συναισθηματικά πνιγμένοι

8 ερωτήσεις προς τον εαυτό σας όταν νιώθετε συναισθηματικά πνιγμένοι

Ακούμε συχνά την έκφραση “συναισθηματικά πνιγμένος”. Δύο λέξεις που κρύβουν πολλές άλλες από πίσω, όπως καταβεβλημένος, φορτισμένος, αγχωμένος, ψυχικά εξαντλημένος.

Είναι αυτό που νιώθετε όταν έχετε φτάσει στα όριά σας, έχετε χαθεί και δεν γνωρίζετε πλέον ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος να αντιμετωπίσετε τα προβλήματά σας.

“Το καλύτερο που έχετε να κάνετε εκείνη τη στιγμή στον εαυτό σας είναι να του θέσετε κάποιες ερωτήσεις, ερωτήσεις διερεύνησης και κατανόησης όλου αυτού που βιώνετε.” λέει η Ψυχολόγος – Οικογενειακή Σύμβουλος Γεωργία Χριστίνα Κανελλοπούλου. Αυτές οι ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν:

  • Να καταλάβετε καλύτερα το συναίσθημά σας έτσι ώστε να μπορέσετε να το ελέγξετε.
  • Να δώσετε ένα όνομα σε όλο αυτό που βιώνετε. Αυτό θα το κάνει και πιο εύκολο στο να το αντιμετωπίσετε.
  • Να σταθείτε ένα βήμα μακριά από αυτό που βιώνετε και να το κοιτάξετε με άλλη οπτική.

8 ερωτήσεις προς τον εαυτό σας όταν νιώθετε συναισθηματικά πνιγμένοι
Αναρωτιέστε, λοιπόν τι ερωτήσεις μπορείτε να θέσειτε στο εαυτό σας όταν είστε συναισθηματικά πνιγμένοι; Πιάστε μολύβι και χαρτί.

1. Τι αισθάνομαι ακριβώς αυτή τη στιγμή;
Το να μπορέσουμε να δώσουμε όνομα στο συναίσθημα μας είναι κάτι πολύ δύσκολο. Έχουμε μάθει να απαντάμε με ένα απλό καλά ή όχι και τόσο καλά. Τι κρύβεται πίσω από αυτό όμως; Φόβος, θλίψη, ματαίωση; Δώστε όνομα στο συναίσθημα σας για να φτάσετε λίγο πιο κοντά στο να το κατανοήσετε.

2. Τι σημασία θα έχει αυτό που αισθάνομαι σε λίγα χρόνια από τώρα;
Σκεφτείτε το μέλλον και αναλογιστείτε “αυτό που βιώνω τώρα τι σημασία θα έχει για μένα σε 3 χρόνια από τώρα; Πώς θα με έχει επηρεάσει; Μήπως οι συνέπειες θα είναι πολύ καλύτερες από όσο φαντάζομαι;” Οραματιστείτε τον εαυτό σας στο μέλλον, λοιπόν, και δείτε αν το τωρινό σας πρόβλημα χωράει εκεί.

3. Τι μπορώ να ελέγξω στην κατάσταση που βιώνω και τι όχι;
Η αλήθεια είναι πως ο έλεγχος που έχουμε στα πράγματα και στις καταστάσεις γύρω μας είναι ελάχιστος. Η συνειδητοποίηση πως το μοναδικό πράγμα που μπορούμε να ελέγχουμε είναι η σκέψη μας, ο εαυτό μας, η δική μας συμπεριφορά, ίσως μας κάνει να δούμε τα πράγματα με μία πιο ρεαλιστική ματιά.

4. Ποιοι μπορούν να είναι τα υποστηρικτικά μου συστήματα τη δεδομένη στιγμή;
Το να έχεις άτομα να σας στηρίζουν είναι βασικό χαρακτηριστικό για να μην αισθάνεστε μόνοι. Το να αναγνωρίζετε ποια είναι αυτά τα άτομα και να έχετε τη δύναμη να ζητήσετε βοήθεια είναι ένα όπλο που θα σας βοηθήσει στις δύσκολες στιγμές άγχους που βιώνετε. Μη διστάζετε να ζητάτε βοήθεια από τα υποστηρικτικά σας συστήματα.

5. Αν όλο αυτό που βιώνω εγώ το βίωνε ένας φίλος μου, τι θα του συμβούλευα;
Βγείτε για λίγο έξω από τον εαυτό σας και δείτε το πρόβλημα σας από μακριά. Αν το βίωνε ένα αγαπημένο σας πρόσωπο τι συμβουλή θα του δίνατε; Ποια συμβουλή θα θέλατε και εσείς να ακούσετε από τους άλλους;

6. Τι με ενδιαφέρει περισσότερο αυτή τη στιγμή;
Μη χάνετε τον στόχο σας. Τι πραγματικά σας ενδιαφέρει περισσότερο αυτή τη στιγμή; Τι είναι σημαντικό να έχετε πραγματοποιήσει σε ένα δύο μήνες από τώρα; Θέστε, μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους και κυνηγήστε αυτό που σας ενδιαφέρει τώρα, όχι αυτό που φαντάζεστε πως θα είναι καλό για το μέλλον σας.

7. Ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο που μπορεί να μου συμβεί;
Φτιάξτε δύο υποθετικά σενάρια. Το καλύτερο που θα μπορούσε να σας συμβεί με βάση αυτό που βιώνετε, αλλά και το χειρότερο. Ποια δυνατά κομμάτια έχετε στο να αντιμετωπίσετε το χειρότερο; Αναγνωρίστέ τα και προσπαθήστε να τα θέσετε σε εφαρμογή.

8. Από ποιο βήμα είναι πιο εύκολο να ξεκινήσω;
Θέστε ένα ρεαλιστικό πλάνο με μικρά και πολύ συγκεκριμένα βήματα. Ξεκινήστε από αυτά που εσείς θεωρείτε πιο εύκολα. Ιεραρχήστε τα βήματα που θέλετε να ακολουθήσετε και θυμηθείτε πως υπάρχει πιθανότητα να υπάρξει αποθάρρυνση κατά τη διάρκεια. Πόσο θα την αφήσω να κρατήσει; Ποιο είναι το κίνητρό μου; Το κίνητρό μας είναι πάντα ο εαυτό μας και το καλύτερο που μπορούμε να του προσφέρουμε. Διεκδικήστε το

Να θυμάστε: Όταν νιώθετε πως όλα καταρρέουν, όταν σας κατακλύζει το στρες και όταν το συναίσθημα σας ψάχνει κάπου να ακουμπήσει, εσείς έχετε πολλά για τα οποία πρέπει να νιώθετε ευγνώμονες. Είναι εκεί, δίπλα σας, μαζί σας, τα έχετε ζήσει, τα ζείτε, θα συνεχίσετε να τα ζείτε! Η λύση που ψάχνετε βρίσκεται μέσα σας!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ