thyreo

Ποιες τροφές κάνουν κακό στο θυρεοειδή;

Μπορούμε να κατηγορούμε το θυρεοειδή για όλα όσα μας φταίνε; Μπορεί να κάνουμε κακό στο θυρεοειδή με τη διατροφή μας; Διαβάστε παρακάτω ποιες τροφές πιστεύεται ότι κάνουν κακό στο θυρεοειδή αδένα:

Σταυρανθή λαχανικά
Τα σταυρανθή λαχανικά, όπως το kale, το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών εμποδίζουν τον μεταβολισμό του ιωδίου. Τα θειοκυανιούχα άλατα, που βρίσκονται στα λαχανικά αυτά έχουν συνδεθεί με την ανάπτυξη βρογχοκήλης. Τα θειοκυανιούχα άλατα βρίσκονται επίσης στα φασόλια σόγιας αλλά και στο τσιγάρο. Βέβαια οι ενώσεις αυτές καταστρέφονται σε υψηλή θερμοκρασία, με το μαγείρεμα.

Γλουτένη
Πολλά άτομα με θυρεοειδίτιδα Χασιμότο αναφέρουν ύφεση των συμπτωμάτων του υποθυρεοειδισμού μετά από ένα διάστημα δίαιτας ελεύθερης γλουτένης. Η γλουτένη μπορεί να «ερεθίσει» το λεπτό έντερο και να εμποδίσει την απορρόφηση της θυροξίνης. Η πρωτεϊνη γλουτένη βρίσκεται στο κριθάρι, στο σιτάρι, στη σίκαλη και τη βρώμη. Αν επιλέξετε ωστόσο να φάτε γλουτένη, φροντίστε να επιλέξετε δημητριακά ολικής άλεσης, τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά, πράγμα που μπορεί να βοηθήσει και βελτίωση της κινητικότητας του εντέρου -δυσκοιλιότητας, ενός κοινού συμπτώματος του υποθυρεοειδισμού.
Επίσης, φροντίστε να παίρνετε το χάπι για το θυρεοειδή αρκετές ώρες πριν ή μετά την κατανάλωση τροφών υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες για να μην επηρεάζεται η απορρόφηση της ορμόνης.

Ιώδιο
Τα άτομα με αυτοάνοσες νόσους του θυρεοειδούς συστήνεται η αποφυγή λήψης περισσότερης ποσότητας ιωδίου από αυτή που χρειάζεται.
Κάποια είδη φυκιών όπως το kelp, σημαντική πηγή τροφής για πολλούς ασιατικούς πολιτισμούς, περιέχουν αυξημένες ποσότητες ιωδίου γι’αυτό και χρειάζεται προσοχή για την αποφυγή θυρεοτοξίκωσης.
Τα θαλασσινά όπως τα ψάρια, τα μαλάκια και τα οστρακοειδή αποτελούν πλούσιες πηγές ιωδίου. Προσοχή πρέπει να δίνεται επίσης στα εμπλουτισμένα με ιώδιο ροφήματα και συμπληρώματα, αλλά και στα συμπληρώματα διατροφής με kelp όπως και στο εμπλουτισμένο με ιώδιο αλάτι.

Σόγια
Κάποιες έρευνες υποστηρίζουν ότι οι ισοφλαβόνες και τα θειοκυανιούχα άλατα που περιέχονται στη σόγια επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα, ιδιαίτερα αν αυτή καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες. Η σόγια περιέχει επίσης φυτοοιστρογόνα και ορισμένοι ερευνητές ότι μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο υποθυρεοειδισμού αφού τα οιστρογόνα μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα του σώματός σας να χρησιμοποιεί τις ορμόνες του θυρεοειδούς. Διαβάστε εδώ πώς. Καλό λοιπόν είναι να καταναλώνεται η σόγια με μέτρο.

Γλυκαντικές ουσίες
Σε μελέτη που παρουσιάστηκε το Μάιο του 2015 στο Ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης Κλινικών Ενδοκρινολόγων βρέθηκε συσχέτιση μεταξύ της ημερήσιας κατανάλωσης σε υποκατάστατα ζάχαρης και αυξημένων επιπέδων της θυρεοειδοτρόπου ορμόνης (TSH).

Ίσως οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, οι οποίες χρησιμοποιούνται ευρέως στα αναψυκτικά διαίτης, το γιαούρτι, τις τσίχλες, τα παγωτά, σε dressings καθώς και σε έτοιμα επιδόρπια χωρίς ζάχαρη, κατά κάποιο τρόπο να «ενθαρρύνουν» το ανοσοποιητικό σύστημα να επιτεθεί στο θυρεοειδή σε μερικούς ανθρώπους, με μηχανισμό που μέχρι σήμερα είναι άγνωστος.

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά
Έχει βρεθεί ότι τα λιπαρά διαταράσσουν την ικανότητα του σώματος να απορροφήσει τη θυροξίνη. Τα λίπη μπορεί επίσης να επηρεάσουν την ικανότητα του θυρεοειδούς να παράγει ορμόνες. Γι αυτό καλό είναι να περιορίζεται η πρόσληψη των λιπαρών από πηγές όπως το βούτυρο, η μαγιονέζα, η μαργαρίνη και το παχύ κρέας.
Ο υποθυρεοειδισμός επιβραδύνει το μεταβολισμό του σώματος. Αυτό σημαίνει ότι είναι εύκολο να βάλει κάποιος κιλά, αν δεν είναι προσεκτικός. Έτσι συστήνεται να περιορίζεται η πρόσληψη τροφίμων με περίσσεια ποσότητας ζάχαρης, επειδή πρόκειται για πολλές θερμίδες, ουσιαστικά χωρίς θρεπτικά συστατικά.

Αλκοόλ
Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί τόσο να επηρεάσει τα επίπεδα των θυρεοειδικών ορμονών όσο και την ικανότητά του θυρεοειδούς να παράγει ορμόνες.
Το αλκοόλ φαίνεται να έχει τοξική επίδραση επί του θυρεοειδούς αδένα και καταστέλλει την ικανότητα του οργανισμού να χρησιμοποιεί τις θυρεοειδικές ορμόνες. Ιδανικά, όσοι έχουν υποθυρεοειδισμό πρέπει να διακόψουν την κατανάλωση αλκοόλ ή να το καταναλώνουν με φειδώ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ