PostHealth01

Ναι, μπορείτε να ενισχύσετε τη μνήμη σας σε μία ώρα!

Υπάρχουν φορές που δεν μπορώ να θυμηθώ το όνομα κάποιου. Είμαι σίγουρη ότι έχει συμβεί το ίδιο και σε σας. Οι δυνατότητες της μνήμης αρχίζουν να εξασθενούν λίγο μετά τα 30, αλλά δεν είναι ποτέ αργά να ακονίσετε τη δική σας! Τι μπορείτε να κάνετε:

1. Κάντε μια… μουντζούρα
Μη νιώθετε ένοχοι όταν μουντζουρώνετε την ώρα των βαρετών συσκέψεων. Σας βοηθά να συγκεντρωθείτε και να συγκρατήσετε σημαντικές πληροφορίες. Μια πρόσφατη μελέτη που διάβασα, διαπίστωσε ότι οι εθελοντές που μουντζούρωναν κάτι ενώ τους ανέφεραν μια σειρά από γεγονότα μπόρεσαν να συγκρατήσουν 29% περισσότερες πληροφορίες από αυτούς που απλώς άκουγαν.

2. Χαλαρώστε
«Το στρες είναι πιθανά ο μεγαλύτερος παράγοντας απώλειας της μνήμης», λέει ο ψυχολόγος Πάτροκλος Παπαδάκης, συνεργάτης του omorfamystika.gr. Η συνταγή του; Μια ημερήσια δόση χρόνου για τον εαυτό σας ώστε να μειωθεί η βλάβη που μπορεί να επιφέρει το άγχος στις διανοητικές λειτουργίες. Βρείτε ένα ήσυχο μέρος, κλείστε τα μάτια σας για πέντε λεπτά και φανταστείτε ένα πλήρως χαλαρωτικό σκηνικό. «Κάντε όσο πιο ζωντανή γίνεται αυτή την εικόνα – φανταστείτε τις μυρωδιές, τους ήχους και τις υφές, όπως το πώς νιώθετε τον ήλιο στο δέρμα σας», εξηγεί ο ειδικός. «Όταν είστε στρεσαρισμένοι, κυριαρχεί η αριστερή πλευρά του εγκεφάλου σας. Η φαντασίωση τέτοιων εικόνων ενεργοποιεί τη διαισθητική και δημιουργική πλευρά του εγκεφάλου, πράγμα που σας βοηθά να ηρεμήσετε».

3. Φάτε λιγότερο
Το να προσέχετε το βάρος σας δεν κάνει καλό μόνο στην υγεία σας – ένα ελαφρύ γεύμα βελτιώνει και την ικανότητα της μνήμης. Πρόσφατα Γερμανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η μείωση της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων κανονικών και υπέρβαρων ανθρώπων κατά λιγότερο από το ένα τρίτο αύξησε την επίδοσή τους στα τεστ μνήμης κατά 20%! Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η επακόλουθη πτώση στα επίπεδα της ινσουλίνης ίσως είναι ο βασικός παράγοντας, καθώς αυξάνει την ευαισθησία των υποδοχέων του εγκεφάλου.

4. Ένα μήλο την ημέρα….
Αν συμπληρώνετε τις πέντε μερίδες φρούτων την ημέρα με χυμό που συστήνουν οι ειδικοί, φροντίστε να προσθέσετε και ένα μήλο. Ειδικοί νευρολόγοι στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση δύο ποτηριών χυμό μήλου την ημέρα για τέσσερις βδομάδες διατηρεί οξεία τη μνήμη. Οι ενώσεις στο χυμό μήλου αποτρέπουν επίσης τη συσσώρευση ορισμένων πρωτεϊνών στον εγκέφαλο που βρίσκονται συχνά σε όσους υποφέρουν από τη νόσο Αλτσχάιμερ.

5. Προγραμματίστε σύμφωνα με την περίοδό σας
Έχετε τη μνήμη χρυσόψαρου όταν έχετε περίοδο; Ο εμμηνορροϊκός κύκλος έχει πράγματι επίδραση στη μνήμη σας. Τα οιστρογόνα επηρεάζουν τις γνωστικές ικανότητες – τα χαμηλά επίπεδά τους πριν την περίοδό σας μπορεί να σας κάνουν αφηρημένες. Σημειώνετε τον κύκλο σας και προσπαθήστε να αποφεύγετε τις σημαντικές συναντήσεις εκείνη την περίοδο. Αν αυτό δε είναι δυνατό, πάρτε μολύβι και χαρτί και κρατήστε σημειώσεις – θα φαίνεστε πιο επιμελής, ενώ θα έχετε κι ένα δίχτυ ασφαλείας.

6. Αγοράζετε εφημερίδα
Δεν έχετε την οικονομική δυνατότητα να αγοράσετε ένα τελευταίας τεχνολογίας παιχνίδι βελτίωσης της μνήμης; Φαίνεται πως το να διαβάζετε εφημερίδα την ώρα που πηγαίνετε στη δουλειά και να λύνετε τα σταυρόλεξα στο μεσημεριανό διάλειμμα είναι πιο αποτελεσματικοί τρόποι για να ενισχύσετε τη μνήμη σας. Πειράματα που πραγματοποιήθηκαν από Γάλλους επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η λύση παζλ με χαρτί και μολύβι βελτίωσε τις επιδόσεις στα τεστ μνήμης κατά 33%, σε σύγκριση με το 18% όσων χρησιμοποιούσαν ακριβές συσκευές. Γι’ αυτό, βρείτε χρόνο για μια παραδοσιακή σπαζοκεφαλιά – θα γλιτώσετε χρήματα και θα βελτιώσετε τη μνήμη σας.

Το μυστικό

Φάτε ένα καλό πρωινό! Μερίδα επιστημόνων υποστηρίζει ότι αν παίρνουμε καθημερινά ένα υγιεινό πρωινό, αυτό βοηθάει στην καλή λειτουργία της μνήμης και βελτιώνει την πνευματική μας απόδοση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

  • murtw

    Geia sou Biku kai pali phra thn prwtovoulia na sxoliasw. Eimai 25 xronwn kai parathrw oti ksexnaw kapoia pragmata, dhl. an exw apofasisei gia paradeigma na psaksw kati sto internet kai sto endiameso paw sthn kouzina me to pou gurnaw ksexnaw th thelw na psaksw alla thimomai oti kati hthela na vrw. Me anhsuxei auto einai fusiologiko na sumvainei auto sthn hlikia mou? Omologw pws den gumnazomai katholou dioti eimai sunexws apasxolhmenh me tis spoudes mou kai ton eleuthero xrono pou exw protimw na dw thleorash. xeromai pou apantises sta sxolia mou filia

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Μυρτώ μην ανησυχείς! Απλώς μερικές φορές δεν είμαστε συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουμε γι’ αυτό και ξεχνάμε. Αν την επόμενη φορά είσαι πιο συγκεντρωμένη δεν θα ξεχάσεις τίποτα! Εξάλλου, τα σημαντικά πράγματα τα θυμάσαι. Όσον αφορά την άσκηση, λίγη φυσική δραστηριότητα θα σε βοηθήσει και στη μνήμη και στη φυσική σου κατάσταση. θα νιώθεις πολύ καλύτερα, πίστεψέ με!

  • Stathoyla

    Γεια σου Βίκυ!!!Καταρχάς μου αρέσει πάρα πολύ η σελίδα σου αυτή.Σήμερα την ανακάλυψα και πιστεύω πως είναι τέλεια κ χρήσιμη.Λοιπόν, ήθελα να πω πως ο αρραβωνιαστικός μου ξεχνάει πολύ εύκολα.Δηλαδή αν του πω να πάμε κάπου ,μέσα σε 1 λεπτό το ξεχνάει.Εγώ πάλι έχω πολύ καλή μνήμη.Πιστεύεις πως αυτά τα απλά καθημερινά που λες παραπάνω θα βοηθήσουν??
    Βασικά και γω πιστεύω πως τον κυριεύει πολύ άγχος και γι αυτό ξεχνάει!!!
    Ευχαριστώ!!

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Το άγχος είναι… κακός σύμβουλος για τη μνήμη. Αν κάνει πάντως κάποια από αυτά που προτείνω θα δει διαφορά, ναι!

  • afrula

    Γεια σου Βικυ!!!Εχω παρει και τα 2 βιβλια σου και ηταν εκπληκτικα.Σε θαυμαζω για τις γνωσεις σου τις οποιες και εγω προσπαθω να εμπλουτισω,για τη φυσικη ομορφια του σωματος αλλα περισσοτερο της ψυχης σου.Αποψε εμαθα για τη σελιδα σου και χαρηκα πολυ!!!!!!!

  • Δανάη 20

    Βίκυ μου μιας και αναφέραμε πάλι το μήλο,τα φρούτα παίζει σημαντικό ρόλο αν θα τα τρώμε με τη φλούδα; Τι είναι καλύτερο;

  • Βέρα

    Βικυ μου χαιρομαι πολυ που μας δινεις την δυνατοτητα να μοιραστουμε το παθος σου για την υγεια κ τις γνωσεις σου για την αντιμετωπιση προβληματων! Αναρωτιεμαι αν μπορεις να μου δωσεις συμβουλες σχετικα με την ψωριαση…εδω και λιγο καιρο ξεκινησα ομοιοπαθητικη αφου ολες οι προσπαθειες με τους δερματολογους δεν εφεραν κανενα αποτελεσμα. σε ευχαριστω εκ των προτερων κ σε συγχαιρω για το εργο σου!

  • Pingback: Ενισχύστε τη μνήμη σας σε μία ώρα()

  • anna dakoli

    To site sou einai souououper

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      ευχαριστώ πολύ!

  • Μαρία

    Καλη σας ημερα, θα ηθελα την αποψη σας για την μνημη εν καιρο εγκυμοσυνης. Ειμαι εγκυος στο 2ο παιδι μας και εχω παρατηρησει οτι απο την 1η μου κιολας εγκυμοσυνη, η μνημη μου εχει εξασθενησει αρκετα! Η διατροφη της οικογενειας μας ειναι αρκετα πλουσια σε φρουτα και λαχανικα και οταν εχω χρονο λυνω σταυρολεξα, αλλα και παιζω παιχνιδια μνημης ή ασκησεις, οπως με την τραπουλα προσπαθωντας να θυμαμαι οσα περισσοτερα φυλλα της μπορω. Οταν ομως ψαχνω ή κραταω και αφηνω κατι καπου μεσα στο σπιτι, σε λεπτα ή δευτερολεπτα ξεχναω που το εχω βαλει! Ειμαι συγκεντρωμενη στο τι κανω αλλα παρα πολλες φορες “κολλαει” το μυαλο μου!!! Που πιστευετε οτι οφειλετε?
    Σας ευχαριστω εκ των προτερων για την απαντηση σας και σας συγχαιρω για το ομορφο site σας. Επισης αν θα μπορουσατε να γραψετε περισσοτερα για την περιοδο της εγκυμοσυνης, που με ενδιαφερει αυτο τον καιρο, θα ηταν πολυ ευχαριστω, οπως για την αθληση μας ή για τις δυσκολιες μας σε σχεση με το 1ο παιδι κ.α. Ευχαριστω και παλι.

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Σύμφωνα με έρευνες, η εγκυμοσύνη επηρεάζει τη μνήμη, μέχρι και 1 χρόνο μετά τη γέννα, λόγω ορμονών και στέρησης ύπνου. Στο μεταξύ συνέχισε αυτά που κάνεις, μέχρι να επανέλθεις στο φυσιολογικό.

  • αντζελα

    lipon grafo eksetasis k den ksero t na kn prepi n diabaso poli k meta otan pao eki n n ksero t na kano k na mn grapso tipota ?///ti prepi na fao na pio na kano helpppp]

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      άντζελα η ερώτησή σου είνια πολύ γενική και σε greeklish. Εάν θέλεις διατύπωσέ τη ξανά.

  • giorgakis

    den mporo na thimith ta sos stis e3etasis