diet

Το μυστικό για να κόψετε το τσιμπολόγημα, σύμφωνα με έρευνα

Κάνετε δίαιτα και θέλετε να αποφύγετε το τσιμπολόγημα; Αυτό είναι το μυστικό για να κόψετε το τσιμπολόγημα, σύμφωνα με έρευνα.

Δεν είναι ανάγκη να κάνετε αυστηρές δίαιτες οι ειδικοί θεωρούν ότι η λύση βρίσκεται αλλού: Βρετανοί επιστήμονες διαπίστωσαν ότι το κλειδί για έλεγχο του σωματικού βάρους είναι να μασάμε καλά το φαγητό μας.

Σύμφωνα με νέα μελέτη αν κάποιος μασάει κάθε μπουκιά του επί 30 δευτερόλεπτα, όχι μόνο περιορίζει την όρεξή του, αλλά και την επιθυμία του για γλυκά και τσιμπολόγημα δηλαδή τις αιτίες που συνήθως αυξάνουν το βάρος μας ή ευθύνονται για την αποτυχία μας να αδυνατίσουμε.
Οι ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, διαπίστωσαν στη μελέτη που πραγματοποίησαν ότι όσοι εθελοντές μασούσαν καλά το μεσημεριανό τους έτρωγαν τα μισά σνακ από εκείνα που κατανάλωναν όσοι μασούσαν γρήγορα το φαγητό τους.
Στη μελέτη συμμετείχαν 43 φοιτητές που έμειναν νηστικοί για 2 ώρες πριν αρχίσει το πείραμα. Σε κάθε εθελοντή δόθηκε ένα πιάτο με το ίδιο φαγητό.
Οι φοιτητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Από την πρώτη οι ειδικοί ζήτησαν να φάει όπως συνήθως, από τη δεύτερη να κάνει παύση 10» δευτερολέπτων πριν καταπιεί κάθε μπουκιά και από την τρίτη να μασάει κάθε μπουκιά για 30» προτού την καταπιεί.
Δύο ώρες έπειτα από την ολοκλήρωση του γεύματος, οι ερευνητές έδωσαν στους εθελοντές τους από ένα μπολ με γλυκά με γεύση φρούτων και ένα άλλο με καραμελωμένα σοκολατάκια, ζητώντας τους να φάνε όσο επιθυμούσαν, και ταυτόχρονα να βαθμολογούν την πείνα τους και την απόλαυση που ένιωθαν.
Οι φοιτητές που είχαν φάει το μεσημεριανό τους με την συνήθη ταχύτητα και όσοι έκαναν παύση πριν καταπιούν, κατανάλωσαν παρόμοια ποσότητα γλυκισμάτων. Όσοι όμως είχαν μασήσει κάθε μπουκιά τους επί 30 δευτερόλεπτα, έφαγαν τα μισά γλυκά.
Οι εθελοντές όμως της ομάδας που μασούσαν πολύ ώρα το φαγητό φάνηκαν να είναι ικανοποιημένοι από το φαγητό τους.
Οι ερευνητές πιστεύουν πως όταν συγκεντρωνόμαστε τόσο πολύ στη διαδικασία του φαγητού, ο εγκέφαλος θυμάται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ότι έχουμε φάει, με αποτέλεσμα να καθυστερεί να ενεργοποιήσει το μήνυμα ότι πεινάμε.
Παλιότερες μελέτες έχουν δείξει πως η καλή μάσηση της τροφής, περιορίζει την πρόσληψη θερμίδων κατά τη διάρκεια ενός γεύματος, όμως από τη νέα μελέτη προκύπτει ότι η καλή μάσηση της τροφής μειώνει την κατανάλωση θερμίδων και την υπόλοιπη μέρα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ