scale

Αδυνάτισμα χωρίς δίαιτα; Ένα απλό τρικ για να το πετύχετε!

Αν και πολλοί είναι αυτοί που εγκαταλείπουν τις προσπάθειες απώλειας των περιττών κιλών όταν δεν βλέπουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, μια νέα αμερικανική μελέτη δείχνει ότι η ζυγαριά μπορεί τελικά να αποδειχτεί πολύτιμος «σύμμαχος» στο αδυνάτισμα.

Παλαιότερες μελέτες έχουν υποδείξει ότι το συχνό ζύγισμα βοηθά όσους κάνουν δίαιτα να χάσουν τα περιττά κιλά, όμως οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Ντρέξελ και το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια ήθελαν να δουν αν ισχύει κάτι αντίστοιχο και για όσους δεν προσπαθούν συνειδητά να αδυνατίσουν.
Για τον σκοπό αυτόν, ζήτησαν από 294 νεαρές γυναίκες με διαφορετικό δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο που περιλάμβανε ερωτήσεις σχετικά με το βάρος τους και το πόσο συχνά ζυγίζονταν. Οι ερευνητές μέτρησαν επίσης το ποσοστό λίπους των γυναικών στο ξεκίνημα της μελέτης, μετά από έξι μήνες και μετά από δύο χρόνια και υπολόγισαν τον ΔΜΣ τους.

Μετά το πέρας των δύο ετών, διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες που ζυγίζονταν καθημερινά παρουσίασαν μείωση του ΔΜΣ τους σε σύγκριση με όσες ανέβαιναν στη ζυγαριά πιο σπάνια.
«Η μείωση στον ΔΜΣ και στο ποσοστό λίπους ήταν μικρή αλλά σημαντική, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη ότι οι γυναίκες αυτές δεν ακολουθούσαν κάποιο πρόγραμμα αδυνατίσματος. Δεν περιμέναμε ότι θα παρατηρηθεί απώλεια βάρους χωρίς κάποια παρέμβαση που να έχει αυτόν τον στόχο» σημειώνει η Νταϊάν Ρόζενμπαουμ από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια.

Όπως εκτιμούν οι ερευνητές, το καθημερινό ζύγισμα βοηθά στο αδυνάτισμα επειδή αποτελεί μια καθημερινή υπενθύμιση των στόχων που θέτει κανείς όσον αφορά τη διατροφή και τη φυσική του κατάσταση. «Το τακτικό ζύγισμα μπορεί να κινητοποιήσει κάποιον να υιοθετήσει υγιεινές συνήθειες διατροφής και άσκησης επειδή παρέχει τα αναγκαία τεκμήρια που αποδεικνύουν ότι αυτές οι συμπεριφορές είναι αποτελεσματικές για να επιτευχθεί μείωση του σωματικού βάρους ή πρόληψη της αύξησης του βάρους» συμπληρώνει η Μέγκαν Μπούτριν, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Ντρέξελ. «Αντίστοιχα, αν κάποιος δει στη ζυγαριά ότι το βάρος του έχει αυξηθεί, αυτό μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για αλλαγή συμπεριφοράς».

Το βασικό μήνυμα της νέας μελέτης είναι ότι για να επιτευχθεί η επιθυμητή απώλεια βάρους δεν χρειάζονται απαραίτητα στερητικές δίαιτες ή εξαντλητικά προγράμματα γυμναστικής και παράλληλα ότι μικρές αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες είναι δυνατό να αποδώσουν μεγάλα οφέλη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ