kinito

Εθισμένοι στο κινητό: πώς να κάνετε detox

Το κινητό είναι το πρώτο πράγμα που ανοίγετε το πρωί και το τελευταίο που κλείνετε, αν το κλείνετε, το βράδυ; Κάντε detox με 4 τρόπους!

Ποιο είναι άραγε το πρώτο πράγμα που κάνετε όταν ξυπνάτε το πρωί και το τελευταίο πριν πέσετε για ύπνο το βράδυ; Τσεκάρετε τα mail σας, σκρολάρετε στα social media και χαζεύετε άσκοπα σε ιστοσελίδες; Φανταστείτε τώρα πώς θα ήταν τα πράγματα αν το τηλέφωνό σας απουσίαζε από το δωμάτιο. Νιώθετε πως κάτι σας λείπει και πως είστε «κενοί»; Το κινητό μπορεί πράγματι να θεωρηθεί από πολλούς ένα εθιστικό στοιχείο το οποίο μας αποσπά από την πραγματικότητα και το παρόν. Παρόλα αυτά, υπάρχουν απλοί τρόποι που θα σας κάνουν να αποτοξινωθείτε από αυτό και να καταλάβετε πως η μέρα μπορεί να γίνει πολύ πιο παραγωγική κι ενδιαφέρουσα. Όλα είναι θέμα επιλογών. Και σίγουρα, όπως με όλα τα πράγματα, να έχετε κατά νου πως… πάν μέτρον άριστον!

Βάλτε χρονικό όριοΈνας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να μειώσετε τον χρόνο που περνάτε στο κινητό σας είναι να θέσετε κάποια όρια χρήσης. Αν για παράδειγμα δε γίνεται με τίποτα να κόψετε τη συνήθεια του να το χρησιμοποιείτε πριν κοιμηθείτε, βάλτε ειδοποίηση να το κλείσετε μετά τη μισή ώρα. Αυτό θα σας βοηθήσει όχι μόνο να μην ξεφύγετε αλλά και να απολαύσετε μισή ώρα παραπάνω ύπνο.

Ακόμα μία αρκετά χρήσιμη λειτουργία που είναι πλέον διαθέσιμη στα smartphones σας επιτρέπει να ελέγξετε πόσες ώρες περνάτε καθημερινά χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο. Σας δίνεται η επιλογή επίσης να απενεργοποιούνται κάποιες εφαρμογές όταν ξεπερνάτε το όριο που έχετε ορίσει και σας απαγορεύει την πρόσβαση για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα.

Θέστε προτεραιότητες
Πόσες φορές σας τυχαίνει να έχετε πολλά πράγματα να κάνετε μέσα στη μέρα και αντ’ αυτών να σπαταλάτε τον χρόνο σας στα social media; Κάπως έτσι καταλήγετε να αγχώνεστε και να πανικοβάλλεστε όταν ξαφνικά συνειδητοποιείτε πως η ώρα έχει περάσει κι εσείς δεν κάνατε απολύτως τίποτα. Η λύση είναι απλή, αφού το μόνο που χρειάζεται είναι να θέσετε τις προτεραιότητές σας, από την πιο σημαντική έως την πιο ασήμαντη. Μπορείτε να αρχίσετε το πρωινό σας για παράδειγμα χωρίς να καταπιαστείτε με το κινητό. Ξεκινήστε όποια δουλειά έχετε προγραμματισμένη και σκεφτείτε πως μετά θα έχετε ελεύθερο χρόνο να κάνετε ό,τι εσείς θέλετε. Το σημαντικότερο σε αυτή τη μέθοδο είναι να μη μπείτε στη διαδικασία του να ανοίξετε το τηλέφωνό σας πριν από την εκάστοτε εργασία σας, γιατί το πιο πιθανό είναι να σας αποσπάσει και να σας κάνει να ξεχαστείτε.

Διαβάστε ένα καλό βιβλίο
Έρχεται η στιγμή που θέλετε να χαλαρώσετε και να ξεκουραστείτε. Είναι λοιπόν η ώρα να χουχουλιάσετε στον καναπέ ή στο κρεβάτι σας. Τι θα λέγατε την επόμενη φορά η συντροφιά σας τη στιγμή εκείνη να μην είναι το Instagram αλλά ένα καλό βιβλίο; Διαβάζοντας θα έχετε την ευκαιρία να ξεχάσετε αυτά που σας απασχολούν και σας αγχώνουν. Θα μεταφερθείτε σε ένα άλλον κόσμο, πιο μαγικό και ιδανικό. Με τον τρόπο αυτό θα καταφέρετε να ηρεμήσετε πνευματικά, να μπείτε σε μία κατάσταση ραστώνης, η οποία θα σας βοηθήσει ακόμα και στο να κοιμηθείτε καλύτερα και πιο εύκολα. Άλλωστε έρευνες έχουν δείξει πως η χρήση κινητού πριν τον ύπνο μπορεί να δημιουργήσει διαταραχές και αϋπνίες. Προσπαθήστε να το εφαρμόσετε από σήμερα κιόλας και δε θα χάσετε.

Ξεχάστε ότι έχετε smartphone όταν βγαίνετε έξω
Την επόμενη φορά που θα βγείτε για καφέ ή ποτό με τους φίλους σας βάλτε στην άκρη το κινητό σας και ξεχάστε πως βρίσκεται εκεί. Δεν υπάρχει πιο άσχημο πράγμα από το να βλέπετε μια παρέα να κάθεται στο ίδιο τραπέζι και παρόλα αυτά να μην αναπτύσσεται καμία επικοινωνία μεταξύ τους εξαιτίας των smartphones. Επομένως, μην αναλώνετε τον πολύτιμο χρόνο που έχετε μαζί τους στο να χαζεύετε το τι κάνουν οι διαδικτυακοί σας φίλοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συζητήστε με τα άτομα που είναι απέναντί σας και μην αφήνετε τα κινητά να σας στερήσουν όμορφες στιγμές από την καθημερινότητά σας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ