strawberries

Αδυνάτισμα: Γιατί πρέπει να τρώτε αυτά τα 3 φρούτα κάθε μέρα;

Καθώς αυξάνεται η ηλικία μας το ίδιο συμβαίνει και με τα κιλά. Αλλά ακόμη και μικρές αυξήσεις στο βάρος σας δυνητικά αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη, άνοια, καρδιακές παθήσεις και ορισμένων μορφών καρκίνου. Γιατί πρέπει να τρώτε αυτά τα 3 φρούτα κάθε μέρα, σύμφωνα και με την κλινική διαιτολόγο διατροφολόγο Δέσποινα Μαρσέλου;

Ωστόσο, τα μικροθρεπτικά συστατικά που βρίσκονται σε συγκεκριμένα είδη φρούτων μπορεί να βοηθήσουν στη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό BMJ.

Μια ερευνητική ομάδα του Χάρβαρντ παρακολούθησε το βάρος περισσότερων από 124.000 ατόμων πάνω από 24 χρόνια. Βρήκαν ότι εκείνοι που κατανάλωναν περισσότερα φρούτα με φλαβονοειδή, αντιοξειδωτικά, είχαν λιγότερο βάρος ή έχασαν βάρος πιο αποτελεσματικά. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη που κατανάλωναν φρούτα πλούσια σε τρία συγκεκριμένα φλαβονοειδή, ανθοκυάνες, πολυμερή φλαβονοειδή και φλαβονόλες, είχαν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Το πώς ακριβώς τα φλαβονοειδή συντελούν στον έλεγχο του βάρους δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα. Μικρές έρευνες έχουν δείξει ότι τα φλαβονοειδή μειώνουν τη συνολική θερμιδική πρόσληψη. Ενώ άλλες έχουν δείξει ότι οι φλαβαν-3-ολες μειώνουν του διατροφικού λίπους και αυξάνουν την δαπάνη ενέργειας. Δείτε ποια φρούτα πρέπει να καταναλώνετε κάθε μέρα.

1 Μήλα: πολυμερή φλαβονοειδή

Το ένα μήλο την ημέρα ισχύει και εδώ πολύ καλά. Τα πολυμερή φλαβονοειδή στα μήλα αναστέλλουν ένζυμα που διασπούν τα απλά σάκχαρα, που σημαίνει ότι δεν γίνεται αποθήκευση της ζάχαρης ως λίπος. Επιπλέον τα μήλα περιέχουν πηκτίνη, μια μορφή ινών που με τα φλαβονοειδή μπορούν να συρρικνώσουν τα επίπεδα του λίπους που κυκλοφορούν στο αίμα. Δεν είναι όμως όλα τα μήλα είναι ίδια. Η ποικιλία Fujis έχει την υψηλότερη συγκέντρωση φλαβονοειδών και μετά ακολουθούν τα Red Delicious.

2 Αχλάδια: φλαβονόλες, φλαβαν-3-όλες

Όπως τα μήλα έτσι και τα αχλάδια αποτελούν μια αξιοπρεπή πηγή πηκτίνης. Αλλά είναι επίσης πλούσια σε φλαβονόλες και φλαβαν-3-όλες, φλαβονοειδή που προστατεύουν από αύξηση του σωματικού βάρους και την εμφάνιση του διαβήτη τύπου 2. Κάθε αχλάδι παρέχει σχεδόν το ένα τέταρτο των καθημερινών σας αναγκών σε φυτικές ίνες, το οποίο είναι καλό για την ευεργετική χλωρίδα του εντέρου. Τα υγιή βακτήρια του εντέρου βοηθούν το σώμα να απορροφήσει και να αφομοιώσει τα φλαβονοειδή.

3 Φράουλες: φλαβανόλες, ανθοκυανίνες

Η φράουλα περιέχει μια ποικιλία αντιοξειδωτικών: προσφέρει ανθοκυανίνες και φλαβονόλες, ισχυρά αντιοξειδωτικά που συμβάλλουν στην πρόληψη του καρκίνου, των καρδιακών παθήσεων και τη φλεγμονή. Η έρευνα δείχνει ότι μόλις μια χούφτα φράουλες μειώνουν τις φλεγμονές και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα που προκαλούνται από την κατανάλωση υδατανθράκων.

Να θυμάστε:

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά την κατανάλωση τουλάχιστον 400 γραμμ. φρούτων και λαχανικών ημερησίως για την πρόληψη χρόνιων ασθενειών όπως ο καρκίνος, ο διαβήτης και η παχυσαρκία. Για να καλύψετε την ποσότητα αυτή, μπορείτε να συνδυάσετε τα διάφορα χρώματα φρούτων και λαχανικών, ώστε να λαμβάνετε όλες τις ευεργετικές για την υγεία ιδιότητες που περιέχουν.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ