insta

Μην αλλάζετε δίαιτες! Κάντε υγιεινή διατροφή διαρκείας

Διατροφολόγοι και διαιτολόγοι δίνουν τέσσερις πολύτιμες συμβουλές για μια υγιεινή διατροφή διαρκείας, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζουμε δίαιτες κάθε λίγους μήνες.

1. Αν ακούγεται πολύ καλό, πιθανότατα δεν θα είναι αληθινό

Όσες δίαιτες περιγράφονται ως «θαυματουργές», με γρήγορα αποτελέσματα σε λίγο χρονικό διάστημα, κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να κρατήσουν για πολύ καιρό. Χαρακτηριστικά, η Aisling Pigott, μια Βρετανίδα διαιτολόγος, δήλωσε: «Δεν υπάρχει μια μαγική απάντηση στο ερώτημα της υγιεινής διατροφής. Ζούμε σε μια εποχή, που αναζητούμε γρήγορες λύσεις, αλλά κάτι τέτοιο δεν βοηθά».

2. Καμία τροφή δεν είναι αποκλειστικά «κακή» ή «καλή»

Στην εποχή μας τείνουμε να ταξινομούμε τις τροφές ως εξ ολοκλήρου καλές ή κακές. Για παράδειγμα η πίτσα, τα μπέργκερς ή τα γλυκά, θεωρούνται αποκλειστικά κακές, ενώ τα φρούτα θεωρούνται καλές. Αλλά ένας τέτοιος, απόλυτος διαχωρισμός μπορεί να έχει άσχημες συνέπειες στην ψυχολογία του κάθε ατόμου, προκαλώντας ακόμα και διατροφικές διαταραχές. Η Pigott σχολίασε επ’ αυτού: «Το φαγητό είναι φαγητό, είναι θρεπτικό και η κάθε τροφή έχει διαφορετική αξία. Υπάρχουν υπέρ και κατά σε όλα τα φαγητά».

3. Κάποιες επεξεργασμένες τροφές, ωστόσο, δεν έχουν καμία διατροφική αξία

Συμπληρώνοντας την παραπάνω συμβουλή, οι ειδικοί προειδοποιούν πως υπάρχει μια κατηγορία επεξεργασμένων τροφών που δεν έχει να μας προσφέρει τίποτα. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι τα αναψυκτικά ποτά, τα οποία μας εμπεριέχουν περισσότερη ζάχαρη από όση χρειάζεται να καταναλώσουμε σε διάστημα τριών ημερών.

4. Μέτρον άριστον

Οι ειδικοί θεωρούν ότι το πιο σημαντικό συστατικό της υγιεινής διατροφής είναι το μέτρο και η συνήθεια. Όπως συμβουλεύει η Pigott: «Πάντα ενθαρρύνω τους ανθρώπους να έχουν ισορροπία, αλλά και μια ρουτίνα στη διατροφή τους. Είναι πολύ σημαντικό να μην αισθανόμαστε περιορισμένοι στις επιλογές μας, για να μην καταφεύγουμε σε υπερκατανάλωση».

Το μυστικό

Επικεντρωθείτε σε αυτά που μπορείτε να τρώτε κι όχι σε αυτά που δεν μπορείτε: Αντί να ξοδεύετε χρόνο και ενέργεια αποκλείοντας τροφές από τη διατροφή σας, ανακατευθύνετε τις προσπάθειές σας στο να συμπεριλάβετε στο πλάνο σας πιο θρεπτικές τροφές. Έτσι το πλάνο σας θα γεμίσει και θα δείτε ότι θα υπάρχει λίγος ή καθόλου χώρος για τις λιγότερο υγιεινές τροφές. Ξεκινήστε προσθέτοντας ένα φρούτο και ένα λαχανικό στην καθημερινή σας διατροφή.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ