heart

3 τρόποι να θωρακίσετε την καρδιά σας και την καρδιά των παιδιών σας!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς στις 29 Σεπτεμβρίου ακολουθήστε αυτούς τους 3 τρόπους για να θωρακίσετε την καρδιά σας αλλά και την καρδιά των παιδιών σας.

Πολλοί πιστεύουν πως οι άντρες της μέσης ηλικίας είναι αυτοί που συνήθως πάσχουν από κάποιο καρδιαγγειακό νόσημα. Λάθος! Ο κίνδυνος για την ανάπτυξη καρδιαγγειακής νόσου, συμπεριλαμβανομένου καρδιακής ασθένειας και εγκεφαλικού επεισοδίου, ξεκινάει από την εμβρυική ζωή λόγω «κακών» συνηθειών της μητέρας κι αυξάνεται στην παιδική ηλικία με κάποιες επιβαρυντικές για την καρδιά συνήθειες του παιδιού. Επίσης, είναι περίπου ίδιος τόσο για τους άντρες όσο και για τις γυναίκες. Αρκεί να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με έρευνες, 1.000.000 παιδιά γεννιούνται με συγγενείς καρδιακές ανωμαλίες, ενώ 1 στις 3 γυναίκες πεθαίνουν ετησίως από κάποιο καρδιαγγειακό επεισόδιο, ποσοστό που αντιστοιχεί σε ένα θάνατο το λεπτό!
Τι πρέπει όμως να κάνετε για να «θωρακίσετε» την καρδιά σας; Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να πείτε

  • ΝΑΙ στην υγιεινή διατροφή
  • ΝΑΙ στη φυσική δραστηριότητα
  • ΟΧΙ στο κάπνισμα

Αρχικά, προσπαθήστε να εξασφαλίσετε σε εσάς και το παιδί σας διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά. Προτιμήστε στο καθ’ ημέρα διαιτολόγιο σας δημητριακά ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών, ψάρια και μαργαρίνη αντί για βούτυρο. Επίσης μειώστε σημαντικά τη χρήση αλατιού, την κατανάλωση αναψυκτικών-χυμών με πρόσθετα σάκχαρα και την κατανάλωση τυποποιημένων προϊόντων.

Όσον αφορά τη φυσική δραστηριότητα, προσπαθήστε να συμπληρώνετε τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης άσκηση την ημέρα. Καλές προτάσεις για την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας είναι το περπάτημα μέτριας έντασης, ο χορός, το κολύμπι, τα ομαδικά αθλήματα, ακόμα και το παιχνίδι στη γειτονιά.

Τέλος, όσον αφορά τους ενεργητικούς καπνιστές, έρευνες έχουν δείξει πως έχουν υψηλότερο κίνδυνο από τους μη καπνιστές για ανάπτυξη αθηροσκλήρωσης, η οποία μπορεί να οδηγήσει άμεσα σε στεφανιαία νόσο, έμφραγμα του μυοκαρδίου και εγκεφαλικό επεισόδιο. Γι’ αυτό συνιστάται η μείωση του καπνίσματος και της έκθεσης των παιδιών σε καπνό τσιγάρου.

Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.
Official Facebook page

ΠΗΓΕΣ
1.Samuel S. Gidding, M., Chair; Barbara A. Dennison, MD, Cochair; Leann L. Birch, PhD;, M. Stephen R. Daniels, PhD; Matthew W. Gilman, MD; Alice H. Lichtenstein, DSc;, et al. (2005). “Dietary Recommendations for Children and Adolescents A Guide for Practitioners
Consensus Statement From the American Heart Association.” Circulation 112:2061-2075.
2.Alice H. Lichtenstein, DSc, FAHA, Chair; Lawrence J. Appel, MD, FAHA, Vice-Chair;
Michael Brands, PhD, FAHA; Mercedes Carnethon, PhD; Stephen Daniels, MD, PhD, FAHA;Harold A. Franch, MD, FAHA; Barry Franklin, PhD, FAHA; Penny Kris-Etherton, RD, PhD, FAHA;William S. Harris, PhD, FAHA;,et al. (2006).“Diet and Lifestyle Recommendations Revision 2006 A Scientific Statement From the American Heart Association
Nutrition Committee.’’ Circulation 114:82-96
3. Ve´ronique L. Roger, MD, MPH, FAHA; Alan S. Go, MD;
Donald M. Lloyd-Jones, MD, ScM, FAHA; Emelia J. Benjamin, MD, ScM, FAHA;
Jarett D. Berry, MD; William B. Borden, MD; Dawn M. Bravata, MD; Shifan Dai, MD, PhD*;
Earl S. Ford, MD, MPH, FAHA*; Caroline S. Fox, MD, MPH; Heather J. Fullerton, MD;
Cathleen Gillespie, MS*; Susan M. Hailpern, DPH, MS; John A. Heit, MD, FAHA;, et al. (2012). ‘’ Heart Disease and Stroke Statistics—2012 Update
A Report From the American Heart Association.’’ Circulation 125:e2-e220
4.American Heart Association, “Why quit smoking” , 2011 http://www.heart.org/HEARTORG/GettingHealthy/QuitSmoking/QuittingSmoking/Why-Quit-Smoking_UCM_307847_Article.jsp

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ