονο στρες, τείνουν να «σκληραίνουν» την περιοχή.

Τι να κάνετε: Καθίστε σωστά στο γραφείο. Η πλάτη σας θα πρέπει να ακουμπάει στην πλάτη της καρέκλας και οι γλουτοί σας να είναι τραβηγμένοι όσο το δυνατόν πιο πίσω στο κάθισμα. Η οθόνη του υπολογιστή και το πληκτρολόγιο θα πρέπει να βρίσκονται ακριβώς μπροστά σας και, όταν γράφετε, φροντίστε να ακουμπάτε τους αγκώνες σας πάνω στο γραφείο. Μην ξεχνάτε να αλλάζετε συχνά θέση και κάθε τόσο να σηκώνεστε από την καρέκλα για να ξεπιάνεστε. Αν ο πόνος δεν υποχωρήσει (ή επανεμφανίζεται κάθε βδομάδα), τότε θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Επιπλοκές λόγω στρες
Για πολλούς εργαζόμενους, το στρες είναι αναπόφευκτο κομμάτι της ημέρας τους. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα υψηλά επίπεδα στρες έχουν συσχετιστεί με περισσότερες μέρες αναρρωτικής άδειας. Και όσο πιο απαιτητική είναι η δουλειά σας, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος για την ψυχική σας υγεία. Το στρες συνδέεται με προβλήματα όπως η κατάθλιψη, η αγχώδης διαταραχή και η κακή συγκέντρωση, αλλά μπορεί να εκδηλωθεί και σωματικά. Συγκεκριμένα, το στρες συνδέεται άμεσα με προβλήματα όπως μυϊκοί πόνοι, πονοκέφαλοι, καρδιοπάθεια αλλά και γαστρεντερικά προβλήματα.

Τι να κάνετε: Μάθετε να ξεχωρίζετε ποιες υποχρεώσεις είναι ειλικρινά σημαντικές, και μη φορτώνετε το πρόγραμμά σας υπερβολικά.
Ξυπνάτε νωρίτερα το πρωί. Ακόμα κι αν φτάσετε στην δουλειά 10 λεπτά νωρίτερα, θα νιώσετε πως μπορείτε να διαχειριστείτε τις ευθύνες σας ευκολότερα.
Μην υποτιμάτε τα μικρά διαλείμματα. Ανά τακτά διαστήματα, κάντε μια μικρή βόλτα, ή απλά χαλαρώστε και καθαρίστε το μυαλό σας. Επίσης, την ώρα του φαγητού, προσπαθήστε να μην κάθεστε στο γραφείο – θα σας βοηθήσει να φορτίσετε καλύτερα τις μπαταρίες σας. Απευθυνθείτε σε έναν ειδικό για τεχνικές διαχείρισης άγχους.

Το μυστικό

Καθαρίζετε το γραφείο σας τακτικά! Σύμφωνα με έρευνα, είναι 400 φορές πιο βρώμικο από το κάθισμα της τουαλέτας, αφού εκεί βρέθηκαν 10 εκατομμύρια διαφορετικά μικροσωματίδια και βακτήρια! Η επιφάνεια του γραφείου μπορεί να αποτελέσει πρόσφορο έδαφος για την αναπαραγωγή μικροβίων και βακτηρίων, κάνοντάς το πιο ανθυγιεινό και από την επιφάνεια της τουαλέτας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ