PostPch38

Τι σας συμβαίνει όταν θυμώνετε;

Κλείσατε ποτέ την πόρτα του γραφείου σας στα μούτρα των συναδέλφων σας ή σφίγγετε τη γροθιά σας και δαγκώνεστε;

Είτε ξεσπάτε, είτε τον κρατάτε μέσα σας, ο θυμός επηρεάζει αρνητικά την ψυχική υγεία σας. Μάθετε που χτυπάει και πώς μπορείτε να ηρεμήσετε.

Ο εγκέφαλός σας
Ο θυμός μπορεί να παρεμποδίζει τη μνήμη σας. Το συναίσθημα προκαλεί την έκκριση υψηλών επιπέδων κορτιζόλης και άλλων ορμονών του στρες, που μπορεί να συρρικνώσει τα κέντρα μνήμης του εγκεφάλου.

Η καρδιά σας
Λόγω της επιθετικότητας που κρατάτε μέσα σας εκκρίνεται αδρεναλίνη, μια ορμόνη του στρες που εκτοξεύει την πίεση. Η μόνιμα υψηλή πίεση συνδέεται με το έμφραγμα και τις καρδιοπάθειες.

Το ανοσοποιητικό σας
Διαπληκτίζεστε έντονα; Τότε παράγετε την ορμόνη της αντίδρασης «φυγής ή μάχης», την επινεφρίνη. Τα χρόνια υψηλά επίπεδα εξασθενούν το ανοσοποιητικό σύστημα, κάνοντάς σας πιο επιρρεπείς στις ασθένειες.

Τα μάτια σας
Προσέξτε: ο θυμός μπορεί να προκαλέσει οφθαλμικές ημικρανίες, με λάμψεις και γραμμές στην όραση. Οι αυξημένες ορμόνες του στρες συμπιέζουν τα αιμοφόρα αγγεία στον εγκέφαλο δημιουργώντας προβλήματα στην όραση.

Τα δόντια σας
Η καταπιεσμένη οργή μπορεί να προκαλέσει τρίξιμο στα δόντια, που συμβαίνει ασυνείδητα στη διάρκεια της μέρας ή όσο κοιμάστε. Η τριβή προκαλεί πόνο στο πρόσωπο και τη γνάθο και με τον καιρό ακόμα και ραγίσματα στα δόντια.

Η κοιλιά σας
Όταν τσαντιζόμαστε, ο εγκέφαλος εκκρίνει τους νευροδιαβιβαστές ακετυλοχολίνη και σεροτονίνη, που μειώνουν τη ροή αίματος στην κοιλιά. Στις συνέπειες περιλαμβάνονται ο στομαχόπονος και η διάρροια.

Πώς να διαχειριστείτε το θυμό σας

Χαλαρώστε ακολουθώντας την παρακάτω τεχνική όταν… το αίμα σας αρχίζει να βράζει: αναπνεύστε βαθιά, όπως στη γιόγκα. Επαναλάβατε μια χαλαρωτική λέξη, ή φανταστείτε μια γαλήνια εικόνα, όπως το ηλιοβασίλεμα.
Μετρήστε αργά μέχρι το δέκα, παίρνοντας αργές και βαθιές ανάσες. Η επιβράδυνση της αναπνοής σας επιτρέπει να σκεφτείτε και χαλαρώνει τους μύες σας, δίνοντάς σας την ευκαιρία για να σκεφτείτε τι συμβαίνει και να δώσετε «παράταση» στην αντίδρασή σας.

Εξασκηθείτε στην χρήση εκφράσεων που θα ανταποκρίνονται στα συναισθήματά σας, αλλά δεν θα οδηγούν την κατάσταση στα άκρα. Για παράδειγμα πείτε «Είμαι πολύ θυμωμένη» ή «Έχω αναστατωθεί  από το συμβάν…». Δεν θα καταφέρετε τίποτα με το να βρίσετε.

Μην αφήνετε αυτά που σας ενοχλούν να παρατείνονται για καιρό. Ο θυμός δεν μετριάζεται πάντα με το πέρασμα του χρόνου, καθώς έχουμε την ικανότητα να τον συντηρούμε με τις σκέψεις μας.

Ασκηθείτε. Προγραμματίστε λίγη ώρα άσκησης καθημερινά. Τα έντονα συναισθήματα προκαλούν ψυχολογικές και βιολογικές αλλαγές, έτσι και όταν εκνευρίζεστε παράγεται περισσότερη αδρεναλίνη (ορμόνη που κινητοποιεί τον οργανισμό), με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι χτύποι της καρδιάς και η πίεση του αίματος. Με την άσκηση θα απελευθερώσετε ενδορφίνες, οι οποίες ανεβάζουν τη διάθεση, μειώνουν την οργή και το στρες.

Το μυστικό

Θυμός δεν σημαίνει απαραίτητα επιθετικότητα. Το να εκφράζετε τον θυμό σας είναι υγιές γιατί σύμφωνα και με έρευνα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια στην Ισπανία, μειώνει το συναίσθημα του άγχους.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    BIKY ΕΓΩ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΥΜΩΝΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΡΑΣ ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΒΓΑΛΩ ΠΕΡΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ,ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΟΦΥΓΩ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΜΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΛΑΩ ΤΗ ΨΥΧΙΚΗ ΜΟΥ ΥΓΕΙΑ .ΠΩΣ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΛΙΕΜΑΙ?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Πρώτον να μην βάζεις ταμπέλες τύπου είναι άντρας και δεν μπορώ να τα βάλω μαζί του. Δεν χρειάζεται πάντα να τα βάζεις με κάποιον αλλά με σταθερό τρόπο να απαιτεις αυτά που σου αξίζουν.

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    μιλωντας του η κανοντας πραξεις ?ειναι δυναμικος τυπος και νευρικος ενω εγω ειμαι ηρεμη και ευαισθητη..

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Εξαρτάται τη στιγμή και την κατάσταση Χρυσούλα μου. Απλώς να έχεις στο μυαλό σου ότι δεν μπορείς να αλλάξεις τον άλλον αλλά να τον αποδεχτείς.

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    εχεις δικιο βικυ δεν αλλαζει ο ανθρωπος ο συγκεκριμενος μηπως ομως πρεπει να αλλαξω εγω?καποτε ενα κυριος μου ειχε πει πριν πολλα χροννια οτι η ευαισθησια μου ειναι δυναμη ισχυει αυτο?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Ναι μπορεί και να ισχύει.

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΒΙΚΥ ΟΤΙ Η ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Εξαρτάται την ευαισθησία του καθενός και πως την χειρίζεται. Αν αυτό έιναι το χαρακτηριστικό σου και το θεωρείς αδυναμία κάν’το το δυνατό σημείο.

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    βικυ μενω με τους γονεις μου ακομα, και η μανα μου βλεπει που παντρευονται οι συνομηλικες μου και γενικα βγαζει ενα τροπο ασχημο απεναντι μου,δεν μου λεει μια γλυκια κουβεντα ενα καλο λογο μια καλη συμβουλη λες και περιμενει να παντρευτω για να φυγω απο το σπιτι μου με τον πατερα μου δεν εχω κανενα προβλημα ..τι να κανω ?εχω κανει πολυ υπομονη μεχρι τωρα ..τι αλλο μπορω να κανω για να μην στεναχωριεμαι?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Χρυσούλα μου αυτό θα πρέπει να το βρεις εσύ, αλλά σου προτείνω να κάνεις κάποια πράγματα για σένα, κάποια χόμπι που θα τονώσουν την αυτοπεποίθησή σου

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    βικυ η αληθεια ειναι οτι περυσι πηγαινα σε αγγλικα ιδιαιτερα,και ζωγραφικη ειχα αγορασει και ενα στατικο ποδηλατο και εκανα .φετος δεν κανω τιποτα απο αυτα,,δουλευω και μονο περπαταω το στατικο το σταματησα ,σκεφτομαι να παω γυμναστηριο..αλλα δεν αρκουν αυτα ετσι δεν ειναι?παντως τα μεσημερια σε καθημερινη βαση εκτος κυριακης διαβαζω τα θεματα σου και σε ευχαριστω που υπαρχεις…

  • ΧΡΥΣΟΥΛΑ

    βικυ λες στην αρχη οτι¨ειτε ξεσπατε ειτε τον κρατατε μεσα σας τον θυμο επηρεαζει αρνητικα την υγεια μας..τελικα ποιο ειναι το σωστο οταν θυμωνουμε να μιλαμε ?η οχι?

    • Βίκυ Χατζηβασιλείου

      Να μιλάμε αλλά όχι όταν είμαστε πυρ και μανία, αλλά όταν ηρεμήσουμε για να διατυπώσουμε σωστά αυτό που νιώθουμε.