πρωινό ξύπνημα

Πρωινό ξύπνημα: γιατί κάνει καλό στην υγεία σας;

Ένας από τους χειρότερους εφιάλτες όλων μας είναι το πρωινό ξύπνημα. Μάθετε όμως γιατί πρέπει να ξυπνάτε νωρίς και πώς αυτό μπορεί να ωφελήσει την ψυχική σας υγεία.

Παρόλα αυτά, μία πρόσφατη επιστημονική έρευνα που διεξήχθη στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης και στην οποία συμμετείχαν περίπου 250.000 εθελοντές, κατέληξε στο συμπέρασμα πως όσο πιο νωρίς ξυπνάμε το πρωί, τόσο καλύτερη είναι η ψυχική μας υγεία.

Πρωινό ξύπνημα: Τι λέει η έρευνα

Με βάση τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, τα άτομα που σηκώνονται σχεδόν χαράματα, νιώθουν μεγαλύτερη ευεξία και ευφορία, σε σχέση με αυτά που επιλέγουν να κοιμούνται περισσότερες ώρες και κατά συνέπεια να εγκαταλείπουν το κρεβάτι τους πολύ αργότερα.

Συγκεκριμένα, οι ειδικοί εντόπισαν ένα γενετικό συστατικό που παρατηρείται στους ανθρώπους που αγαπούν να ξυπνούν νωρίς το πρωί. Ένα συστατικό, το οποίο μειώνει τις πιθανοτήτες εμφάνισης χρόνιων ασθενειών και κατάθλιψης. Εξάλλου, το πρωινό ξύπνημα έχει ταυτιστεί με τα πιο παραγωγικά άτομα, τα οποία δεν επιθυμούν να βλέπουν τη μέρα τους να φεύγει, χωρίς να εκμεταλλευτούν το κάθε δευτερόλεπτο.

Όταν σηκωνόμαστε νωρίς το πρωί, έχουμε χρόνο να οργανώσουμε καλύτερα την υπόλοιπη ημέρα, να κάνουμε ένα ζεστό ντους, να απολαύσουμε το πλούσιο σε συστατικά πρωινό μας, να γεμίσουμε ενέργεια και να κοιμηθούμε μια φυσιολογική ώρα το βράδυ, αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο τις αϋπνίες, που μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στην ψυχική και σωματική μας υγεία.

 

Τι να κάνετε όταν ξυπνάτε το πρωί

Τεντωθείτε:Μερικές απλές ασκήσεις γιόγκα και stretching βοηθούν το σώμα να ανακτήσει την ενέργειά του, ενώ την ίδια στιγμή βοηθούν και το μυαλό σας να συγκεντρωθεί και να ξεπεράσει τη σύγχυση του πρωινού ξυπνήματος.

Γυμναστείτε: Μόλις ξυπνήσετε, έστω μερικώς, δοκιμάστε να γυμναστείτε λίγο πιο ενεργά από τα τεντώματα και να ενεργοποιήσετε λίγο περισσότερο την κυκλοφορία του αίματος. Μερικοί κοιλιακοί, λιγο ποδήλατο ή τρέξιμο και μερικές κάμψεις θα κάνουν καλά τη δουλειά τους, αρκεί να θυμηθείτε να κάνετε ένα μικρό ζέσταμα πριν ξεκινήσετε με αυτά.

Φάτε πρωινό: Το σώμα, χρειάζεται ενέργεια για να λειτουργήσει και η ανάγκη για ενέργεια πολλαπλασιάζεται το πρωί καθώς έχουν προηγηθεί 8 ώρες μηδενικού εφοδιασμού. Ξεκινήστε τη μέρα σας με πρωινό, ακόμα και αν θα είναι ένα φρούτο με λίγο γιαούρτι ή ένα τόστ.

Μην το παρακάνετε με την καφεΐνη: Μπορεί ένας ζεστός καφές να είναι το πρώτο πράγμα που ζητάτε όταν σηκώνεστε με το ζόρι από το κρεβάτι, αλλά οι υπερβολές ούτε εδώ κάνουν καλό. Μείνετε στη μια κούπα καθώς είναι αρκετή και παραπάνω καφεΐνη θα σας «ρίξει» απότομα αργότερα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ