thin

Τι κάνουν τα αδύνατα άτομα και δεν παχαίνουν; Ένα μόνο πράγμα!

Τα αδύνατα άτομα έχουν ένα μόνο μυστικό και καταφέρνουν να διατηρούν το βάρος τους.

Έχουν διαφορετικό μεταβολισμό τα αδύνατα άτομα;

Ο μεταβολισμός αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες και φυσικά έχει μία έντονη γενετική συνιστώσα. Το κατά πόσο όμως κάποιος μπορεί να αλλάξει το μεταβολικό του ρυθμό αποτελεί θέμα μεγάλης επιστημονικής αντιπαράθεσης. Το σίγουρο είναι ότι μπορεί να αλλάξει την ισορροπία των θερμίδων που προσλαμβάνει έναντι εκείνων που καταναλώνει μέσω της φυσικής δραστηριότητας, γεγονός το οποίο μπορεί να αλλάξει το σωματικό βάρος.

Υπάρχει φυσικά και η σχετική θεωρία που υποστηρίζει ότι καθένας από μας έχει ένα σημείο ισορροπίας, γύρω από το οποίο το βάρος «είναι χαρούμενο και ισορροπεί». Αν χάσει βάρος, αμέσως θα αισθανθεί έντονο το αίσθημα της πείνας μέχρι το βάρος του να επιστρέψει σε αυτό το σημείο ισορροπίας. Αυτό ίσως επίσης εξηγεί γιατί είναι τόσο δύσκολο να χάσει κάποιος το υπερβάλλον βάρος. Το ενδιαφέρον με αυτή τη θεωρία είναι ότι αυτό το σημείο ισορροπίας μπορεί να αλλάξει με το πέρασμα του χρόνου, αλλά χρειάζεται κάποιο εξωτερικό σοκ για να συμβεί μια τέτοια αλλαγή.

Από την άλλη πλευρά μεγάλο ενδιαφέρον έχει το πώς μικρές αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες της καθημερινότητας τείνουν να επηρεάζουν το σωματικό βάρος. Μπορεί να αναφερθεί πως λίγες παραπάνω θερμίδες ημερησίως μπορούν να έχουν μία αξιοσημείωτη αλλαγή στο βάρος του καθενός μέσα σε ένα έτος. Για παράδειγμα, αν κάποιος τρώει ένα μήλο παραπάνω απ’ τις ημερήσιες ενεργειακές του ανάγκες την ημέρα αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόσληψη βάρους περίπου 4,5 κιλών μέχρι το τέλος του έτους. Από την αντίθετη πλευρά, μία μικρή μείωση των θερμίδων ημερησίως μπορεί να οδηγήσει σε αξιοσημείωτη απώλεια βάρους, για παράδειγμα παραλείποντας το επιδόρπιο ή το γλυκό μία μέρα της εβδομάδας θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια βάρους σχεδόν τριών κιλών το χρόνο.

Τι κάνουν τα αδύνατα άτομα και δεν παχαίνουν;

Μία άλλη παρατήρηση η οποία μπορεί να φανεί χρήσιμη προς το στόχο για μία ρεαλιστική απώλεια βάρους μέχρι το καλοκαίρι είναι η εξής: οι αδύνατοι άνθρωποι τείνουν να είναι πιο δραστήριοι κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων σε σχέση με τους ανθρώπους που είναι υπέρβαροι. Πώς ακριβώς το πετυχαίνουν όμως αυτό; Η αλήθεια είναι ότι οι αδύνατοι άνθρωποι τείνουν να είναι πιο κινητικοί καθημερινά κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων που δεν έχουν τόσο σχέση με τη φυσική δραστηριότητα, κατά τη διάρκεια για παράδειγμα των διαφόρων καθημερινών εργασιών που φέρουν εις πέρας μέσα στο σπίτι. Το κατά πόσο αυτή η τάση των αδυνάτων ανθρώπων να κινούνται περισσότερο καθημερινά είναι γενετικά προγραμματισμένη ή μαθαίνεται κατά τη διάρκεια της ζωής παραμένει αβέβαιο.

Το σίγουρο είναι ότι η συνήθεια αυτή μπορεί να προσθέσει ή αντίθετα να αφαιρέσει εκατοντάδες θερμίδων καθημερινά. Από την άλλη πλευρά, οι παχύσαρκοι άνθρωποι τείνουν να καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες κατά μέσο όρο από τους αδύνατους ανθρώπους κατά τη διάρκεια των περισσότερων δραστηριοτήτων, εν μέρει γιατί χρειάζονται περισσότερη προσπάθεια για να κινηθούν. Στον αντίποδα, τείνουν να είναι πιο καθιστικοί στην καθημερινότητά τους, γεγονός το οποίο δυσκολεύει πάρα πολύ την απώλεια του περιττού σωματικού λίπους.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ