nhsteia

Διακοπτόμενη νηστεία: αδυνατίζετε χωρίς να μειώνετε θερμίδες

Καταργώντας όλα τα προηγούμενα κηρύγματα περί της απόλυτης υποχρέωσης να τρώμε πολλά μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα ώστε να μην παχαίνουμε ποτέ, η διακοπτόμενη νηστεία, αυτή η νέα θεωρία διατροφής, επιμένει ότι μένοντας νηστικοί για πολλές ώρες ή μέρες, θα μειώσουμε περισσότερο λίπος από την κοιλιά με απόλυτη ασφάλεια για την υγεία μας.

Η ιστορία της νηστείας

Η νηστεία απαντά σε διάφορους πολιτισμούς και θρησκείες ανά τους αιώνες. Οι Αιγύπτιοι νήστευαν για θρησκευτικούς αλλά και για λόγους υγείας. Ορισμένοι αρχαίοι φιλόσοφοι, όπως ο Πλάτωνας, επίσης αρκούνταν στην ολιγοφαγία. Η νηστεία των Εβραίων συνίσταται κυρίως στην ελάττωση των γευμάτων. Στα βικτωριανά χρόνια υπήρχαν τα fasting girls, οι υστερικές νέες κοπέλες, που για να τις θεραπεύσουν τις έκλειναν σε μοναστήρι, όπου υποβάλλονταν σε νηστεία. Οι μουσουλμάνοι έχουν το Ραμαζάνι, ενώ οι χριστιανοί ορθόδοξοι νηστεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με αυστηρότερη περίοδο νηστείας τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Τότε, απαγορεύονται τα κρεατικά, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το λάδι, τα ψάρια και τα θαλασσινά, τα οινοπνευματώδη τις καθημερινές, ενώ το Σαββατοκύριακο μπορούμε να καταλύουμε το λάδι, τον οίνο και τα μαλάκια.

Τι είναι η διακοπτόμενη νηστεία;

Η διακοπτόμενη νηστεία δεν είναι δίαιτα, είναι ένα σύστημα διατροφής. Είναι ένας τρόπος να προγραμματίζετε τα γεύματά σας, δεν αλλάζει το τι τρώτε, αλλά πότε το τρώτε. Αυξάνετε τα χρονικά διαστήματα που μένετε νηστικοί (επιτρέπεται τότε ο σκέτος καφές, το τσάι και το νερό) και μειώνετε αντίστοιχα τον αριθμό των ωρών ή των ημερών που μπορείτε να τρέφεστε. Για παράδειγμα: μια μέθοδος προτείνει ένα 16ωρο νηστείας (που περιλαμβάνει και τις ώρες του ύπνου) και 8 ώρες τροφή, σε μια άλλη μπορείτε να τρώτε τη μία μέρα ό,τι θέλετε (μέχρι και χάμπουργκερ με πατάτες τηγανητές, που λέει ο λόγος), όμως την άλλη θα πρέπει να αρκείστε σε ένα γεύμα των 500 ή 600 θερμίδων, αναλόγως του αν είστε γυναίκα ή άντρας. O Μάικλ Μόσλεϊ, αφού δοκίμασε διάφορες μορφές διαλείπουσας νηστείας, κατέληξε στο σύστημα «5:2», που περιλαμβάνει πέντε ημέρες της εβδομάδας κανονικό φαγητό και τις άλλες δύο μειώνουμε την ημερήσια πρόσληψη των 2.000 θερμίδων στο 1/4.

Το πρόγραμμα της διακοπτόμενης νηστείας έχει έναν δομημένο τρόπο, όπως:

> Νηστεία 24-48 ώρες μία ή δύο φορές την εβδομάδα: Τρώτε δείπνο την Κυριακή και δεν ξανατρώτε μέχρι το βράδυ της Δευτέρας.

> Νηστεία 16/8: 16ωρη αποχή από φαγητό κάθε ημέρα, που ακολουθείται από μια διατροφική υπερφόρτωση 8 ωρών.

Τα οφέλη της διακοπτόμενης νηστείας

Οι υποστηρικτές της διακοπτόμενης νηστείας πιστεύουν ότι η μέθοδος αυτή κάνει θαύματα.

  • Βελτιώνει την αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα χοληστερίνης.
  • Μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή.
  • Ρυθμίζει το μεταβολισμό.
  • Η νηστεία βελτιώνει το κυκλοφορικό, το αναπνευστικό, το πεπτικό, τη λειτουργία των νεφρών, του εντέρου.
  • Βοηθάει τις εγκεφαλικές λειτουργίες και γενικά προστατεύει και από άλλα προβλήματα που έρχονται με τα γηρατειά.

Ο Ιατρικός Σύλλογος του Καναδά συμφωνεί ότι υπάρχει μεγάλος όγκος ερευνών που υποστηρίζει ότι η νηστεία κάνει καλό στην υγεία του ανθρώπου. Το περιοδικό Science του Αμερικανικού Συλλόγου για την Πρόοδο της Επιστήμης συναινεί.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ