PostPch08

Μειώστε το στρες των γιορτών

Οι υπερβολικές προσδοκίες και απαιτήσεις πιθανόν να σας γεμίσουν υπερβολικό άγχος, πίεση και να σας οδηγήσουν στη θλίψη ή το θυμό.Γι αυτό κάντε ένα δώρο στον εαυτό σας και ακολουθήστε τις συμβουλές του ψυχολόγου Πάτροκλου Παπαδάκη, συνεργάτη του omorfamistika.gr για πραγματικά καλά Χριστούγεννα!

  • Οργανωθείτε: Προγραμματίστε το χρόνο σας σύμφωνα με τις ανάγκες σας, ώστε να αποφύγετε την πίεση του χρόνου και το άγχος. Τα Χριστούγεννα δεν έχουν να κάνουν με υπερβολικές προσδοκίες και ενοχές, ούτε με ασφυκτικό άγχος και εξαναγκασμούς.
  • Δημιουργήστε ένα πλάνο δραστηριοτήτων: Καταγράψτε αναλυτικά τις δουλειές που έχετε να κάνετε και σβήνετε κάθε μέρα όσες τελειώνετε. Μην τις κάνετε όλες μόνοι σας. Κατανείμετε εργασίες και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας.
  • Αφιερώστε λίγο χρόνο για σας: Οι μέρες των γιορτών μπορούν να αποστραγγίσουν την ενέργειά σας, ειδικά αν είστε εσείς που οργανώνει το εορταστικό τραπέζι ή τη γιορτή, που κάνει όλες τις δουλειές ή που θέλει να τους ευχαριστήσει όλους. Είναι σημαντικό να αφιερώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας για να μπορέσετε να προσφέρετε και στους γύρω σας το χρόνο και την αγάπη σας.
  • Μην τρελαίνεστε με τις αγορές και τα δώρα: Δεν χρειάζεται να αγοράσετε ακριβά δώρα ή δώρα για όλους. Ακόμη και χειροποίητα γλυκά θα εκτιμηθούν, εξάλλου «η χειρονομία μετράει». Να θυμάστε ότι ο κυριότερος σκοπός είναι να περάσετε όμορφα και δεν χρειάζεται να είναι όλα τέλεια.
  • Ελέγξτε τον ρυθμό της αναπνοής σας: Όταν είσαστε στρεσαρισμένοι παίρνετε γρήγορες, κοφτές αναπνοές οι οποίες οδηγούν σε αύξηση των χτύπων της καρδιάς και εφίδρωση. Γι’ αυτό εισπνέετε αργά και βαθιά από τη μύτη μετρώντας ως το 6, κρατάτε την αναπνοή σας μετρώντας αργά ως το 4 και εκπνέετε από το στόμα μετρώντας και πάλι αργά ως το 6.
  • Βάλτε μουσική: Όταν κάνετε δουλειές βάλτε τη μουσική που σας αρέσει. Σύμφωνα με έρευνες η μουσική επηρεάζει θετικά τη διάθεσή σας. Η καλή διάθεση με τη σειρά της οδηγεί μειώνει την πίεση, την αίσθηση του πόνου και το στρες.
  • Όταν μια εργασία σας προκαλεί στρες απλοποιήστε την: “Σπάστε” την σε μικρότερα κομμάτια, έτσι ώστε το αρχικά αγχογόνο γεγονός να μειωθεί σε ένταση και να νιώσετε ότι μπορείτε να ανταπεξέλθετε.

Το μυστικό

Αυτές τις ημέρες καταναλώνετε φρούτα πλούσια σε βιταμίνη C,όπως πορτοκάλι και ακτινίδιο. Σύμφωνα με έρευνες η κατανάλωση βιταμίνης C σχετίζεται με χαμηλά επίπεδα κορτιζόλης (ορμόνης του στρες).

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    ΟΝΤΩΣ ΤΟ ΕΧΩ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ ΟΤΙ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΧΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΓΧΟΣ ΕΙΧΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΡΥΔΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΟ ΣΤΟ ΑΓΧΟΣ.ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΧΟΣ?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Ψάρια, θαλασσινά, μπανάνες, αυγά, μαύρο ψωμί, δημητριακά ολικής αλέσεως και ξηροί καρποί και τα καρύδια μάς βοηθούν να έχουμε καλή διάθεση

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    NOMIZA OTI H ΟΡΜΟΝΗ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΛΑΚΤΙΝΗ