job

Πώς να διώχνετε τις αρνητικές σκέψεις στη δουλειά

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί μερικά από τα πιο έξυπνα άτομα σαμποτάρουν την επιτυχία τους; Ή γιατί κάνουν αρνητικές σκέψεις; Όλα έχουν σχέση με το υποσυνείδητο, το οποίο επηρεάζει τον καθέναν μας.

Τι μπορείτε να κάνετε; Να αποκτήσετε και να καλλιεργήσετε την απαραίτητη αυτογνωσία για να μπορείτε να εξαλείφετε κάθε άσχημη σκέψη. Με λίγη πειθαρχία, μπορείτε να αλλάξετε τον τρόπο σκέψης σας και στη δουλειά. Γι’ αυτό κάντε τα εξής:

Διαλέξτε κάτι αρνητικό και επεξεργαστείτε το
Μπορεί να λάβετε εξαιρετικά σχόλια για μία παρουσίαση στη δουλειά σας, ωστόσο αν ένας συνάδελφος σας πει κάτι αρνητικό, αυτό θα σας γίνει εμμονή για τις επόμενες ημέρες.

Μη βάζετε ταμπέλες
Αν το αφεντικό σας δεν είναι ευχαριστημένο με ένα μόνο σημείο στη συνολική σας απόδοση στη δουλειά, μη θεωρείτε τον εαυτό σας άχρηστο. Με το να σκέφτεστε έτσι δεν αφήνετε περιθώριο για άλλη απόχρωση γιατί τα θεωρείτε όλα άσπρο ή μαύρο. Δεν είναι όμως έτσι. Δεν γίνεται να μην υπάρχουν σημεία στα οποία δεν είστε καλός. Αυτό που πρέπει κάνετε είναι να βρείτε τα σημεία που υστερείτε και να τα διορθώσετε.

Μη γενικεύετε
Μη θεωρείτε ότι πάντα κάτι θα συμβεί, απλά και μόνο επειδή έγινε μία φορά. Αν για παράδειγμα αναθέσουν στη δουλειά κάτι σε κάποιον άλλον δεν χρειάζεται να σκεφτείτε «Εγώ δεν είμαι τόσο καλός».

Μη μειώνετε τα θετικά
Συμβαίνει πολύ συχνά να μειώνουμε καθετί θετικό, λέγοντας έτσι στον εαυτό μας πως δεν μετράει. Κάνετε καλά τη δουλειά σας, αλλά θεωρείτε ότι οποιοσδήποτε άλλος στην ομάδα σας θα μπορούσε να την κάνει εξίσου καλά, οπότε το γεγονός ότι την κάνετε καλά, δεν έχει κανένα νόημα.

Μη βγάζετε εύκολα συμπεράσματα
Ερμηνεύετε αρνητικά τα πράγματα, χωρίς στην πραγματικότητα να έχετε στοιχεία που να υποστηρίξουν την ερμηνεία σας. Ότι και να γίνεται εσείς πιστεύετε πως όλα θα πάνε χάλια. Πριν από μία σημαντική συνάντηση για παράδειγμα σκέφτεστε «θα τα κάνω θάλασσα».

Ξεκαθαρίστε τα συναισθήματά σας
Υποθέτετε πως επειδή νιώθετε άσχημα, τα πράγματα θα είναι άσχημα: “φοβάμαι να παρευρεθώ σε εταιρικές εκδηλώσεις» λέτε στον εαυτό σας. Οπότε σκέφτεστε “είναι πολύ άσχημη η ιδέα να πάω.”

Μη βάζετε “πρέπει”
Αντί να εστιάζετε στο πόσο καλύτερα μπορείτε να χειριστείτε μία κατάσταση, έτσι όπως ακριβώς είναι, έχετε την απαίτηση να είναι όπως θα θέλατε εσείς να είναι. Όλα αυτά τα «πρέπει» που βάζετε εσείς στον εαυτό σας, προκαλούν αισθήματα ενοχής που εσείς δημιουργείτε.

Προσωποποίηση και ενοχή
Και τα δύο προκαλούν στρες, ιδιαίτερα όταν θεωρείτε τον εαυτό σας υπεύθυνο για κάτι που δεν ήταν υπό τον έλεγχό σας. Για παράδειγμα, όταν συμβαίνει κάτι με έναν συνάδελφό σας, σκέφτεστε «εγώ φταίω» αντί να προσπαθήσετε να βρείτε την αιτία του προβλήματος, έτσι ώστε τόσο εσείς όσο και ο συνάδελφός σας να τα βρείτε. Επίσης είναι σύνηθες να κατηγορείτε τους άλλους για τα δικά σας προβλήματα, αλλά και να ελαχιστοποιείτε τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε.

Το μυστικό

Όλοι μας κάνουμε αρνητικές σκέψεις. Το καλό όμως είναι ότι μπορούμε εύκολα να τις αντιμετωπίζουμε με το σωστό χειρισμό. Γι’ αυτό την επόμενη φορά που θα σκεφτείτε με τέτοιο τρόπο, δοκιμάστε μία από τις παραπάνω τεχνικές καταπολέμησης αρνητικών σκέψεων και προσπαθήστε να τις διώξετε μακριά.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ