PostHealth03

Πώς να κόψετε το τσιγάρο

Δεν χρειάζεται να αναφέρω τις θλιβερές στατιστικές με τις παθήσεις και τους θανάτους που προκαλεί το κάπνισμα του τσιγάρου. Ωστόσο, αν σήμερα, αποφασίσετε να το σβήσετε κάνετε ένα πολύτιμο δώρο στον εαυτό σας. Μπορείτε να ακολουθήσετε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να το βγάλετε μια για πάντα από τη ζωή σας. Εξάλλου τα οφέλη είναι αρκετά: γερή καρδιά, υγιής οργανισμός, λαμπερό δέρμα, ένα ακόμη… αντιγηραντικό βήμα!

  • Προετοιμαστείτε ψυχολογικά και ορίστε την ημερομηνία που θα διακόψετε το κάπνισμα. Φροντίστε να μην είναι μια δύσκολη , όταν, π.χ., θα έχετε μια σημαντική επαγγελματική συνάντηση.
  • Κάντε μία ανασκόπηση στις αποτυχημένες προσπάθειές σας: τι πήγε και τι δεν πήγε καλά και καταγράψτε τες.
  • Πετάξτε όλα τα τσιγάρα και τα τασάκια από το σπίτι, το αυτοκίνητο, το χώρο εργασίας σας.
  • Ζητήστε υποστήριξη. Ενημερώστε την οικογένεια, τους φίλους και συναδέλφους σας για την απόφαση που πήρατε και ζητήστε τη βοήθεια και την κατανόησή τους (π.χ., να μην καπνίζουν μπροστά σας).
  • Απευθυνθείτε σε έναν ειδικό, π.χ. σε έναν ψυχολόγο.
  • Συμβουλευτείτε τα άτομα που κατάφεραν να κόψουν το κάπνισμα.
  • Αποκτήστε καινούργιες δραστηριότητες και τρόπους συμπεριφοράς. Προσπαθήστε να αποσυνδέσετε το κάπνισμα από ορισμένες δραστηριότητες με τις οποίες το έχετε ταυτίσει π.χ. όταν οδηγείτε ή μιλάτε στο τηλέφωνο (φροντίστε να μασάτε τσίχλα χωρίς ζάχαρη ή ένα κομματάκι φρούτο ή λαχανικό), όταν έχετε ένταση (χρησιμοποιήστε οτιδήποτε μπορεί να «απασχολήσει» τα χέρια σας, εισπνεύστε βαθιά, τηλεφωνήστε σε κάποιον φίλο), μετά το πρωινό ξύπνημα (κάντε ένα καλό πρωινό ή πηγαίνετε για περίπατο ή τρέξιμο).
  • Καταργήστε, σε εφικτό βαθμό, την καθημερινή σας ρουτίνα. Γίνετε απρόβλεπτοι και αντιμετωπίστε τις νέες καταστάσεις πιο δημιουργικά.
  • Εφαρμόστε νέους τρόπους για να χαλαρώνετε και να ξεπερνάτε το στρες – δοκιμάστε κάποιες εναλλακτικές θεραπείες, το διαλογισμό.
  • Ξεκινήστε να γυμνάζετε.

Το μυστικό

Διαβάστε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Κάπνισμα 2008 – 2012 στο site του υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κάνοντας κλικ στο www.yyka.gov.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

  • exw kopsei to kapnisam ena xrono kai treis mhnws, kai pragmatika den to exw metaniwsei aisthanomai pio eleutherh den eksartwmai apo tipota. Ta dontia mou einai pio leuka kai h exw megaluterh antoxh an xreiastei na treksw ligo gia na prolavw to leoforeio. Exw metaniwsei pou kapote to arxisa sthn efhveia eutuxws sunhdhtopoihsa oti den mou prosferei kati ola einai sto mualo kai an uparxei thelhsh mporoume na nikhsoume thn nikotinh. Sunistw se olous na to kopsoun apla prepei na paroun mia mikrh apofash.

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου // 22 November 2010 at 13:27

      Συμφωνώ μαζί σου Μυρτώ! Μπράβο!

  • εχω κοψει το τσιγαρο εδω και 2 χρονια,με αφορμη μια εγκυμοσυνη και ειμαι πολυ περηφανη γι αυτο.εχω κανει πραγματικα ενα σπουδαιο δωρο στον εαυτο μου.ετσι αρχισα να ασχολουμαι με το σωμα μου,τη διατροφη μου και τη γυμναστικη.βικυ καταρχην συγχαρητηρια για την ιστοσελιδα σου,μου αρεσε πολυ και ηθελα να ρωτησω κατι.ποσα χλμ.καθημερινα μπορω να περπαταω και σε ποσο χρονο?ξερεις με την κριση εχω σταματησει το γυμναστηριο και το ριξα στο γρηγορο βαδιν.ευχαριστω

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου // 29 November 2010 at 07:27

      Ξεκίνα σταδιακά και στόχευσε στα 10.000 βήματα (ένας βηματομετρητής θα σε βοηθήσει). Ο χρόνος είναι ανάλογος των χιλιομέτρων που κάνεις και της φυσικής κατάστασης που έχεις. Πάντως αν περπατάς για 45 λεπτά καθημερινά σε ανώμαλο έδαφος, ανηφόρες και κατηφόρες, θα κάψεις περισσότερες θερμίδες!

  • Geia sou Biku mhpws ksereis poso kairo pairnei gia na katharisoun ta pneumonia meta to kopsimo apo to tsigaro? exw akousei oti to gala boithaei se auto alhtheuei?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου // 15 January 2011 at 19:43

      Δεν καπνίζω αλλά οι στατιστικές λένε περίπου 5 χρόνια. ΤΟ γάλα με ρωτάς αν βοηθά στο κόψιμο του τσιγάρου ή στον καθαρισμό των πνευμόνων;

  • Exw akousei oti to gala voithaei sto na katharisoun ta pneumonia alla den kserw an isxuei. Euxaristw gia thn apantish.

  • Mallon egrapsa lathos thn erwthsh mou, isxuei oti to gala voithaei na katharisoun pneumonia?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου // 17 January 2011 at 10:35

      Αυτό που γνωρίζω είναι οτι το μητρικό γάλα βοηθά τους πνεύμονες του βρέφους. Για το κανονικό γάλα δεν το γνωρίζω.

  • βαλερια // 8 March 2011 at 22:54

    Βικυ εχω μια εβδομαδα που εκοψα το τσιγαρο! Ολα ειναι καλυτερα εκτος απο τη δυσκοιλιοτητα που αμεσως μου εμφανιστηκε ενω με το τσιγαρο δεν την ειχα! Το εχεις ξανακουσει η ειναι απλα συμπτωση? Επισης βοηθαει κατι για την αντιμετωπιση της? Ευχαριστω εκ των προτερων.

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου // 9 March 2011 at 20:50

      Διάβασε το αντίστοιχο άρθρο μου για τη δυσκοιλιότητα.

  • Bίκυ καλησπέρα.Δεν ξέρω πως να κόψω το τσιγάρο το θέλω πάρα πολυ.Το είχα κόψει όταν έμεινα έγκυος αναγκαστικά για 9,5 μήνες αλλά το μυαλό μου ήταν συνέχεια εκεί.Ήμουν τόσο κολλημένη με το τσιγάρο που περίμενα να γεννήσω για να καπνίσω.Αλλά τώρα συνέχεια σκέφτομαι να το κόψω.Αλλά δεν ξέρω το πώς.

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου // 17 March 2011 at 23:54

      Θα σου πρότεινα να απευθυνθείς στα κέντρα διακοπής καπνίσματος. Χρειάζεται ολική αντιμετώπιση, όχι απλώς θέληση αλλά και ψυχοθεραπεία, υποστήριξη, στόχο κλπ.

  • Διάβασα το άρθο αλλά και πάλι δεν μπόρω να θυμηθώ τον εαυτό μου χωρίς να καπνίζει.Αν και το άρχισα στα 17 μου και τώρα είμαι 34 και ο άνδρας μου καπνίζει και όλοι οι κοντίνοι μου άνθρωποι καπνίζουν.Θέλω να αλλάξω όμως και να αρχίσω να γυμνάζομαι όπως παλιά.

  • ΒΙΚΗ ΕΧΩ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΕΔΩ ΚΑΙ 4 ΜΗΝΕΣ.ΠΡΟΣΕΧΩ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΡΩΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΓΛΥΚΑ!ΕΧΩ ΒΑΛΕΙ 10 ΚΙΛΑ!ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΔΙΑΙΤΑ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου // 1 April 2011 at 17:07

      Να μειώσες τα γλυκά! – και να ξεκινήσεις σωματική άσκηση

ΜΟΙΡΑΣΟΥ